Top
warianty tekstów w reklamach

Warianty tekstów w reklamach i Multiple Text Options na Facebooku

Warianty tekstów w reklamach mają pomóc nam okiełznać rzeczywistość. Chyba każdy z nas doznał kiedyś uczucia dumy z wykonanego zadania. Nie inaczej jest w przypadku osób piszących lub tworzących reklamy. Duma to bardzo przyjemne uczucie, niestety w niektórych sytuacjach nie pozwala nam obiektywnie ocenić jakości naszej pracy. I tak oto reklama, którą uważamy za świetną, może kompletnie nie spełniać swojej funkcji. Marketing, bywa bardzo zwodniczy, ciężko przewidzieć jakie rozwiązanie będzie na pewno skuteczne. Dlatego warto wspomóc się różnymi wariantami tekstów sprzedażowych.

Warianty tekstów w reklamach, czyli im więcej, tym lepiej

Żeby dotrzeć do odbiorców, trzeba zrozumieć ich potrzeby. Nie jest to zadanie proste. W jaki sposób zrozumieć co tak naprawdę działa? Poprzez próby. W prowadzeniu kampanii niezwykle istotne jest wprowadzanie ciągłych zmian. Nie ma reklamy, która wiecznie będzie równie skuteczna. Odbiorcy przyzwyczają się do reklam, w wyniku czego, przestają one być skuteczne.

Jak się przed tym bronić? Przygotuj różne warianty tekstów w reklamach. Jak to zrobić? Napisz kilka różnych nagłówków, kilka różnych treści, oraz przygotuj różnorodne call to action. Do tego znajdź kilka różnych grafik. Pozostało już wyłącznie stworzyć dowolną ilość kombinacji, mieszaj poszczególne elementy, a następnie rozpocznij równolegle wiele kampanii.

Pamiętaj o tym, że jest to faza testowa. Twój budżet reklamowy powinien być dostosowany do Twoich możliwości. Nie chcesz przepalić całego budżetu już na tym etapie. Pozwól kampaniom przejść przez etap uczenia się, dopiero po tym możesz podjąć jakieś decyzje. Wybierz wariant lub kilka wariantów, które dają najlepsze wyniki. Potraktuj je jako swoje główne reklamy.

Równocześnie wciąż musisz sprawdzać inne wariant. Jeżeli Twoje główne reklamy przestaną konwertować na dostatecznym poziomie, zamienisz je innymi wariantami, które dają lepsze wyniki.

Proces taki jest nieco pracochłonny, ale pozwala zmaksymalizować potencjał poszczególnych kampanii. Dodatkowo zyskujesz wiedzę oraz doświadczenie, które pozwolą Ci w przyszłości przeprowadzać podobne kampanie na znacznie wyższym poziomie. Jest to również bardzo dobre ćwiczenie pomagające Ci opanować zarządzanie budżetem reklamowym.

Multiple Text Options na platformie Facebook

Multiple Text Options jest to bardzo przydatne narzędzie. Pozwala ono na tworzenie kilku wersji tekstu reklamy, ale również nagłówka czy opisu. Istotne jest to, że są to różne warianty dla jednej reklamy. Istnieje możliwość wprowadzenia takiej opcji do reklam zawierających pojedynczy obraz, ale również dla reklam wideo.

Ciężko nie odnieść wrażenia, że jest to rozwiązanie nieco przypominające reklamy dynamiczne. To znaczy, że treść samej reklamy różni się w poszczególnych przypadkach. W dalszej części tego artykułu wykażę podstawowe różnice pomiędzy tymi dwoma typami reklam.

Tylko po co decydować się na takie działanie? Podstawowym elementem tworzenia jakiejkolwiek kampanii reklamowej jest testowanie. Dopóki reklama nie zostanie skonfrontowana z odbiorcami, nie można osądzać o jej skuteczności.

Multiple Text Options pozwala nam testować różne warianty tekstów. Proces ten znacznie ułatwia optymalizację reklamy pod konkretną grupę docelową.

Warto uwzględnić, że narzędzie Multiple Text Options wykorzystuje machine learning. Na podstawie analizy danych oraz zachowania użytkowników system modyfikuje reklamy oraz wyświetla wersję, która ma największe szanse na wygenerowanie konwersji. Jest to potężne narzędzie umożliwiające wykorzystanie danych i analiz, które w normalnej sytuacji nie zostałyby przez nas uwzględnione.

Jak działają warianty tekstów w reklamach (Multiple Text Options)

MTO jest dostępne podczas rozpoczynania kampanii na Facebooku. Możesz znaleźć tę funkcję w strukturze kampanii. Jest ona bardzo łatwa do zlokalizowania po wybraniu sekcji „Utwórz reklamę”. Tylko ile wariantów możemy wygenerować? Okazuje się, że całkiem sporo. Możemy dodać po pięć wariantów dla:

  • Nagłówków
  • Opisów reklamy
  • Call to Action

Każdy element będzie losowany, a następnie generowana będzie pełna treść reklamowa. Jeżeli chcesz nieco bardziej zagłębić się w możliwe warianty, możesz to zrobić, korzystając z opcji „Wyświetl więcej odmian”. Pozwoli Ci to przejrzeć kombinacje i być może wprowadzić jakieś zmiany, które przyczynią się do poprawy skuteczności kampanii.

Po rozpoczęciu kampanii system zacznie cały proces. Facebook ze stworzonych przez Ciebie elementów zacznie kompletować reklamy. Każda wersja zostanie przesłana do określonej liczby osób. To, w jaki sposób odbiorcy będą reagować na kampanię, będzie miało wpływ na wszystkie pozostałe kombinacje.

Jeżeli algorytm zauważy, że jedna z kombinacji powoduje zwiększoną aktywność danej grupy, to zacznie wykorzystywać ten fakt.

Proces ten będzie trwał, aż nie uda się zebrać dostatecznej ilości informacji. W tym samym czasie algorytm wciąż się uczy. Skuteczność kampanii powinna z czasem się znacznie zwiększać, ponieważ Facebook będzie dysponował większą ilością informacji. Na podstawie tych informacji reklama będzie optymalizowana.

To, w jaki sposób ludzie będą reagować na konkretny wariant reklamy oraz, czy reklama będzie konwertowała, ma wpływ na to, czy dana wersja będzie ponownie wykorzystywana. To użytkownicy Facebook’a mają wpływ na to, które warianty reklamy zostaną uznane za skuteczne.

Warianty tekstów w reklamach pozwalają poznać odbiorców. Jest to bezpośrednie uzależnienie strategii w social mediach od upodobań indywidualnego użytkownika. Jeżeli jakiś użytkownik często reagują na jakiś jeden typ reklamy, prawdopodobnie właśnie takie reklamy zacznie mu się wyświetlać częściej. Dokładnie tak samo jest z nagłówkami, czy call to action. W momencie, gdy konkretna osoba wykazuje podatność na jakiś typ przekazu, system zaczyna proponować mu coraz więcej takich opcji.

Czy Multiple Text Options to inna forma reklamy dynamicznej?

Zanim porównam Multiple Text Options do reklam dynamicznych, przybliżę osobom niezaznajomionym z tym typem reklam, czym one są.

Reklamy dynamiczne są to reklamy, które generowane są na podstawie treści strony. Oznacza to, że nie musisz tworzyć oddzielnej kampanii np. dla 100 produktów znajdujących się w Twoim sklepie, ponieważ reklama dynamiczna wygeneruje odpowiednią treść reklamy, dostosowaną do zapytania użytkownika na podstawie treści Twojej strony.

Pozornie te dwa rozwiązania mogą wydawać się podobne. W końcu obie funkcje oferują wyświetlanie reklam dostosowanych do tego, czego oczekuje odbiorca. Podobnie, wszystko opiera się machine learning, czyli to, jak system rozpozna zapotrzebowanie klienta. Multiple Text Options oferuje jednak znacznie więcej możliwości.

Warianty tekstów w reklamach pozwalaj znacznie dokładniej rozpoznać zachowanie użytkownika. W przypadku reklam dynamicznych wszystko opiera się o to, jak algorytm odczyta teksty z naszej strony. MTO samodzielnie tworzy różne warianty oraz testuje ich skuteczność.

Największa wada wykorzystania MTO

Dochodzimy tutaj do największego problemu Multiple Text Options. W przypadku ręcznego generowania różnych wariantów tekstów w reklamach mamy pełną kontrolę nad statystykami. Doskonale widzimy jaka kombinacja jest najskuteczniejsza. W przypadku wykorzystania automatyzacji tego procesu, czyli MTO dostęp do statystyk jest nieco utrudniony.

Oczywiście Multiple Text Options pozwala wejść w statystyki, służy do tego funkcja raportowanie i analiza skuteczności. Niestety, żeby zobaczyć informacje dotyczące skuteczności poszczególnych wariantów, musimy samodzielnie utworzyć niestandardową kolumnę raportowania w menadżerze reklam. Po drugie nawet takie działanie nie pozwala nam zobaczyć pełnej skuteczności kreacji, ponieważ możemy wybrać wyłącznie poszczególne elementy np. nagłówek.

Oznacza to, że po wybraniu jednego wariantu np. nagłówka, pojawią się nam statystyki, które będą zsumowaną liczbą statystyk wszystkich kombinacji, zawierających ten wariant nagłówka.

Nie możemy, więc sprawdzić, jaki dokładnie wariant nagłówka, w kombinacji z innymi elementami pozwala nam osiągnąć najlepsze wyniki. W wielu przypadkach to utrudnienie sprawia, że korzystanie z Multiple Text Options traci sens. Wielu zaawansowanych reklamodawców, woli poświęcić kilka minut dłużej na samodzielne zaprojektowanie różnych wariantów. Być może w ten sposób muszą poświęcić na ten proces kilka godzin, ale w konsekwencji zyskują to, co najcenniejsze, czyli dokładne statystyki.

Czy automatyczna funkcja Multiple Text Options jest gorsza od ręcznego ustawiania różnych wariantów tekstów reklamowych?

Jeżeli zależy nam na jak najwyższej jakości reklamy to tak. Ręczne ustawianie wariantów jest zdecydowanie lepszą opcją. Mamy wtedy dostęp do wszystkich statystyk. To nie oznacza, że Multiple Text Options jest całkowicie bezużyteczna.

MTO może okazać się ulubioną opcją osób, którym zależy na automatyzacji pracy. Jeżeli nie masz czasu, to odpalenie kampanii z wykorzystaniem Multiple Text Options będzie rozsądne. Pozwoli Ci to w znacznym stopniu skrócić czas pracy.

Czas oszczędzać będziesz również podczas zarządzania kampanią. Dzięki Multiple Text Options nie musisz ręcznie kontrolować tego, jakie wyniki generują poszczególne kampanie, nie musisz więc wyłączać tych nieskutecznych.

Multiple Text Options pozwala również nieco ożywić odbiorców, jeżeli jakaś reklama się zbyt opatrzy użytkownikowi, to straci nią całkowicie zainteresowanie. Algorytm powinien to zauważyć i następnym razem wyświetlić inny wariant reklamy.

Sytuacji, w których ręcznie tworząc oraz nadzorując kampanie, potrzebna jest interwencja, może być całkiem sporo. Jeżeli chciałbyś samodzielnie prowadzić kampanie składającą się np. z 50 różnych wariantów reklam, musisz przygotować się na to, że pochłonie to sporo Twojej uwagi. Jeżeli czas jest dla Ciebie znacznie cenniejszy, niż niektóre statystyki wykorzystaj Multiple Text Options.

Po co stosować różne warianty tekstów w reklamach?

Działanie takie pozwoli Ci lepiej zoptymalizować Twoje kampanie. Osiągniesz lepsze rezultaty.

Czym jest Multiple Text Options?

Multiple Text Options jest to narzędzie pozwalające automatycznie przeprowadzić proces kampanii z wykorzystaniem różnych wariantów reklamowych.

Czy raz sprawdzona reklama będzie stale konwertować na jednym poziomie?

Niestety reklamy z czasem mogą tracić swoją skuteczność. Z tego powodu konieczna jest ciągła gotowość do wprowadzania zmian oraz testowania nowych rozwiązań.

Specjalistka od kampanii reklamowych i promocji prowadzonych w social mediach. Potrafi zbudować pozytywny wizerunek marki i wykorzystać go do skutecznych działań marketingowych. Posiada umiejętności pozwalające na wykreowanie i prowadzenie zarabiających profili firmowych.

Post a Comment