Jak zapraszać w MLM?

jak zapraszać na spotkanie w mlmW tym wpisie powiem Ci jak zapraszać na spotkanie indywidualne, osoby zupełnie obce. Rozmowa z kimś z naszych znajomych wygląda zupełnie inaczej. W dalszej części przedstawię jak pozyskać polecenia i rekomendacje.

W każdym przedsięwzięciu biznesowym niezbędnym warunkiem do powstania dochodu jest sprzedaż. Idąc dalej, niezbędnym warunkiem aby sprzedaż zaistniała jest przedstawienie oferty potencjalnemu klientowi lub partnerowi. Po to właśnie należy zapraszać na spotkania korzystając z kontaktów zgromadzonych na wcześniej przygotowanej liście.

Celem rozmowy telefonicznej jest zaproszenie na spotkanie, a nie opowiadanie o tym co mamy do zaproponowania. To najważniejsza zasada. Skuteczne zapraszanie to bardzo ważna umiejętność w marketingu sieciowym.

 

 

Przykładowy skrypt jak zapraszać w MLM:

  • Dzień dobry nazywam się Jan Kowalski, czy rozmawiam z Panem Malinowskim?
  • Tak
  • Czy możemy teraz chwilę porozmawiać?
  • Tak, ale o co chodzi?
  • Już mówię w czym rzecz. Numer dostałem od Romana Kwiatkowskiego, czy kojarzy Pan osobę?
  • Tak
  • Ostatnio rozmawiałem z Romanem Kwiatkowskim na temat zarobienia dodatkowych pieniędzy w branży medycznej i właśnie Pana znajomy polecił mi Pana jako osobę kompetentną i zainteresowaną uzyskaniem dodatkowego dochodu. Dzwonię z propozycją spotkania podczas którego opowiem o co chodzi i co Pan mógłby z tego mieć. Proponuję wtorek lub czwartek.
  • No nie wiem. Ale o co konkretnie chodzi?
  • Chodzi o prywatną opiekę medyczną. Informacji jest za dużo , aby przedstawić je przez telefon. Dlatego proponuję spotkanie najlepiej w nieodległym terminie to jest we wtorek lub czwartek.
  • Pewnie będzie mnie Pan do czegoś namawiał, albo coś sprzedawał? Nie chcę.
  • Spotkanie ma charakter informacyjny i niezobowiązujący. Kontakt do Pana dostałem od Pana znajomego. Gdyby on był nie zadowolony czy podawał by mi numer do kogokolwiek narażając swoją reputację? Chyba nie, zgadza się?
  • Hmmm no w sumie racja.
  • Zatem może Pan się zgodzić bez obaw. Woli Pan wtorek czy czwartek?
  • Może być wtorek
  • Godzina 12.00 czy 18.00?
  • Lepiej 18.00
  • W takim razie jesteśmy umówieni we wtorek na godzinę 18.00 Ja już zapisałem termin, a Pan?
  • Ja też
  • W takim razie do zobaczenia
  • Do widzenia

 

Skrypt umieściłem tylko po to, abyś wiedział w jakim tonie ma być utrzymana rozmowa. Czytanie gotowej formułki nie wypada dobrze i jest mało skuteczne.

W podanym przykładzie rozmówca jest informowany o wszystkim. Jeśli o coś pyta otrzymuje odpowiedź zgodną z prawdą, ale bez rozwijania tematu. Gdy atmosfera jest dobra możesz zażartować, ale w granicach rozsądku.

Jeśli rozmówca pyta: „o co chodzi?”, a Ty odpowiadasz:
nie mogę powiedzieć, nie mam teraz czasu żeby opowiadać, wszystkiego się Pan dowie na spotkaniu itp., wytwarza to aurę tajemniczości powodującą że rozmówca przestawia się na „czuwanie” i będzie w stosunku do Ciebie podejrzliwy. Nie tędy droga.

Podczas rozmowy telefonicznej prawie zawsze pojawią się różne obiekcje. Powody dla których rozmówca nie chce się umówić. W podanym przykładzie dwie: nie wiem o co chodzi, będzie Pan coś sprzedawał. W miarę nabierania doświadczenia coraz lepiej będziesz sobie z nimi radził.

Zwróć uwagę, że na końcu nastąpiło potwierdzenie w formie pytania o zapis terminu. To subtelna technika, którą warto stosować.

Jeśli rozmówca nie umówił się na spotkanie zakończ temat grzecznie i z klasą. Zapytaj też na koniec czy za pół roku, jeśli sytuacja się zmieni możesz się ponownie odezwać.

Rozmowę prowadź w pozycji stojącej. Dzięki temu przepona lepiej pracuje, a Twój głos brzmi dużo pewniej.

 

Kilka wskazówek:

  • na początku przedstaw się
  • powiedz od kogo masz numer
  • powiedz dlaczego dzwonisz właśnie do tej osoby
  • powiedz w jakiej sprawie dzwonisz
  • powiedz jakie korzyści odniesie rozmówca jeśli zechce się umówić
  • zawsze dawaj do wyboru dwa terminy spotkania
  • nie kłam byleby tylko rozmówca się umówił ( to chyba oczywiste)
  • nie daj się sprowokować pytaniami rozmówcy i nie opowiadaj wszystkiego przez telefon
  • nie buduj aury tajemniczości , to wzbudzi podejrzliwość
  • nie daj rozmówcy odczuć, że bardzo Ci zależy

 

Gdzie umówić spotkanie?

Wiesz już jak zapraszać na spotkanie. Teraz czas na wybór odpowiedniego miejsca. Miejsce spotkania określa jego rangę i buduje twój wizerunek. Wybieraj miejsca które stwarzają warunki do spokojnego przeprowadzenia rozmowy. Chodzi o to żeby nikt Wam nie przeszkadzał. Może być kameralna restauracja lub ustronny stolik w lobby hotelowym. Unikaj lokali z dużą ilością gości, w których panuje hałas. To dekoncentruje i rozprasza uwagę.

Spotkanie w domu wchodzi w grę i też może być udane. W takim przypadku warto zadbać, aby nie przeszkadzały małe dzieci, zwierzęta domowe czy włączony telewizor.

Nie każda osoba musi się zgodzić na spotkanie. Z różnych powodów. Nie przejmuj się tym, rób swoje. Wraz z ilością odbytych rozmów będziesz coraz lepiej wiedział jak zapraszać na spotkanie i będziesz w tym coraz lepszy.

 


Przeczytaj artykuł powiązany:


 

Jak pozyskać polecenia i rekomendacje?

Jeśli rozmówca nie jest zainteresowany ofertą biznesową poproś o polecenia, czyli telefony do jego znajomych. Należy dbać o to, aby nasza lista kontaktów nigdy się nie wyczerpała. To bardzo ważny element każdego spotkania. Bezwzględnie zawsze trzeba pytać o polecenia.

Pytając o polecenia stawiasz na szali najważniejszą rzecz: reputację rozmówcy. Jeśli będziesz nieprzygotowany, a do tego niegrzeczny i nachalny, rozmówca z pewnością nie będzie chciał Cię zarekomendować znajomym. Nie narazi ich przecież na nieprzyjemności.

Natomiast jeśli spotkanie przeprowadzisz w sposób profesjonalny przekazując rozmówcy informacje w przyjaznej atmosferze Twoje szanse na polecenia znacznie wzrosną. Jednym słowem swoją postawą należy zapracować na prawo do zapytania o polecenia. Jeśli spełnisz ten warunek możesz śmiało o nie prosić. Jeśli tego warunku nie spełnisz, żadne argumenty nie pomogą.

Na koniec spotkania przekaż rozmówcy wcześniej przygotowaną nazwijmy to: kartę rekomendacji. Czyli kartkę A4 z tabelą gdzie można wpisać dane kontaktowe. Następnie poproś o wypełnienie. Może się zdarzyć, że pojawią się obiekcje. Wtedy w sposób delikatny należy zmobilizować rozmówcę, aby wpisał polecenia.

Przykładowy skrypt rozmowy:

  • Poproszę Cię teraz o wypełnienie karty rekomendacji. Jest tam miejsce na wpisanie 20 kontaktów, ale gdyby okazało się że nie jest wystarczające możesz pisać na drugiej stronie
  • Nie wiem czy mogę podawać numery do znajomych nie uprzedzając ich o tym
  • Rozumiem. Powiedz, czy jesteś zadowolony z dzisiejszego spotkania?
  • W sumie to tak, dowiedziałem się czegoś nowego
  • Czy uważasz, że to co robię jest wartościowe i jestem osobą godną polecenia?
  • Zdecydowanie tak
  • Czy jeśli skontaktujesz mnie ze swoimi znajomymi jest szansa, że oni podzielą Twoje odczucia i również będą z takiego spotkania zadowoleni?
  • Myślę, że tak
  • Może się również złożyć, że ktoś z twoich znajomych szukał dokładnie tego co oferuję. Czy w takiej sytuacji będzie Ci wdzięczny że zechciałeś mnie z nim skontaktować?
  • Pewnie tak
  • Zatem niczym nie ryzykujesz, a możesz tylko zyskać zgadza się?
  • Hmmm, no właściwie to tak
  • Wróćmy więc do ankiety rekomendacji. Najłatwiej jest ją wypełnić korzystając z kontaktów zgromadzonych telefonie. Pomożesz?
  • Ok

Jeśli karta rekomendacji została wypełniona należy ją przeanalizować dokładnie tak samo jak
listę kontaktów którą sam robiłeś.

Rozmówca zdecydowanie chętniej da Ci polecenia jeśli odniesie z tego tytułu korzyści. Pod tym kontem należy z nim dyskutować. Ludzi nie interesuje, co ty będziesz z tego miał tylko jakie oni odniosą korzyści. Trzeba im te korzyści uzmysłowić tak, jak w powyższej rozmowie.  Wzrośnie ich reputacja i zdobędą punkty w oczach znajomych.

Jeśli któreś polecenie okaże się skuteczne zadzwoń do polecającego i podziękuj mu. Ludzie lubią tego rodzaju gesty. Może to spowodować, że otrzymasz więcej kontaktów.


Jak zapraszać na spotkanie? Jak pozyskać polecenia? Odpowiedzi na te dwa pytania nastręczają sporo problemów. Mam nadzieję, że udzieliłem Ci wskazówek, które będziesz mógł sensownie wykorzystać.


Jeśli uważasz, że artykuł jest wartościowy pozostaw komentarz i podziel się nim w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie nieoceniona pomoc i sygnał, że zmierzam w dobrą stronę. Dzięki:)

  • Wioletta S.

    Ciekawe rozwiązanie. W pracy nie mam potrzeby wykorzystywania takich sztuczek, ale sadzę że mogłyby przydać się w sytuacjach prywatnych. Przykładowo kiedy potrzebujemy czyjejś „przysługi” ;D

    • Umiejętności nabyte w trakcie budowania własnej struktury lub pracy jako handlowiec z całą pewnością przydadzą się w życiu codziennym.

  • Proszę, całkiem fajny schemat rozmowy. Do dziś pamiętam pełne tajemniczości rozmowy wg schematu z przedstawicielami firmy A. jak i spotkanie podczas którego z magnetofonu rzęziła jakaś kocia muzyka, której „nie można było wyłączyć” – taki element osłabiania silnej woli 😉

    • Działania o których wspominasz do dzisiaj odbijają się czkawką. Wiele osób je pamięta i kojarzy z marketingiem sieciowym. Dlatego nie chcą słyszeć o tej formie działalności. Z resztą, wcale się im nie dziwię.

      Na szczęście te czasy powoli przemijają. Coraz więcej osób zajmujących się MLM stawia na profesjonalizm i podejście bardziej spójne z mentalnością Polaków. Machanie marynarkami i pompowanie motywacyjne ustępuje miejsca nauce praktycznych umiejętności sprzedażowych.

      • Dlatego z dużą ciekawością czytam Twoje wpisy, że można inaczej z normalnym podejściem do klienta a nie z pełną manipulacją.

  • Bardzo przydatne informacje, szczególnie dla osób spotykających się często w sprawach biznesowych 🙂

    • Umówienie spotkania z osobą obcą nastręcza sporo problemów. Są na to najróżniejsze metody. W tym wpisie przedstawiłem jedną z nich. Może to być przydatne dla osób zajmujących się marketingiem sieciowym, ale też rozwijaniem własnej firmy, czy pracą w aktywnej sprzedaży.

  • Karol – bialeorly.eu

    Bardzo fajny i przejrzysty skrypt! Prosto, szybko i konkretnie do celu.