Top
skuteczna reklama w internecie

Czym jest reklama w internecie? – skuteczne formy reklamy internetowej

Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć czym jest reklama w internecie, po to by dostosować się do realiów marketingu online. Przestrzeń wirtualna oferuje formy promowania produktów i usług jakich nigdy wcześniej nie było. Skuteczna reklama internetowa może być darmowa lub bardzo tania. Wysoka cena kampanii promocyjnej nie zawsze przełoży się na osiągnięcie celu i rezultat sprzedażowy. Bez wiedzy można przepalić dużą część budżetu.

Formy reklamy internetowej trzeba dopasować do grupy potencjalnych klientów oraz celu jaki chcemy osiągnąć. W przeciwnym razie poniesione koszty nie zwrócą się.  Możesz osiągać efekty, dysponując małym budżetem lub nawet za darmo. Czasem wystarczy wyłącznie dobry pomysł oraz konsekwentne działanie.

Posiadasz strony generujące ruch? – wiemy jak go zmonetyzować
  • dożywotnie profity
  • najlepsze warunki
  • instrukcja krok po kroku
  • wsparcie i pomoc od nas

Czym jest reklama w internecie?

Reklama w internecie to szereg działań promocyjnych wykorzystujący sferę online, którego celem jest pozyskanie nowych klientów. Rozróżniamy formy płatne oraz darmowe. Skuteczna reklama internetowa polega na prezentowaniu oferty sprzedażowej osobom zainteresowanym naszymi produktami lub usługami.

Przekaz skierowany do zainteresowanych osób to absolutna podstawa skutecznych działań marketingowych.

Wbrew pozorom, reklama internetowa to nie łatwy kawałek chleba. Oczywiście internet to świetne narzędzie, które oferuje  nieograniczone możliwości. Ogranicza nas wyłącznie kreatywność oraz czasami budżet. Kanały online mają również swoje wady. Reklama w internecie atakuje użytkowników na każdym kroku. Sprawia to, że stają się obojętni i ciężej zachęcić ich do wykonania żądanej akcji.

Z internetu korzystają wszyscy. Starzy i młodzi, profesorowie i pracownicy fizyczni, kobiety i mężczyźni. W tym gąszczu pełnym różnych grup ludzi Ty musisz trafić do tych, którzy mogą być zainteresowany Twoją ofertą. Skuteczna reklama w internecie bazuje na tym warunku.

Skuteczna reklama internetowa

Pewne cechy kampanii mogą sprawić, że konwersja się zwiększy. Skuteczna reklama internetowa powinna być dopasowana do promowanej oferty i grupy docelowej. We wcześniejszym fragmencie poruszyłem kwestię odnalezienia odbiorców spośród tłumu internautów. Skuteczna reklama internetowa powinna opierać się na tym warunku, ponieważ nawet najlepsza kampania nie osiągnie sukcesu jeżeli trafi do niewłaściwych ludzi.

Dobranie właściwej grupy docelowej to proces, który polega na określeniu cech swojego idealnego klienta. Zastanów się, kto będzie korzystał z Twojej oferty. Spisz wszystkie jego cechy, im dokładniejszy opis sporządzisz, tym lepiej. Określ:

  • płeć
  • wiek
  • status materialny
  • wykształcenie
  • stan cywilny
  • kraj
  • region
  • miejsce zamieszkania
  • zainteresowania
  • styl życia
  • wartości, które wyznaje
  • stopień znajomości produktu

Skuteczna reklama internetowa zależy również od tego, jak dokładnie określisz swój cel. Nie każda kampania ukierunkowana jest na sprzedaż. Równie cenne może okazać się pozyskanie zapisów do newslettera lub generowanie leadów. Musisz dokładnie określić, co jest Twoim celem, dopiero wtedy masz szansę uzyskać zamierzony efekt.

Odkryj najbardziej dochodową metodę monetyzacji ruchu
  • wykorzystaj potencjał swoich portali
  • zbuduj źródło stale płynących prowizji

Reklama w internecie powinna być ciekawa i angażująca. Uwagę odbiorcy trudno jest zyskać. Dlatego musisz zaoferować coś atrakcyjnego i wyróżniającego. Przygotowanie skutecznych tekstów sprzedażowych i przyciągających uwagę grafik powinno być podyktowane tym jakie formy reklamy internetowej wybierzesz.

Formy reklamy internetowej

Wraz z rozwojem marketingu internetowego formy reklamy internetowej wciąż ewoluują. Pojawiają się nowe rozwiązania, a stare i nieskuteczne sposoby przestają być wykorzystywane. Poniżej prezentuję listę, która zawiera najpopularniejsze formy reklamy internetowej:

  • Pozycjonowanie
  • Content marketing
  • Google Ads
  • Wizytówki Google
  • Social media (Facebook Ads)
  • E-mail marketing

Pozycjonowanie

Zacznijmy od czegoś, co teoretycznie nie jest formą reklamy, w ścisłym rozumieniu tego pojęcia. Dlaczego więc umieściłem ją na liście? Ponieważ pozwala na pozyskanie nowych odbiorców lub nawet klientów. A o to właściwie chodzi w reklamie. Można więc uznać SEO, za nieco inną formę reklamy w internecie.

SEO, czyli Search Engine Optimization. Jest to szereg działań, których celem jest poprawa miejsca naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Proces ten jest bardzo złożony. Składają się na niego między innymi działania:

Czy wymienione formy to reklama internetowa? Nie, ale celem jest by odbiorca po wyszukaniu produktu znalazł właśnie Twoją stronę. Jeżeli jesteś na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania, szansa na to, że pozyskasz nowych klientów, znacznie rośnie.

Content marketing

Content to najprościej mówiąc wszystko, co publikujesz na swoich kanałach przekazu. Mowa tutaj o filmach, wpisach na blogu, memach. Reklama w internecie powinna bazować na publikowaniu wartościowych treści. Content marketing to najbardziej doceniana forma budowania wizerunku marki w sieci. Dlaczego? Ponieważ świetnie sprawdza się w przyciąganiu odbiorców. Jest to forma promocji, której celem nie jest wyjście do odbiorcy, a przyciągnięcie go.

Reklama w internecie oparta o content marketing w połączeniu z SEO daje świetne rezultaty. Wysoka skuteczność wynika z tego, że odpowiadasz na zapotrzebowanie odbiorców. Twoi klienci mają różne potrzeby, które Ty musisz zaspokoić. Podstawową potrzebą są obecnie informacje. Ludzie szukają ciągle informacji, jeżeli jesteś w stanie im je dostarczyć, zwrócą na Ciebie uwagę.

Wiemy jak generować stałe zarobki za pomocą internetu
  • otrzymasz plan działania krok po kroku
  • dostaniesz skuteczne narzędzia online

Wartościowy content to taki, który daje odbiorcy to, czego on potrzebuje. Może to być wiedza, rozrywka, skrajne emocje. Wszystkie formy reklamy internetowej powinny bazować na content marketingu. Nic nie da zwrócenie na siebie uwagi odbiorcy, jeżeli nie zaspokoisz jego potrzeb.

Google Ads

Poprzednio wymienione formy reklamy internetowej wymagają czasu. Teraz pora na opcję dla niecierpliwych. Reklama w internecie, która zapewnia natychmiastowe efekty to płatne kampanie Google Ads. Za opłatą masz możliwość wyświetlania się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Możesz również wykupić miejsce na banery graficzne, gdzie będziesz mógł umieścić swoje reklamy.

Płatna reklama w internecie najczęściej rozliczana jest w modelu CPC, czyli cost per click. Płacisz za każde kliknięcie. Koszt reklamy uzależniony jest od konkurencji na dane słowo kluczowe. Cena za klik waha się od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.

Usługa w ramach Google Ads jest bardzo rozbudowana. Masz możliwość dopasowania grupy docelowej oraz wybrania celu kampanii, który Cię interesuje. Możesz wykorzystywać remarketing i  retargeting. Reklama w internecie za pośrednictwem Google Ads to kompleksowa usługa, która pozwoli na pozyskanie nowych klientów w szybkim czasie.

Wizytówki Google

Zdarzyło Ci się kiedyś wpisać w Google „pranie kanapy warszawa”? Wyniki, które w takim momencie się wyświetlają, to firmy posiadające wizytówkę Google, które oferują pranie kanapy w Warszawie. Tego rodzaju reklama w internecie to dobre rozwiązanie w przypadku firm, które działają lokalnie. Jest to darmowa i skuteczna reklama internetowa, dzięki której potencjalnie zainteresowane osoby mogą znaleźć Twoja firmę przez to, że znajdują się w jej okolicy.

Wizytówka zawiera podstawowe informacje na temat Twojej działalności, czyli adres, branżę. Możesz tam również umieścić zdjęcia, filmy oraz opisy. Wizytówki mają jeszcze jedną bardzo istotną funkcję. Klienci mogą zostawiać tam swoje opinie. Reklama w internecie oparta na opiniach obecnych klientów buduje wiarygodność w oczach przyszłych klientów. Zaufanie jest najważniejszym warunkiem by mogła nastąpić skuteczna sprzedaż.

Social media — Facebook Ads

Social media to potęga. Prawdopodobnie jeszcze 20 lat temu nikt nie spodziewał się, że będziemy tak wiele czasu poświęcać na wirtualnych znajomych oraz obserwowanie celebrytów. Dla przedsiębiorców o niskim budżecie jest to znakomita wiadomość. Reklama w internecie za pośrednictwem mediów społecznościowych umożliwia dotarcie do szerokiego grona osób nawet za darmo.

Obecnie social media wykorzystują wszyscy. Szczególnie skutecznie robią to ci, którzy nauczyli się wyczuwać trendy i szybko reagować. W świecie mediów społecznościowych nikt nie pamięta o tym, co było dwa tygodnie temu. Wszystko dzieje się tak szybko, że nie sposób się zatrzymać. Skuteczna reklama w internecie musi za tym nadążyć, aby przyciągnąć odbiorców. Dlatego staraj się podążać z trendami i przy ich pomocy docierać do klientów.

Płatna reklama w internecie na portalach społecznościowych również jest możliwa. Najlepszym przykładem jest Facebook Ads. Płacisz za to, aby Twój post pokazał się na tablicy osoby, z określonej przez Ciebie grupy. Jest to skuteczna reklama internetowa ponieważ media społecznościowe dysponują ogromną ilością danych o użytkownikach. Dzięki temu możliwe jest szczegółowe określenie grupy docelowej i zaserwowanie mocno sprecyzowanej oferty sprzedażowej.

E-mail marketing

Wiele osób bagatelizuje skuteczność marketingu wykorzystującego wiadomości mailowe. Prawda jest taka, że wciąż jest to skuteczna reklama reklama w internecie. Sekret wysokiej konwersji polega na tym, że do newsletterów zapisują się osoby zainteresowane Twoją ofertą. W konsekwencji każda wiadomość od Ciebie jest dla nich ciekawa.

Reklama internetowa oparta na e-mailach to skuteczny sposób na przedstawienie swojego produktu oraz budowanie wizerunku eksperta.

Zazwyczaj w wiadomościach e-mail wysyła się kody promocyjne. Jest to pewnego rodzaju nagroda dla odbiorcy, która dodatkowo zachęca do częstszego otwierania wiadomości.

Reklama w internecie cena — od czego zależy?

Cena reklamy w internecie zależy przede wszystkim od tego, jak duża konkurencja jest na konkretną frazę. Mówimy o płatnych formach reklamy internetowej typu Google Ads i Facebook Ads ponieważ są one najbardziej skuteczne.

Jeżeli chcesz wykupić kampanię na frazy kluczowe, które są często wyszukiwane przez użytkowników, musisz być gotowy na to, że cena będzie wysoka. Ilość wyszukiwań danego słowa jest ograniczona. Każdemu z Twojej konkurencji zależy, aby to jego reklama internetowa wyświetliła się na samej górze wyników wyszukiwania.

W Google Ads cena za kliknięcie ustalana jest na podstawie licytacji.

Dlatego, przy dużej konkurencji, koszt kampanii będzie wysoki. Ustawienia kampanii również mają wpływ na to, ile wyniesie sumaryczny koszt reklamy internetowej.

Zwróć uwagę aby nie przepalić budżetu reklamowego. Stanie się tak jeśli źle dobierzesz grupę docelową lub słowa kluczowe. Zbyt wysokie stawki za kliknięcie również mogą być przyczyną zmarnowania dużej części budżetu.

Ile kosztuje reklama w internecie?

Nie można jednoznacznie określić ile kosztuje reklama w internecie. Wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzisz i jak silna jest konkurencja.

W mało konkurencyjnej branży możesz pozyskać wielu klientów, nie wydając nawet jednej złotówki. W branżach bardzo konkurencyjnych koszt reklamy w internecie może być liczony w tysiącach złotych. Bez dużego budżetu nie masz szans by dotrzeć do klienta ze swoją ofertą.

Płatna reklama w internecie znacznie przyspieszy efekty. Darmowe sposoby opierają się na tym, by umożliwić odbiorcy znalezienie naszej oferty w gąszczu innych firm. Dzieje się to za pośrednictwem contentu umieszczanego na blogu lub social mediach. Część klientów trafi do nas z darmowej wizytówki Google. Te formy reklamy internetowej wymagają czasu.

Jeśli zaakceptujesz wysoką cenę płatnej kampanii i przeprowadzisz ją właściwie, natychmiast dotrzesz do odpowiedniej grupy docelowej. Część odbiorców od razu dokona zakupu. Do pozostałej części możesz skierować ponowną kampanię.

Na pytanie, ile kosztuje reklama w internecie, niestety jest tylko jedna poprawna odpowiedź, której w dodatku nikt nie lubi – to zależy.

Czy darmowa reklama w internecie jest skuteczna?

Dobra wiadomość dla osób z niewielkim budżetem. Darmowa reklama w internecie może być skuteczna. Musi być jednak odpowiednio zaplanowana oraz konsekwentnie realizowana. Najlepsze efekty uzyskamy poprzez prowadzenie kilku kanałów przekazu na różnych platformach społecznościowych.

Niestety należy uzbroić się w cierpliwość. Budowanie społeczności może zająć nieco czasu. Zaangażowanie jest w tej kwestii najbardziej istotne. Brak pieniędzy możesz nadrobić dużą porcją kreatywności. Tworzenie angażujących postów na Facebooku lub filmów z poradnikami na You Tube może być skuteczną formą reklamy internetowej.

Czy marketing szeptany jest formą reklamy?

Jak najbardziej marketing szeptany jest formą reklamy w internecie, która powinna być przeprowadzona przez profesjonalną agencję. Spamowanie na forach internetowych jest antyreklamą.

Czy każdą firmę można reklamować tak samo?

Teoretycznie można powielać znane schematy, nie zawsze będą one jednak skuteczne. Pamiętaj, że Twój przekaz powinien być skrojony pod Twoich odbiorców. Dopiero wtedy będzie w pełni skuteczny.

Specjalistka od projektowania stron internetowych oraz optymalizowania kampanii reklamowych Google ADS. Stworzyła wiele dobrze konwertujących witryn dla małych i dużych firm. Nawet najbardziej zaawansowane narzędzia analityczne nie są jej obce.

Post a Comment