MLM Krok po kroku – Podstawy: lista kontaktów, wyznaczanie celu, prezentacja

mlm lista prezentacjaJak zacząć w MLM? Brak odpowiedzi na to pytanie jest jednym z dwóch głównych powodów zniechęcenia i zaprzestania działalności. Drugi powód ma podłoże emocjonalne i omówię go w odrębnym wpisie.

Przed podjęciem działania należy w pierwszej kolejności uświadomić sobie dlaczego coś robić, a potem jak to zrobić. Te dwa kroki to nieodzowne elementy startu w każdym przedsięwzięciu zarówno osobistym jak i biznesowym. W tym materiale przedstawię Ci je w sposób szczegółowy i praktyczny.

W MLM zwłaszcza sfera „jak” jest bardzo zaniedbana. Brakuje metodycznej wiedzy, która krok po kroku opisuje co dokładnie należy zrobić. W tym artykule znajdziesz podstawy marketingu sieciowego.

 


To również może Cię zainteresować. Porównanie MLM, etatu i tradycyjnej działalności:


 

Zapewne spotkałeś się już z „fachowymi” poradami typu: miej marzenia, umawiaj spotkania i rób prezentacje. Niesamowicie konkretny przepis na sukces.

Osoba bez doświadczenia nie ma zielonego pojęcia jak ma przez telefon umówić się na spotkanie. Nie wie jak ma zrobić prezentację. Nie wie co ma mówić, czego ma nie mówić i na jakie elementy w sposób szczególny trzeba zwrócić uwagę.

Moim zamysłem było przygotowanie przydatnych informacji, które będziesz mógł zastosować w praktyce. Materiał jest obszerny. Całość podzieliłem na osiem części.

 

1.  Dlaczego MLM

Na początku trzeba uzmysłowić sobie dlaczego warto się tym zająć. Jakie korzyści odniesiemy angażując się aktywnie w budowanie sieci sprzedaży? Są trzy główne powody, które dokładnie omówiłem w tym wpisie: Dlaczego wybrać marketing wielopoziomowy?

 

2. Wyznaczenie celu – metoda SMART

Wyznaczanie celu głównego jest najważniejszym elementem pracy. Nie można pominąć tego etapu. Bez niego nie możemy wykonać następnych kroków.

Nawet najlepsza nawigacja nie doprowadzi nas tam gdzie chcemy się znaleźć jeśli przed rozpoczęciem podróży nie wpiszemy miejsca końcowego, czyli konkretnego celu. Może to się wydawać dziwne, ale w sposób adekwatny działa umysł człowieka.

 

 

Wyznaczając cel możesz posłużyć się metodą S.M.A.R.T według której cel powinien być:

  • Sprecyzowany– konkretnie i jasno przedstawiony, bez ogólników
  • Mierzalny – możliwy do określenia w sposób liczbowy
  • Atrakcyjny– powinien motywować i pobudzać do działania
  • Realny – możliwy do osiągnięcia z wykorzystaniem posiadanych zasobów
  • Terminowy – termin jego realizacji powinien być określony konkretną datą

Wyznaczanie celu przykłady:

Źle: Zarobię dużo pieniędzy
Dobrze: Do 20.05.2015 zarobię 10.000zł wykorzystując możliwości marketingu sieciowego

Źle: Zrzucę kilka kilogramów
Dobrze: Do 20.05.2015 schudnę 5 kilogramów wykorzystując plan treningowy i plan żywieniowy

Od czego zacząć?

Zarezerwuj sobie godzinę czasu. Dopilnuj, aby nikt Ci nie przeszkadzał. Wyłącz wszystkie urządzenia rozpraszające uwagę, w tym telefon. Skoncentruj się i zapisz swoje cele. Następnie przeanalizuj je korzystając z metody S.M.A.R.T

Cele należy zapisać na papierze. Warto często czytać i przeglądać kartkę z zapisanymi celami. Utrzymuje to twój umysł na właściwym kursie i nie pozwala zboczyć z obranej drogi. Wypróbuj, a zobaczysz, że to działa.

Twoje cele to twoja prywatna sprawa. Nie mów o nich nikomu. Możesz uczynić wyjątek dla osób które pomogą Ci w ich realizacji.

Wiele osób pomija wyznaczanie celu myśląc, że to mało istotne. To bardzo duży błąd. Jeśli nie wyznaczyłeś celu nie możesz dokonać korekty swoich działań. Nie wiesz czy posuwasz się na przód czy stoisz w miejscu. Wyznaczenie celu pozwala na realizację marzeń. Każdy profesjonalista wyznacza cel.

Cel motywuje Cię do podążania na przód. Jest główną siłą sprawczą twoich działań.
Skup się na poprawnym wyznaczeniu celu. Robisz to tylko dla siebie.

 

3. Lista kontaktów w MLM – Jak ją zrobić?

MLM opiera się na kontaktach i relacjach międzyludzkich. Jego celem jest zbudowanie sieci kontaktów. Lista kontaktów pozwoli Ci skutecznie wystartować.

Kontakty zebrane i spisane w formie listy to twoi potencjalni klienci i partnerzy. Na liście powinny znaleźć się wszyscy ludzie których znasz lub kiedykolwiek znałeś, pamiętaj aby nie pomijać nikogo. Na dalszym etapie lista kontaktów podlega selekcji.

Przygotuj sobie arkusz, w który będziesz wpisywał kolejne osoby. Ja korzystam z arkusza widocznego poniżej. Możesz go pobrać tutaj: pobierz listę kontaktów

Jak widzisz oprócz rubryk z danymi kontaktowymi są również rubryki dodatkowe. Pomogą one wybrać osoby, którym w pierwszej kolejności zaproponujesz współpracę.

mlm lista kontaktów

Tworząc listę kontaktów przejrzyj:

  • kontakty z telefonu
  • kontakty z poczty email
  • znajomych z portali społecznościowych
  • kalendarze, notatniki i terminarze z tego roku i poprzednich lat
  • wizytownik

Pomyśl też o sąsiadach, osobach z pracy i osobach z których usług korzystasz. Zacznij od uzupełnienia danych kontaktowych. Jeśli wypisałeś minimum 100 kontaktów możesz przystąpić do selekcji.

Osoby na liście kontaktów należy ocenić pod kątem:

  • własna działalność gospodarcza
  • ilość potencjalnych kontaktów
  • zdolność do nauki, otwartość
  • niezaspokojona ambicja /satysfakcja zawodowa/

Jeśli dana osoba spełnia któryś z podanych warunków należy wpisać cyfrę „1” w odpowiednią rubrykę arkusza. Następnie jedynki zsumować i wartość wpisać w rubrykę „suma”. W pierwszej kolejności skontaktuj się z osobami, których cyfra końcowa jest największa. Postępuj według zasady: Im większa cyfra końcowa tym szybszy kontakt z twojej strony.

Na początku wykonaj jak największą liczbę spotkań. Nawet jeśli masz wrażenie, że dana osoba nie będzie zainteresowana twoją ofertą warto przeprowadzić spotkanie. Dlaczego? Zdobędziesz doświadczenie i co najważniejsze nowe kontakty. Pamiętaj aby zawsze brać rekomendacje i polecenia. Dzięki temu twoja lista nigdy się nie skończy.

Przedstawiłem jeden z dwóch sposobów budowania listy. Można to robić również za pomocą internetu, wykorzystując autoresponder. Na początku jednak należy się skupić na opisanej tu metodzie tradycyjnej.

Poprawnie wykonana lista kontaktów w znacznym stopniu ułatwi pracę i pozwoli zaoszczędzić dużo twojego czasu i energii. Listę należy na bieżąco aktualizować dodając do niej nowo poznane osoby.

 

4. Telefoniczne umówienie spotkania

Co mówić, czego nie mówić. Jak wybrać miejsce spotkania? W tym wpisie znajdziesz też gotowy skrypt rozmowy. Rozwinięcie tematu tutaj: Jak zapraszać na spotkanie?

 

5. Prezentacja – przedstaw koncepcję MLM

Poprawnie przeprowadzona prezentacja nie polega na omówieniu planu wynagrodzeń danej firmy. Trzeba pójść w kierunku przestawienia idei MLM. Z rysowania kółeczek rozmówca nic nie zrozumie.

Prezentacja w MLM powinna być dopasowana do odbiorcy. Poniższy schemat można zastosować jeśli odbiorcą jest osoba wcześniej nam nie znana.

Zanim prezentacja się rozpocznie porozmawiaj chwilę o przysłowiowym „byle czym”, aby odrobinę ocieplić atmosferę. Następnie możesz skierować rozmowę na właściwy tor. Cały twój wywód ma trwać max 10 minut. Należy go podzielić na kilka etapów:

–  Wstęp

Musisz wiedzieć, że Twój rozmówca jest pełen obaw. Obawia się, że będziesz mu coś sprzedawał, do czegoś namawiał, a potem być może jeszcze wydzwaniał. Zastanawia się też co zrobi jeśli Twoja prezentacja mu się nie spodoba? Odczuwa stres związany z ewentualną koniecznością powiedzenia „nie” i wszelkimi tego konsekwencjami. Oczywiście nigdy tego nie powie, ale tak właśnie jest.

Na samym początku należy go uspokoić. Na wstępie powiedz, że spotkanie będzie miało charakter informacyjny i niezobowiązujący. Jeśli uzna że twój produkt zaspokoi jego potrzeby może go kupić. Jeśli natomiast uzna inaczej nie będziesz go na siłę przekonywał i w żaden sposób nie poczujesz się tym urażony.

Takie postawienie sprawy spowoduje, że rozmówca się rozluźni i poczuje komfortowo. Dopiero po wstępie może rozpocząć się właściwa prezentacja.

Powiedz, że w 10 minut przedstawisz temat, a czas na pytania będzie później. Uzyskaj potwierdzenie, że rozmówca akceptuje taki stan rzeczy. Unikniesz dzięki temu ciągłego przerywania i wybijania z rytmu.

–  Firma

Jak się nazywa? W jakiej branży działa? Czym się zajmuje? Kto jest właścicielem? Jakie są cele na najbliższe lata? Jeśli firma otrzymała nagrody lub jest członkiem organizacji wpływających na prestiż wspomnij o tym, lub pokaż dokument to potwierdzający.

–  Produkty

Krótko scharakteryzuj produkty dostępne w ofercie. Pokaż produkt lub zdjęcia produktów. Następnie skup się na korzyściach jakie odniesie twój rozmówca jeśli będzie je posiadał. Powiedz ile to kosztuje.

–  MLM możliwość biznesowa

Skup się na ogólnym przedstawieniu koncepcji MLM, a nie na szczegółowym rozrysowywaniu planu wynagrodzeń. Buduj obrazy poprzez opowiadanie prostych historyjek i pokazywanie łatwych do zrozumienia schematów.

Możesz opowiedzieć historię o dwóch rolnikach, z których jeden nosił  wiadra z wodą, a drugi budował rurociąg. Możesz posłużyć się schematem zwanym kwadrant przepływu pieniędzy.

Omów trzy podstawowe korzyści jakie odniesie rozmówca jeśli zaangażuje się w to przedsięwzięcie. Budowanie obrazów, używanie kontrastowych porównań i przedstawienie konkretnych korzyści działa dużo lepiej niż rysowanie kółeczek.

–  Pytania rozmówcy

Co jeśli rozmówca zapyta o coś czego nie będziesz wiedział? Nie wymyślaj nic na biegu. Powiedz w prost, że nie znasz odpowiedzi na to pytanie. Dowiesz się i odpowiedź przekażesz telefonicznie lub mailowo.

–  Rozmowa podsumowująca

Na koniec nie pytaj nigdy: Co myślisz o prezentacji? Co o tym myślisz? Co sądzisz? Takie pytania zawsze stawiają rozmówcę w roli recenzenta i skłaniają do szukania negatywów. Zamiast tego zapytaj: Co Ci się w tym najbardziej podoba?

Nie mów rozmówcy w sposób otwarty, że się myli. Może to doprowadzić do kłótni, a przecież nie o to nam chodzi. Jeśli zaistnieje sytuacja w której rozmówca będzie miał inne zdanie niż ty powiedz:

Masz rację, ale spójrzmy na to z innej strony. Lub: Dobrze, że to zauważyłeś, ale przeanalizujmy to pod innym kątem.Tym sposobem przedstawisz mu swój punkt widzenia bez udowadniania, że się myli.

Kilka wskazówek:

  • Prezentacja ma być krótka, konkretna i zwięzła
  • Przedstaw to co najważniejsze, unikaj zalewu informacji
  • Zbuduj wartość firmy i produktów
  • Używaj pomocy wizualnych (pokaż produkt, zdjęcia produktu)
  • Angażuj rozmówcę, zachęć go do reakcji, nie dopuść aby był bierny
  • Często zadawaj pytania i obserwuj reakcje
  • Nie namawiaj, nie przekonuj na siłę
  • Nie mów źle o konkurencji
  • Nie wdawaj się w kłótnie

Jeśli w trakcie rozmowy końcowej lub którymkolwiek momencie prezentacji wyczujesz (ewentualnie usłyszysz), że Twój rozmówca chce kupić produkt, przerwij i od razu podpiszcie zamówienie. Jeśli wyrazi chęć uczestnictwa w biznesie zarejestruj go.

6. Polecenia

Jaki warunek trzeba spełnić aby móc pytać o polecenia? Kiedy pytać o polecenia? W jaki sposób pytać o polecenia? Przykładowy skrypt rozmowy. Wszystko tutaj: Jak pozyskać polecenia?

 

7. Wdrożenie partnera

Co się stanie jeśli osobie nie mającej pojęcia o spawaniu zlecimy zespawanie dwóch kawałków blachy? Taka osoba nawet nie uruchomi spawarki po czy zakomunikuje, że spawanie jest nie możliwe. Powodem takiego stanu rzeczy będzie brak przeszkolenia. W MLM jest dokładnie tak samo.

Zanim nowy partner podejmie jakiekolwiek działanie należy go odpowiednio przygotować. Po takim krótkim szkoleniu adept z pewnością nie zmieni się w mistrza, ale przynajmniej będzie wiedział jak włączyć spawarkę.

Nowy partner w strukturze musi być odpowiednio poprowadzony. On nie ma zielonego pojęcia od czego zacząć i co gorsza sam się tego nie domyśli. Twoje zadanie polega na odpowiednim pilotowaniu nowego współpracownika.

W twoim interesie jest pomoc nowo wprowadzonym partnerom, ale nie wykonywanie za nich pracy. Na początku ustal taki warunek i uzyskaj potwierdzenie, że nowa osoba to zrozumiała.

Na początku współpracy należy odbyć cztery spotkania w trakcie których omówicie najważniejsze tematy. Jedno spotkanie = jeden temat. Przedstawiłem je poniżej. Dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest możliwość bliższego poznania, co w działalności opartej na relacjach jest kwestią kluczową.

–  Dokładne omówienie planu marketingowego

Dobrze czytasz. Szczegółowe wyjaśnienie planu wynagrodzeń należy wykonać po zarejestrowaniu osoby w swojej strukturze, a nie na pierwszym spotkaniu podczas którego proponujesz współpracę.

–  Wyznaczenie celu długoterminowego i krótkoterminowego

Cel długoterminowy powinien być trudny do osiągnięcia. Cel krótkoterminowy powinien być w zasięgu ręki. Osiągnięcie nawet niewielkiego celu budzi poczucie własnej wartości i pozwala mocno uwierzyć w siebie.  Co w konsekwencji napędza do działania. Dla nowo zrekrutowanej osoby to bardzo ważne.

–  Omówienie obiekcji z którymi spotka się na co dzień

Musisz przygotować nowego współpracownika na to co będą mówić ludzie. Powiedz mu jak ma sobie radzić z najczęściej powtarzającymi się obiekcjami. To piramida, tu zarabiają tylko ci na górze, ja tego nie potrafię, nie mam pieniędzy, nie znam nikogo kto mógłby być zainteresowany i najlepsze: ja nie mam znajomych:)

–  Lista kontaktów i  umawianie spotkań

Pomóż partnerowi zrobić i przeanalizować listę kontaktów. Powiedz mu w jaki sposób ma umówić spotkanie. Kilka pierwszych spotkań, które nowy umówi poprowadź osobiście. On niech tylko obserwuje i się uczy. Na kilku następnych odwróćcie role. On niech prowadzi, a Ty obserwuj. Potem powiedz co musi poprawić.

Nigdy nie wprowadzaj do struktury partnera, klientów pozyskanych przez Ciebie. To nie jest pomoc. To sytuacja w której jesteś wykorzystywany. (Wyjątkiem oczywiście są plany binarne).

Pomoc ma obejmować:

  • przekazanie niezbędnych informacji
  • zaplanowanie działania
  • wspólne spotkania które ty prowadzisz a partner obserwuje
  • wspólne spotkania które on prowadzi a ty obserwujesz
  • szeroko pojęte konsultacje

Pracuj tylko z osobami które wyrażają chęć do działania. Nie zmuszaj nikogo i nie ciągnij na siłę. Zmarnujesz tylko czas i energię.

MLM opiera się na duplikacji. Twoi partnerzy zrobią dokładnie to co ty. Zrobią to co Ty będziesz robił, a nie to co im powiesz żeby zrobili. To bardzo istotna różnica i rzecz najważniejsza przy budowaniu struktury.


 

Reguła byków, czyli jak budować strukturę

Jaki sposób szkolenia zastosować, aby nasza organizacja sprzedażowa rozwijała się równomiernie i stabilnie? Jesteś w poważnych tarapatach myśląc, że książki i wykłady załatwią sprawę.

Koncepcję którą pozwolę sobie tutaj odświeżyć ukuł, a właściwie powiązał ze sprzedażą Jarosław Zych. Postać nietuzinkowa. Praktyk i prawdziwy specjalista od sprzedaży.

Rzeczona reguła została wymyślona w starożytnych Chinach. Rolnik chcąc nauczyć młodego byka orać, zaprzęgał go wespół ze starym doświadczonym już bykiem.

Stary byk doskonale wiedział co robić. Jakim tempem należy iść, gdzie skręcić, na co uważać i gdzie zatrzymać się aby odpocząć. Po kilkudziesięciu dniach wspólnej orki, młody byk wiedział wszystko to co stary. Był gotowy do samodzielnej pracy.

Przełożenie

Jeśli chcesz w sposób profesjonalny przygotować nowego adepta zastosuj tę zasadę. Żadne teoretyczne szkolenie, żadna książka nie da takich rezultatów jak wspólna praktyka. Wspólne telefonowanie do klienta, wspólnie przeprowadzone spotkanie handlowe, wspólne jedzenie i wspólne spędzanie czasu.

Przewaga

Modelowanie, czyli nauka przez obserwację jest całkiem skuteczne. Natomiast reguła byków, czyli nauka poprzez wspólne uczestnictwo to najskuteczniejszy sposób szkolenia.

Daje naprawdę zadziwiające i przede wszystkim trwałe rezultaty. Dzięki jej zastosowaniu umysł osoby niedoświadczonej wchłonie całą wiedzę jak gąbka wilgoć.

Dodatkowo przez wspólne obcowanie wytwarza się więź między szkolącym i szkolonym. Co w przypadku działalności opartych na relacjach ma znaczenie wręcz kluczowe.

Odsłuchanie szkolenia, czy przeczytanie książki można traktować jako dodatek. To nie przemieni laika w eksperta. Stal hartuje się w ogniu. Trzon organizacji powinny stanowić osoby wyszkolone zgodnie z regułą byków.

Ten sposób szkolenia wymaga czasu i dużego zaangażowania. Pamiętajmy jednak, że nasza działalność opiera się na duplikacji. Warto zadać sobie trud i krzewić najlepsze wzorce, aby mogły rozprzestrzeniać się w głąb przynosząc nam długotrwałe korzyści

Ta zasada funkcjonuje nie tylko w świecie sprzedaży, czy marketingu bezpośredniego.
Ma ona zastosowanie wszędzie tam gdzie szkoli się ludzi.

 

8. Jak nie stracić znajomych przez MLM?

Jak wszyscy doskonale wiemy MLM to biznes oparty na wzorowym budowaniu relacji. Mimo to początkujący dystrybutorzy zachowują się jak krnąbrne dzieci i robią wszystko dokładnie odwrotnie. Swój biznes zaczynają od zrujnowania relacji ze swoim najbliższym otoczeniem.

Nasuwa się pytanie: Jaka jest tego przyczyna i jak możemy temu skutecznie przeciwdziałać?

Zgodnie z regułami sztuki naszą działalność należy rozpocząć od przekazania informacji najbliższym znajomym i o zgrozo, rodzinie. Jest to jak najbardziej słuszny krok. Wszak trzeba od czegoś zacząć, prawda?

Każdy robi ten sam błąd

Zapomina się jednak o rzeczy najistotniejszej. Mianowicie cel takiego postępowania jest błędnie interpretowany.  Wszyscy myślą, że spotkania ze znajomymi i rodziną umawia się po to, aby zrekrutować ich do biznesu MLM lub sprzedać oferowane produkty.
Chyba zgodzicie się ze mną, że tak jest?

Taki sposób myślenia determinuje dalsze działania nieopierzonego jeszcze dystrybutora. Zaczyna on opowiadać o pieniądzach i męczyć telefonami. Na spotkaniu jest nachalny, wciska produkty, przekonuje na siłę.

Za wszelką cenę próbuje udowodnić, że ma racje. O biznesie opowiada przy każdej możliwej okazji. Działa jak nawiedzony fanatyk, bo przecież musi wpisać kolegę do mlm lub sprzedać krem żonie brata. Musi bo tak mówił sponsor.

Tego rodzaju zachowanie powoduje, że znajomi nie odbierają od niego telefonów i unikają kontaktu. W konsekwencji relacje zamiast kwitnąć błyskawicznie usychają. Z resztą, zdziwiłbym się gdyby było inaczej.

Najistotniejszy fakt

Celem prezentacji biznesu naszym znajomym jest tylko i wyłącznie otrzymanie od nich jak najlepszej listy rekomendacji oraz „przetarcie” czyli zdobycie pierwszych doświadczeń.
Nie sprzedaż. Nie rekrutacja. Takie postawienie sprawy zdecydowanie odmienia postać rzeczy.

 


Przeczytaj też 10 składników sukcesu w MLM + porady ekspertów:


 

Kilka wskazówek jak nie stracić znajomych przez działalność w MLM:

Jeśli dzwonisz do kogoś bliskiego, aby zaaranżować spotkanie nie mów mu o zarabianiu pieniędzy. Powiedz, że zaczynasz nową działalność. Działalność jest kontrowersyjna i dlatego potrzebujesz jego opinii.

W trakcie spotkania nie sprzedawaj, nie namawiaj, nie żądaj podjęcia decyzji. Nie przekonuj.
Nie obiecuj gruszek na wierzbie. Nie wywieraj presji. Nie pytaj: „Jak Ty się w tym widzisz?”:) Przedstaw tylko produkt i koncepcję MLM.

Jeśli ktoś powie Ci, że to piramida lub coś w tym stylu puść to mimo uszu.
Powiedz tylko krótkie: „rozumiem”. Jednym ze sposobów zbicia obiekcji jest jej zignorowanie.

Sprzedać produkt lub zapisać do biznesu MLM możesz tylko na wyraźne żądanie. Jeśli tego żądania nie ma poproś o polecenia i grzecznie zakończ sprawę.

Jeśli raz z kimś rozmawiałeś nigdy więcej do tego nie wracaj, nie bądź nachalny. Nie poruszaj tematu MLM na spotkaniach rodzinnych, czy towarzyskich.

Ze znajomymi tego biznesu nie zrobisz. Taka jest prawda.  Próba wcielenia ich do MLM na siłę przez ciągnięcie za uszy i nagabywanie, przyniesie Ci więcej szkody niż pożytku. Na używanie racjonalnych argumentów i sprzedaż produktów jest miejsce wtedy, gdy rozmawiasz z osobą umówioną z polecenia.

Musisz być wyjątkowo delikatny. Ważniejsze od jakiegokolwiek biznesu są twoje relacje z najbliższymi ludźmi. To z nimi żyjesz na co dzień. Pamiętaj o tym.

 


Skuteczne działanie nie jest możliwe bez uprzedniego planowania. Sporządzenie planu ułatwia późniejsze postępowanie. Po prostu wiemy co robić. Powyżej gotowy plan działania. Znając podstawy już wiesz jak zacząć w MLM.


 

Jeśli uważasz, że artykuł jest wartościowy pozostaw komentarz i podziel się nim w mediach społecznościowych. Będzie to dla mnie nieoceniona pomoc i sygnał, że zmierzam w dobrą stronę. Dzięki:)

  • Dominik

    Witam, bardzo podobają mi się Pana wpisy. Od dłuższego czasu czytam o marketingu sieciowym, bo chciałbym zacząć działać. Działam w mediaworkingu w jednym z programów reklamowych, którego nie do końca można nazwać mlm’em, ale opiera się na podobnych zasadach, tyle że zachowując pełną anonimowość. (autorespondery itp.) Z doświadczenia wiem, że moja grupa docelowa pochodząca z mediaworkingu nie będzie zainteresowana tradycyjnym mlm, choćby nie wiem co :)) Stąd też moje pytanie.. Mam 20 lat i raczej jeżeli miałbym przeszukiwać swoje kontakty, znajomych na portalach społecznościowych – niemożliwe byłoby znalezienie 30 potencjalnie zainteresowanych (według pana zasad selekcjonowania), ponieważ do tego czasu raczej nie obracałem się w tego typu środowisku – dlatego też zacząłem od marketingu w internecie. Czy ma Pan jakieś pomysły na uzyskanie potencjalnych klientów/partnerów nie angażując w to nikogo z „własnego towarzystwa”? Wiem to brzmi jak: „Nie mam znajomych”, ale to jest zupełnie inna kwestia. Wiem, ponieważ już nie jednokrotnie robiłem taką listę.

    Pozdrawiam 🙂

    • Możemy swobodnie pisać po imieniu, tak będzie dużo wygodniej.
      Dzięki za wyczerpujący wpis:) Każdy komentarz jest na wagę złota, zwłaszcza w początkowej fazie rozwoju bloga.

      Jeśli nie chcesz angażować nikogo z własnego towarzystwa musisz poznawać nowych ludzi i do nich kierować swoją propozycję. Internet jest w tym bardzo pomocny.

      Dlatego właśnie stworzyłem i rozwijam tego bloga. Jeszcze wczoraj ja nie wiedziałem, że istnieje jakiś Dominik, a Ty nie wiedziałeś że istnieje jakiś Grzegorz. Dziś już się znamy. Mało tego, łączy nas sposób w jaki postrzegamy MLM.

      Działaj według podobnego schematu. Jeśli nie chcesz pisać bloga zbuduj tak
      zwany landing page, czyli stronę przechwytującą z autoresponderem.

      Reklamuj ją w internecie (spam to nie reklama). Dzięki temu poznasz nowe osoby, które będą potencjalnie zainteresowane twoją ofertą.

      Nawiasem mówiąc, największa struktura w firmie z którą współpracuję powstała właśnie przy użyciu internetu. Zbudował ją mój bezpośredni upline. Jeśli chcesz mogę podesłać Ci informacje. Daj znać tutaj lub na priv.

      Pozwól, że wrócę jeszcze do listy budowanej w sposób tradycyjny. Wątpię, aby jakikolwiek człowiek wśród swoich znajomych znalazł 30 osób potencjalnie zainteresowanych MLM.

      Chodzi o to, że należy wykorzystać osoby niezainteresowane, aby dotrzeć do tych zainteresowanych. Dlatego bezwzględnie zawsze trzeba brać polecenia.

  • Nie widzę siebie w MLM, ale chętnie czytam, jak różne modele biznesu wyglądają od kulis, a ten tekst jest solidny i dopracowany. Powodzenia!

    • Dzięki za komentarz. Również życzę powodzenia w dziedzinie którą się zajmujesz:)

  • Marta

    Dziękuje za informacje. Kilka tygodni temu zaczęłam swoją przygodę z mlm, produkty i plan marketingowy faktycznie są świetne jednak coś mi to nie szło. Teraz zauważyłam kilka błędów, wiem jak spokojnie zacząć krok po kroku bez spiny, bo już wpadłam troche w panike co robic, skąd wziąć osoby na spotkanie, jak radzic sobie z obiekcjami. Materiał przydatny szczególnie dla takich laików jak ja. Bardzo dziękuję 😊

    • Cieszę się, że informacje okazały się pomocne 🙂 Są to podstawy marketingu sieciowego. Wraz z nabieraniem doświadczenia można wypracować własne metody. Jedak na początku warto nauczyć się podstawowych technik, które są sprawdzone i działają. Oczywiście, aby struktura się rozrosła trzeba opisane tu działania powtarzać.

      Skuteczność rekrutacji będzie wzrastać wraz z poziomem naszych umiejętności i nazwijmy to, obycia w pracy z ludźmi 🙂