Top
network marketing

Co to jest MLM i network marketing? Jak zacząć krok po kroku?

Jak zacząć MLM? Brak odpowiedzi na to pytanie jest jednym z dwóch głównych powodów zniechęcenia i zaprzestania działalności. Drugi powód ma podłoże emocjonalne i omówię go w odrębnym wpisie. Można zastosować metody online, ale network marketing ma podstawy, które powinien poznać każdy kto chce działać w tej branży.

Moim zamysłem było przygotowanie przydatnych informacji, które będziesz mógł zastosować w praktyce. Poradnik jest obszerny. Dowiesz się z niego co to jest MLM oraz jak zacząć krok po kroku. Całość podzieliłem na kilka etapów i szczegółowo omówiłem każdy z nich:

  • Co to jest MLM i network marketing?
  • Jak zacząć: wyznaczanie celu, lista kontaktów, umawianie spotkań?
  • Jak wykonać prezentację oraz pozyskać polecenia?
  • W jaki sposób budować strukturę i szkolić partnerów?

Co to jest MLM i network marketing?

Te dwa pojęcia oznaczają to samo. Network marketing (MLM) jest to sposób przekazywania produktu bezpośrednio do klienta. Sprzedaż odbywa się z pominięciem tradycyjnej sieci sklepów stacjonarnych. Pozyskani klienci zamawiają produkty online ze sklepu internetowego.

Network marketing pozwala zrezygnować z tradycyjnych form reklamy. Firma działająca w modelu MLM nie opłaca kampanii reklamowych na przykład w mediach. Zamiast tego środki finansowe są przeznaczane na wypłatę prowizji dla przedstawicieli.

Działalnością zajmują się niezależni przedstawiciele, otrzymujący wynagrodzenie naliczane z kilku poziomów struktury którą zbudowali. Jako przedstawiciel możesz działać lokalnie. Możesz też rozwijać strukturę sprzedaży międzynarodowo – w każdym kraju w którym Twoja firma MLM jest obecna.

Przeczytaj powiązany wpis:

Jak zacząć MLM?

Zapewne spotkałeś się już z „fachowymi” poradami typu: miej marzenia i zacznij działać. Niesamowicie konkretny przepis jak skutecznie budować network marketing. Osoba początkująca nie ma zielonego pojęcia od czego zacząć w MLM.

Nie wie co ma mówić, czego ma nie mówić i na jakie elementy w sposób szczególny trzeba zwrócić uwagę. Na starcie brakuje metodycznej wiedzy, która krok po kroku opisuje co dokładnie należy zrobić. Zwłaszcza gdy osoba od której dowiadujemy się o MLM również dopiero zaczyna.

Przed podjęciem działania należy w pierwszej kolejności zastanowić się dlaczego coś robić, a potem jak to zrobić. Te dwa kroki to nieodzowne elementy startu w każdym przedsięwzięciu zarówno osobistym jak i biznesowym. Na początku trzeba uzmysłowić sobie dlaczego warto się tym zająć. Jakie korzyści odniosę budując network marketing? Jeśli jeszcze nie wiesz przeczytaj wpis: zalety marketingu wielopoziomowego.

MLM zacznij od wyznaczenia celu

Wyznaczanie celu głównego jest najważniejszym elementem pracy w MLM. Budując network marketing nie można pominąć tego etapu. Bez niego nie możemy wykonać następnych kroków. Nawet najlepsza nawigacja nie doprowadzi nas tam gdzie chcemy się znaleźć jeśli przed rozpoczęciem podróży nie wpiszemy miejsca końcowego, czyli konkretnego celu.

Może to się wydawać dziwne, ale w sposób adekwatny działa umysł człowieka. Wyznaczając cel możesz posłużyć się metodą S.M.A.R.T według której cel powinien być:

  • Sprecyzowany– konkretnie i jasno przedstawiony, bez ogólników
  • Mierzalny – możliwy do określenia w sposób liczbowy
  • Atrakcyjny– powinien motywować i pobudzać do działania
  • Realny – możliwy do osiągnięcia z wykorzystaniem posiadanych zasobów
  • Terminowy – termin jego realizacji powinien być określony konkretną datą

Przykłady:

Źle: Zarobię dużo pieniędzy
Dobrze: Do 20.05.2015 zarobię 10.000zł wykorzystując możliwości network marketingu

Źle: Zrzucę kilka kilogramów
Dobrze: Do 20.05.2015 schudnę 5 kilogramów wykorzystując plan treningowy i plan żywieniowy

Network marketing wymaga skutecznego wyznaczenia celu

Zarezerwuj sobie godzinę czasu. Dopilnuj, aby nikt Ci nie przeszkadzał. Wyłącz wszystkie urządzenia rozpraszające uwagę, w tym telefon. Skoncentruj się i zapisz swoje cele. Następnie przeanalizuj je korzystając z metody S.M.A.R.T

Cele należy zapisać na papierze. Warto często czytać i przeglądać kartkę z zapisanymi celami. Utrzymuje to umysł na właściwym kursie i nie pozwala zboczyć z obranej drogi. Wypróbuj, a zobaczysz, że network marketing stanie się łatwiejszy. Twoje cele to Twoja prywatna sprawa. Nie mów o nich nikomu. Możesz uczynić wyjątek dla osób które pomogą Ci w ich realizacji.

jak zacząć w MLM

Wiele osób pomija wyznaczanie celu w MLM myśląc, że to mało istotne. To bardzo duży błąd. Jeśli nie wyznaczyłeś celu nie możesz dokonać korekty swoich działań. Nie wiesz czy posuwasz się na przód czy stoisz w miejscu. Wyznaczenie celu pozwala na realizację marzeń.

Każdy profesjonalista wyznacza cel. Cel motywuje Cię do podążania na przód. Jest główną siłą sprawczą twoich działań. Skup się na poprawnym wyznaczeniu celu. Robisz to tylko dla siebie.

Network marketing to biznes kontaktów

Network marketing opiera się na kontaktach i relacjach międzyludzkich. Jego celem jest zbudowanie sieci kontaktów. Lista kontaktów pozwoli Ci skutecznie zacząć MLM. Kontakty zebrane i spisane w formie listy to Twoi potencjalni klienci i partnerzy.

Na liście powinny znaleźć się wszyscy ludzie których znasz lub kiedykolwiek znałeś, pamiętaj aby nie pomijać nikogo. Na dalszym etapie lista kontaktów podlega selekcji.

Przygotuj sobie arkusz, w który będziesz wpisywał kolejne osoby. Ja korzystam z arkusza widocznego poniżej. Możesz go pobrać tutaj: pobierz listę kontaktów. Oprócz rubryk z danymi kontaktowymi są również rubryki dodatkowe. Pomogą one wybrać osoby, którym w pierwszej kolejności zaproponujesz MLM.

Tworząc network marketingową listę kontaktów przejrzyj:

  • kontakty z telefonu
  • kontakty z poczty email
  • znajomych z portali społecznościowych
  • kalendarze, notatniki i terminarze z tego roku i poprzednich lat
  • wizytownik

Pomyśl też o sąsiadach, osobach z pracy i osobach z których usług korzystasz. Zacznij od uzupełnienia danych kontaktowych. Jeśli wypisałeś minimum 100 kontaktów możesz przystąpić do selekcji.

Osoby na liście kontaktów należy ocenić pod kątem:

  • własna działalność gospodarcza
  • ilość potencjalnych kontaktów
  • zdolność do nauki, otwartość
  • niezaspokojona ambicja /satysfakcja zawodowa/

Jeśli dana osoba spełnia któryś z podanych warunków należy wpisać cyfrę „1” w odpowiednią rubrykę arkusza. Następnie jedynki zsumować i wartość wpisać w rubrykę „suma”.

Jeśi chcesz zacząć MLM z dobrym rezultatem w pierwszej kolejności skontaktuj się z osobami, których cyfra końcowa jest największa. Postępuj według zasady: Im większa cyfra końcowa tym szybszy kontakt z twojej strony. Na początku wykonaj jak największą liczbę spotkań.

Lista kontaktów pozwoli skutecznie zacząć MLM

Nawet jeśli masz wrażenie, że danej osoby network marketing może kompletnie nieinteresować warto przeprowadzić spotkanie. Dlaczego? Zdobędziesz doświadczenie i co najważniejsze nowe kontakty. Pamiętaj aby zawsze brać rekomendacje i polecenia. Dzięki temu Twoja lista nigdy się nie skończy.

Jaki warunek trzeba spełnić aby móc pytać o polecenia? Kiedy pytać o polecenia? W jaki sposób pytać o polecenia? Przykładowy skrypt rozmowy oraz przydatne wskazówki w osobnym wpisie: Jak zdobyć polecenia i rekomendacje?

Przedstawiłem jeden z dwóch sposobów budowania listy. Można to robić również online. Zobacz jak budować MLM przez internet. Na początku warto poznać podstawy i skupić się na opisanej tu metodzie tradycyjnej. Można też działać tradycyjnie i online.

Poprawnie wykonana lista kontaktów w znacznym stopniu ułatwi pracę i pozwoli zaoszczędzić dużo Twojego czasu i energii. Listę należy na bieżąco aktualizować dodając do niej nowo poznane osoby. Jeśli masz już gotową bazę kontaktów zobacz jak zapraszać w MLM?

Prezentacja produktu i koncepcji MLM

Poprawnie przeprowadzona prezentacja nie polega na omówieniu planu wynagrodzeń danej firmy MLM. Trzeba pójść w kierunku przestawienia idei MLM. Z rysowania kółeczek rozmówca nic nie zrozumie. Prezentacja w MLM powinna być dopasowana do odbiorcy.

Poniższy schemat można zastosować jeśli odbiorcą jest osoba wcześniej nam nie znana. Zanim prezentacja się rozpocznie porozmawiaj chwilę o przysłowiowym „byle czym”, aby odrobinę ocieplić atmosferę. Następnie możesz skierować rozmowę na właściwy tor.

Cały Twój wywód ma trwać max 10 minut podczas których dkładnie wyjaśnicz co to jest network marketing. Należy go podzielić na kilka etapów:

Spotkanie wymaga przygotowania gruntu

Musisz wiedzieć, że Twój rozmówca jest pełen obaw. Obawia się, że będziesz go namawiał stosując techniki sprzedaży bezpośredniej, a potem być może jeszcze wydzwaniał. Zastanawia się co zrobi jeśli network marketing i sama prezentacja mu się nie spodoba? Odczuwa stres związany z ewentualną koniecznością powiedzenia „nie” i wszelkimi tego konsekwencjami. Oczywiście nigdy tego nie powie, ale tak właśnie jest.

Na samym początku należy go uspokoić. Na wstępie powiedz, że spotkanie będzie miało charakter informacyjny i niezobowiązujący. Jeśli uzna że Twój produkt zaspokoi jego potrzeby może go kupić. Jeśli natomiast uzna inaczej nie będziesz go na siłę przekonywał i w żaden sposób nie poczujesz się tym urażony.

Takie postawienie sprawy spowoduje, że rozmówca się rozluźni i poczuje komfortowo. Dopiero po wstępie może rozpocząć się właściwa prezentacja network marketingu i samych produktów. Powiedz, że w 10 minut przedstawisz temat, a czas na pytania będzie później. Uzyskaj potwierdzenie, że rozmówca akceptuje taki stan rzeczy. Unikniesz dzięki temu ciągłego przerywania i wybijania z rytmu.

  • Firma – jak się nazywa? W jakiej branży działa? Czym się zajmuje? Kto jest właścicielem? Jakie są cele na najbliższe lata? Jeśli firma otrzymała nagrody lub jest członkiem organizacji wpływających na prestiż wspomnij o tym, lub pokaż dokument to potwierdzający.
  • Produkt – krótko scharakteryzuj produkty MLM dostępne w ofercie. Opowiedz co to jest. Pokaż produkt lub zdjęcia produktów. Następnie skup się na korzyściach jakie odniesie Twój rozmówca jeśli będzie je posiadał. Przedstaw jakie problemy rozwiązują produkty.

Network marketing to możliwość biznesowa

Skup się na ogólnym przedstawieniu koncepcji network marketingu, a nie na szczegółowym rozrysowywaniu planu wynagrodzeń. Buduj obrazy poprzez opowiadanie prostych historyjek i pokazywanie łatwych do zrozumienia schematów.

Możesz opowiedzieć historię o dwóch rolnikach, z których jeden nosił wiadra z wodą, a drugi budował rurociąg. Możesz posłużyć się schematem zwanym kwadrant przepływu pieniędzy lub pokazać różnicę między biznesem MLM i pracą na etacie.

Omów trzy podstawowe korzyści jakie odniesie rozmówca jeśli zaangażuje się w network marketing. Budowanie obrazów, używanie kontrastowych porównań i przedstawienie konkretnych korzyści działa dużo lepiej niż rysowanie kółeczek.

Co jeśli rozmówca zapyta o coś czego nie będziesz wiedział? Nie wymyślaj nic na biegu. Powiedz w prost, że nie znasz odpowiedzi na to pytanie. Dowiesz się i odpowiedź przekażesz telefonicznie lub mailowo.

MLM prezentuj bez namawiania

Na koniec nie pytaj nigdy: Co o tym myślisz? Co sądzisz o MLM? Takie pytania zawsze stawiają rozmówcę w roli recenzenta i skłaniają do szukania negatywów. Zamiast tego zapytaj: Co Ci się w tym najbardziej podoba?

Nie mów rozmówcy w sposób otwarty, że się myli. Może to doprowadzić do kłótni, a przecież nie o to nam chodzi. Jeśli zaistnieje sytuacja w której rozmówca będzie miał inne zdanie niż Ty powiedz: Masz rację, ale spójrzmy na to z innej strony. Lub: Dobrze, że to zauważyłeś, ale przeanalizujmy to pod innym kątem. Tym sposobem przedstawisz mu własny punkt widzenia bez udowadniania, że się myli.

Wskazówki przydatne w trakcie prezentacji MLM:

  • Nie wdawaj się w kłótnie
  • Prezentacja ma być krótka, konkretna i zwięzła
  • Przedstaw to co najważniejsze, unikaj zalewu informacji
  • Zbuduj wartość firmy i produktów
  • Używaj pomocy wizualnych (pokaż produkt, zdjęcia produktu)
  • Angażuj rozmówcę, zachęć go do reakcji, nie dopuść aby był bierny
  • Często zadawaj pytania i obserwuj reakcje
  • Nie namawiaj, nie przekonuj na siłę
  • Nie mów źle o konkurencji

Jeśli w trakcie rozmowy końcowej lub którymkolwiek momencie prezentacji wyczujesz (ewentualnie usłyszysz), że Twój rozmówca chce kupić produkt, przerwij i od razu podpiszcie zamówienie. Jeśli wyrazi chęć uczestnictwa w MLM zarejestruj go.

Network marketing polega na pomocy nowym partnerom

Co się stanie jeśli osobie nie mającej pojęcia o spawaniu zlecimy zespawanie dwóch kawałków blachy? Taka osoba nawet nie uruchomi spawarki po czy zakomunikuje, że spawanie jest nie możliwe. Powodem takiego stanu rzeczy będzie brak przeszkolenia. W MLM jest tak samo.

Zanim nowy partner podejmie jakiekolwiek działanie należy go odpowiednio przygotować. Po takim krótkim szkoleniu adept z pewnością nie zmieni się w mistrza, ale przynajmniej będzie wiedział co to jest network marketing i jak zacząć działać w tej branży.

Nowy partner w strukturze MLM musi być odpowiednio poprowadzony. On nie ma zielonego pojęcia od czego zacząć i co gorsza sam się tego nie domyśli. Twoje zadanie polega na odpowiednim pilotowaniu nowego współpracownika.

Nigdy nie wprowadzaj do struktury partnera, klientów pozyskanych przez Ciebie. Nie na tym polega network marketing. To nie jest pomoc. To sytuacja w której jesteś wykorzystywany. Wyjątkiem oczywiście są plany binarne.

W Twoim interesie jest pomoc nowym w MLM

Pomoc to nie wykonywanie za nich pracy. Na początku ustal taki warunek i uzyskaj potwierdzenie, że nowa osoba to zrozumiała. Na początku współpracy należy odbyć cztery spotkania w trakcie których omówicie najważniejsze tematy. Jedno spotkanie = jeden temat.

Dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest możliwość bliższego poznania, co w network marketingu, czyli działalności opartej na relacjach jest kwestią kluczową.

  1. Dokładne omówienie planu marketingowego – dobrze czytasz. Szczegółowe wyjaśnienie planu wynagrodzeń należy wykonać po zarejestrowaniu osoby w swojej strukturze, a nie na pierwszym spotkaniu podczas którego proponujesz współpracę.
  2. Wspólne wyznaczenie celu długoterminowego i krótkoterminowego – cel długoterminowy powinien być trudny do osiągnięcia. Cel krótkoterminowy powinien być w zasięgu ręki. Osiągnięcie nawet niewielkiego celu budzi poczucie własnej wartości i pozwala mocno uwierzyć w siebie. Co w konsekwencji napędza do działania. Dla nowo zrekrutowanej osoby to bardzo ważne.
  3. Omówienie obiekcji z którymi spotka się w MLM – musisz przygotować nowego współpracownika na to co będą mówić ludzie. Powiedz mu jak ma sobie radzić z najczęściej powtarzającymi się obiekcjami w network marketingu. MLM to piramida finansowa, tu zarabiają tylko ci na górze, ja tego nie potrafię, nie mam pieniędzy, nie znam nikogo kto mógłby być zainteresowany i najlepsze: ja nie mam znajomych.
  4. Lista kontaktów i umawianie spotkań – pomóż nowemu partnerowi zacząć w MLM. Zróbcie i przeanalizujcie wspólnie listę kontaktów. Powiedz mu w jaki sposób ma umówić spotkanie. Kilka pierwszych spotkań, które nowy umówi poprowadź osobiście. On niech tylko obserwuje i się uczy. Na kilku następnych odwróćcie role. On niech prowadzi, a Ty obserwuj. Potem powiedz co musi poprawić.

Wprowadzenie nowych osób w network marketing:

  • przekazanie niezbędnych informacji
  • zaplanowanie działania
  • wspólne spotkania które ty prowadzisz, a partner obserwuje
  • wspólne spotkania które on prowadzi, a ty obserwujesz
  • szeroko pojęte konsultacje

Pracuj tylko z osobami które wyrażają chęć do działania. Nie zmuszaj nikogo i nie ciągnij na siłę. Zmarnujesz tylko czas i energię. MLM opiera się na duplikacji. Twoi partnerzy zrobią dokładnie to co Ty. Zrobią to co Ty będziesz robił, a nie to co im powiesz żeby zrobili. To bardzo istotna różnica i rzecz najważniejsza przy budowaniu network marketingowej struktury.

Jak zbudować strukturę w MLM?

Jaki sposób szkolenia zastosować, aby network marketing rozwijał się równomiernie i stabilnie? Jesteś w poważnych tarapatach myśląc, że książki i wykłady na temat jak zacząć w MLM załatwią sprawę. Koncepcję którą pozwolę sobie tutaj odświeżyć ukuł, a właściwie powiązał ze sprzedażą Jarosław Zych. Postać nietuzinkowa. Praktyk i prawdziwy specjalista od sprzedaży.

Reguła ta została wymyślona w starożytnych Chinach. Rolnik chcąc nauczyć młodego byka orać, zaprzęgał go wespół ze starym doświadczonym już bykiem. Stary byk doskonale wiedział co robić. Jakim tempem należy iść, gdzie skręcić, na co uważać i gdzie zatrzymać się aby odpocząć. Po kilkudziesięciu dniach wspólnej orki, młody byk wiedział wszystko to co stary. Był gotowy do samodzielnej pracy.

Przełożenie na MLM

Jeśli chcesz w sposób profesjonalny przygotować nowego partnera zastosuj tę zasadę. Żadne teoretyczne szkolenie, żadna książka o MLM nie da takich rezultatów jak wspólna praktyka. Wspólne telefonowanie do klienta, wspólnie przeprowadzone spotkanie handlowe, wspólne jedzenie i wspólne spędzanie czasu.

Modelowanie, czyli nauka przez obserwację jest całkiem skuteczne. Natomiast reguła byków, czyli nauka poprzez wspólne uczestnictwo to najskuteczniejszy sposób szkolenia. Daje naprawdę zadziwiające i przede wszystkim trwałe rezultaty.

Dzięki jej zastosowaniu umysł osoby niedoświadczonej wchłonie całą wiedzę jak gąbka wilgoć. Dodatkowo przez wspólne obcowanie wytwarza się więź między szkolącym i szkolonym. Co w przypadku działalności opartych na relacjach ma znaczenie wręcz kluczowe.

Odsłuchanie szkolenia, czy przeczytanie książki można traktować jako dodatek. To nie przemieni laika w eksperta. Stal hartuje się w ogniu. Trzon organizacji powinny stanowić osoby wyszkolone zgodnie z regułą byków.

Ten sposób szkolenia wymaga czasu i dużego zaangażowania. Pamiętaj jednak, że MLM opiera się na duplikacji. Warto zadać sobie trud i krzewić najlepsze wzorce, aby mogły rozprzestrzeniać się w głąb przynosząc długotrwałe korzyści. Reguła byków funkcjonuje nie tylko w świecie sprzedaży, czy network marketingu. Ma ona zastosowanie wszędzie tam gdzie szkoli się ludzi.

Jak, budując network marketing nie stracić reputacji i znajomych?

Budowanie marki osobistej jest niesamowicie pomocne, ponieważ jak wszyscy doskonale wiemy MLM to biznes oparty na wzorowym budowaniu relacji. Mimo to początkujący dystrybutorzy zachowują się jak krnąbrne dzieci i robią wszystko dokładnie odwrotnie. Network marketing zaczynają od zrujnowania relacji ze swoim najbliższym otoczeniem. Jaka jest tego przyczyna i jak możemy temu skutecznie przeciwdziałać?

Zgodnie z regułami sztuki naszą działalność należy rozpocząć od przekazania informacji najbliższym znajomym i o zgrozo, rodzinie. Jest to jak najbardziej słuszny krok. Wszak od czegoś trzeba ten MLM zacząć, prawda? Zapomina się jednak o rzeczy najistotniejszej. Mianowicie cel takiego postępowania jest błędnie interpretowany.

Wszyscy myślą, że spotkania ze znajomymi i rodziną umawia się po to, aby zrekrutować ich do biznesu MLM lub sprzedać oferowane produkty.

Taki sposób myślenia determinuje dalsze działania nieopierzonego jeszcze dystrybutora. Zaczyna on opowiadać o pieniądzach i męczyć telefonami. Na spotkaniu jest nachalny, wciska produkty, przekonuje na siłę. Za wszelką cenę próbuje udowodnić, że ma racje.

O network marketingu opowiada przy każdej możliwej okazji. Działa jak nawiedzony fanatyk, bo przecież musi wpisać kolegę do MLM lub sprzedać krem żonie brata. Musi bo tak mówił sponsor.

Tego rodzaju zachowanie powoduje, że znajomi nie odbierają od niego telefonów i unikają kontaktu. W konsekwencji relacje zamiast kwitnąć błyskawicznie usychają. Z resztą, zdziwiłbym się gdyby było inaczej. Opisane tu sekciarskie podejście w dużej mierze przyczynia się do powstawania negatywnych opinii o MLM.

Poradnik jak prezentować MLM znajomym i rodzinie

Celem prezentacji network marketingu naszym znajomym jest tylko i wyłącznie otrzymanie od nich jak najlepszej listy rekomendacji oraz „przetarcie” czyli zdobycie pierwszych doświadczeń. Nie sprzedaż. Nie rekrutacja. Takie postawienie sprawy zdecydowanie odmienia postać rzeczy.

Jeśli dzwonisz do kogoś bliskiego, aby zaaranżować spotkanie nie mów mu o zarabianiu pieniędzy. Powiedz, że zaczynasz nową działalność. Działalność jest kontrowersyjna i dlatego potrzebujesz jego opinii. W trakcie spotkania nie sprzedawaj, nie namawiaj, nie żądaj podjęcia decyzji. Nie przekonuj. Nie obiecuj gruszek na wierzbie. Nie wywieraj presji. Nie pytaj: Jak Ty się w tym widzisz?

Przedstaw tylko produkt i koncepcję MLM. Jeśli ktoś powie Ci, że network marketing to piramida lub coś w tym stylu puść to mimo uszu. Powiedz tylko krótkie: rozumiem. Jednym ze sposobów zbicia obiekcji jest jej zignorowanie.

Sprzedać produkt lub zapisać do Twojej struktury network marketingu możesz tylko na wyraźne żądanie.

Jeśli tego żądania nie ma poproś o polecenia i grzecznie zakończ sprawę. Jeśli raz z kimś rozmawiałeś nigdy więcej do tego nie wracaj, nie bądź nachalny. Nie poruszaj tematu MLM na spotkaniach rodzinnych, czy towarzyskich.

Musisz być wyjątkowo delikatny.Twoje relacje z najbliższymi ludźmi są ważniejsze niż network marketing. To z nimi żyjesz na co dzień. Pamiętaj o tym. Skuteczne działanie nie jest możliwe bez uprzedniego planowania. Sporządzenie planu ułatwia późniejsze postępowanie. Po prostu wiemy co robić. Powyżej gotowy plan działania. Znając podstawy już wiesz jak zacząć w MLM.

Najczęściej zadawane pytania

Jaka jest najlepsza firma MLM w Polsce?

Dla każdego inne czynniki są najważniejsze. Najlepsza firma MLM to taka, która w największym stopniu spełnia Twoje oczekiwania. Produkt powinien być wysokiej jakości. Plan marketingowy nie powinien zawierać haczyków obcinających zyski ze struktury. System pracy powinien być łatwy do zduplikowania dla nowo przystępujących osób. Przeczytaj wpisy powiązane w których rozwinąłem temat: jak wybrać firmę MLM? oraz firmy MLM w Polsce.

Dlaczego network marketing (MLM) ma złe opinie?

Jest to spowodowane nieetycznym postępowaniem samych firm oraz postawą niektórych osób bezpośrednio zaangażowanych. Powszechnym zjawiskiem jest nachalna sprzedaż szkoleń, pakietów startowych oraz obietnice bez pokrycia. Zachowanie części przedstawicieli jest mało profesjonalne – pachnie sektą ekonomiczną.

Czy warto zaczynać MLM od znajomych i rodziny?

Warto, ale tyko w celu pozyskania poleceń. Ze znajomymi tego biznesu nie zrobisz. Taka jest prawda. Próba wcielenia ich do MLM na siłę przez ciągnięcie za uszy i nagabywanie, przyniesie Ci więcej szkody niż pożytku. Na używanie racjonalnych argumentów i sprzedaż produktów jest miejsce wtedy, gdy rozmawiasz z osobą umówioną z polecenia.

Twórca tego portalu. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w budowaniu i szkoleniu zespołów sprzedażowych. Osiągnął znakomite wyniki w kilku firmach marketingu sieciowego. Stworzył organizacje konsumenckie liczące kilka tysięcy osób, które po dziś dzień generują pokaźny obrót handlowy.

Comments

  • Dominik
    8 grudnia 2015

    Witam, bardzo podobają mi się Pana wpisy. Od dłuższego czasu czytam o marketingu sieciowym, bo chciałbym zacząć działać. Działam w mediaworkingu w jednym z programów reklamowych, którego nie do końca można nazwać mlm’em, ale opiera się na podobnych zasadach, tyle że zachowując pełną anonimowość. (autorespondery itp.) Z doświadczenia wiem, że moja grupa docelowa pochodząca z mediaworkingu nie będzie zainteresowana tradycyjnym mlm, choćby nie wiem co :)) Stąd też moje pytanie.. Mam 20 lat i raczej jeżeli miałbym przeszukiwać swoje kontakty, znajomych na portalach społecznościowych – niemożliwe byłoby znalezienie 30 potencjalnie zainteresowanych (według pana zasad selekcjonowania), ponieważ do tego czasu raczej nie obracałem się w tego typu środowisku – dlatego też zacząłem od marketingu w internecie. Czy ma Pan jakieś pomysły na uzyskanie potencjalnych klientów/partnerów nie angażując w to nikogo z „własnego towarzystwa”? Wiem to brzmi jak: „Nie mam znajomych”, ale to jest zupełnie inna kwestia. Wiem, ponieważ już nie jednokrotnie robiłem taką listę.

    Pozdrawiam 🙂

    • Grzegorz Szymański
      12 stycznia 2016

      Możemy swobodnie pisać po imieniu, tak będzie dużo wygodniej.
      Dzięki za wyczerpujący wpis:) Każdy komentarz jest na wagę złota, zwłaszcza w początkowej fazie rozwoju bloga.

      Jeśli nie chcesz angażować nikogo z własnego towarzystwa musisz poznawać nowych ludzi i do nich kierować swoją propozycję. Internet jest w tym bardzo pomocny.

      Dlatego właśnie stworzyłem i rozwijam tego bloga. Jeszcze wczoraj ja nie wiedziałem, że istnieje jakiś Dominik, a Ty nie wiedziałeś że istnieje jakiś Grzegorz Szymański. Dziś już się znamy. Mało tego, łączy nas sposób w jaki postrzegamy MLM.

      Działaj według podobnego schematu. Jeśli nie chcesz pisać bloga zbuduj tak
      zwany landing page, czyli stronę przechwytującą z autoresponderem.

      Reklamuj ją w internecie (spam to nie reklama). Dzięki temu poznasz nowe osoby, które będą potencjalnie zainteresowane twoją ofertą.

      Nawiasem mówiąc, największa struktura w firmie z którą współpracuję powstała właśnie przy użyciu internetu. Zbudował ją mój bezpośredni upline. Jeśli chcesz mogę podesłać Ci informacje. Daj znać tutaj lub na priv.

      Pozwól, że wrócę jeszcze do listy budowanej w sposób tradycyjny. Wątpię, aby jakikolwiek człowiek wśród swoich znajomych znalazł 30 osób potencjalnie zainteresowanych MLM.

      Chodzi o to, że należy wykorzystać osoby niezainteresowane, aby dotrzeć do tych zainteresowanych. Dlatego bezwzględnie zawsze trzeba brać polecenia.

  • Noemi.Life
    5 maja 2016

    Nie widzę siebie w MLM, ale chętnie czytam, jak różne modele biznesu wyglądają od kulis, a ten tekst jest solidny i dopracowany. Powodzenia!

    • Dzięki za komentarz. Również życzę powodzenia w dziedzinie którą się zajmujesz:)

  • Marta
    1 listopada 2017

    Dziękuje za informacje. Kilka tygodni temu zaczęłam swoją przygodę z mlm, produkty i plan marketingowy faktycznie są świetne jednak coś mi to nie szło. Teraz zauważyłam kilka błędów, wiem jak spokojnie zacząć krok po kroku bez spiny, bo już wpadłam troche w panike co robic, skąd wziąć osoby na spotkanie, jak radzic sobie z obiekcjami. Materiał przydatny szczególnie dla takich laików jak ja. Bardzo dziękuję ?

    • Grzegorz Szymański
      1 listopada 2017

      Cieszę się, że informacje okazały się pomocne 🙂 Są to podstawy marketingu sieciowego. Wraz z nabieraniem doświadczenia można wypracować własne metody. Jedak na początku warto nauczyć się podstawowych technik, które są sprawdzone i działają. Oczywiście, aby struktura się rozrosła trzeba opisane tu działania powtarzać.

      Skuteczność rekrutacji będzie wzrastać wraz z poziomem naszych umiejętności i nazwijmy to, obycia w pracy z ludźmi 🙂

  • Iwona
    13 maja 2018

    Witam, serdecznie.Ja moja przygodę z MLM zaczęłam bardzo niedawno bo 9 mają.Firma prowadzi co dziennie 1 godzinne szkolenia.Cały czas czuję opiekę osoby, która mnie zaprosiła. Dziękuję Panu za wspaniały artykuł. Informacje bardzo przydatne. Korzystam z Fb zapraszając osoby. Mam nadzieję, że jestem prawdziwa w tym co robię i chcę robić. Uważam, że postawą jest uczciwość i rzetelność.
    Dziękuję bardzo Iwona.

  • Klaudia
    22 maja 2018

    Świetny artykuł. Ja jestem zakochana w branży Network Marketingu 🙂 Działam od ponad roku i mam już na koncie super efekty , pomimo, że nie miałam żadnego doświadczenia wcześniej 🙂 Polecam każdemu tą branżę, nawet jeśli wciąż ma obawy i sceptyczne podejście (też tak miałam na początku, ale kto nie ryzykuje szampana nie pije 😉 ) Wszystkiego można się nauczyć ! Nie ponosisz żadnego ryzyka, a możesz tylko zyskać !

    Pozdrawiam Autora tekstu i zapraszam do mnie na bloga tych, którzy szukają wskazówek jak działać w Network Marketingu, używając Facebooka 🙂 dzielę się praktycznymi wskazówkami z mojego doświadczenia 🙂 Pozdrawiam

  • Dominik
    15 czerwca 2019

    Landing page? Brzmi ciekawie,możesz to rozwinąć gdzie najlepiej uderzyć?
    Pozdrawiam Dominik

Post a Comment