Top
narzędzia marketingowe

Przydatne narzędzia marketingowe – lista 40 topowych aplikacji

Narzędzia marketingowe przedstawione w tym artykule ułatwią Ci działania związane z tworzeniem i promowaniem treści oraz szeroko pojętym marketingiem internetowym. Oprócz samego adresu umieściłem krótką charakterystykę oraz, jeśli było to możliwe, link do bardziej szczegółowego opisu danej aplikacji lub film prezentacyjny. Narzędzia marketingowe podzieliłem na siedem kategorii:

  1. Narzędzia marketingowe do automatyzacji działań
  2. Narzędzia marketingowe do monitoringu internetu
  3. Narzędzia marketingowe do tworzenia infografik i prezentacji video
  4. Narzędzia marketingowe do obróbki zdjęć i grafik online
  5. Narzędzia marketingowe do tworzenia animacji multimedialnych
  6. Analizatory SEO
  7. Inne narzędzia marketingowe

Niektóre narzędzia marketingowe umieszczone na tej liście są płatne inne darmowe. Znajdziesz też dwa moje linki partnerskie. Jeśli klikniesz i skorzystasz z tych aplikacji otrzymam niewielką prowizję. Za co oczywiście będę Ci bardzo wdzięczny.

1. Narzędzia marketingowe do automatyzacji

W tym miejscu przedstawię rozbudowane narzędzia marketingowe umożliwiające automatyzację działań w internecie i generowanie leadów sprzedażowych. Z racji złożoności poświęcę im więcej uwagi i pokuszę się o bardziej szczegółowe opisy. Każdy podpunkt stanowi odrębną funkcję omawianego narzędzia.

getall.pl

  • Autoresponder – dzięki restrykcyjnej polityce antyspamowej Getall, dostarczalność maili osiąga poziom 99%. Możliwość wyboru pojedynczej lub podwójnej metody zapisu na listę adresową. Testy tytułów wiadomości. Po zapisie możliwość przekierowania subskrybenta na dowolną stronę internetową.
  • Personalizacja wiadomości – zaawansowane opcje planowania wysyłki mailowej i filtrowania subskrybentów na podstawie ich aktywności.
  • Interestpro – pozwala pobrać z Facebooka dane osób powiązanych z konkretną niszą, a następnie skierować do nich kampanię reklamową (oczywiście na Facebooku). Takie działanie zapewnia precyzyjne targetowanie odbiorców. Dzięki czemu Twoja reklama będzie tańsza i skuteczniejsza, a konwersja wyższa.
  • Kreator stron przechwytujących – masz możliwość stworzyć stronę landing page bez znajomości programowania i w bardzo krótkim czasie. Kreator działa na zasadzie przesuwania elementów. Do dyspozycji masz wiele gotowych szablonów, które wystarczy uzupełnić treścią.
  • Kreator popup – za pomocą tego narzędzia stworzysz okienka wyskakujące i wigdety gotowe do umieszczenia na stronie internetowej. Możesz ustawić popup blokujący dostęp do treści artykułu lub pokazujący się po kliknięciu w podlinkowane słowo.
  • Remarketing – ta funkcja działa w oparciu o pliki cookies. Jest połączona z siecią reklamową Facebooka, Adwords i Adkontekst. Dzięki niej pokażesz swoją reklamę tylko w momencie jeśli dany użytkownik znajdzie się na konkretnej stronie. Remarketing powoduje, że reklama będzie podążać za użytkownikiem.
  • Autoshare – pozwala na otrzymanie dostępu do treści w zamian za udostępnienie na Facebooku. Dzięki temu prostemu trikowi zwiększysz zasięg swojej strony przechwytującej zupełnie za darmo.
  • Hosting – serwery dla stron internetowych. Backup danych. Automatyczne instalatory aplikacji. W bazie 110 aplikacji podzielonych na 6 kategorii. Wszystkie zainstalujesz jednym kliknięciem.
  • Generator nagłówków -po wpisaniu słowa kluczowego narzędzie wyświetla propozycje nagłówków. Pomocne przy tworzeniu stron przechwytujących, ale również artykułów na bloga.
  • Symulator kampanii reklamowych – pozwoli Ci przeprowadzić symulację rentowności planowanych działań reklamowych. Wystarczy wpisać dane w odpowiednie rubryki by uzyskać wskaźnik ROI. Dzięki temu będziesz mógł oszacować, czy sprzedaż danego produktu będzie opłacalna.

2. Narzędzia marketingowe do monitoringu

consumerbarometer.com

Barometr zachowań konsumentów. Darmowe narzędzie ze stajni Google. Zebrane w jednym miejscu dane z sondaży przeprowadzonych na grupie 400 tysięcy osób mieszkających w 56 krajach. Badania dotyczą zachowań użytkowników internetu. W zakładce „graph builder” znajdziesz odpowiedzi na 88 pytań zadanych respondentom.

Dowiesz się na przykład, że 32% Polaków swojego ostatniego zakupu dokonało za pośrednictwem sieci. Zawarte w barometrze informacje pomogą Ci w określeniu aktualnych trendów panujących wśród osób korzystających z internetu.

brand24.pl

Narzędzie to służy do wyszukiwania opinii na temat marek lub produktów. Jeśli ktoś poszukuje produktu, który oferujesz dowiesz się o tym zaraz po pojawieniu się takiej wzmianki w internecie. Oprócz tego wyszukasz osoby będące autorami tych wzmianek oraz określisz siłę z jaką ich wypowiedź wpłynęła na analizowany przedmiot. Panel kontrolny intuicyjny i przyjazny dla użytkownika. Dodatkowo aplikacja mobilna. Narzędzie umożliwia budowanie wizerunku firmy i monitorowanie postępów.

buzzsumo.com

Buzzsumo pozwala określić treści, które były najczęściej udostępniane w social mediach. Wystarczy wpisać domenę i Twoim oczom ukażą się podstrony z artykułem i ilość udostępnień. Można również wpisać słowo kluczowe. Wtedy zobaczysz najbardziej popularne artykuły powiązane z tym słowem. Ciekawa jest opcja monitorowania mediów społecznościowych. Otrzymasz powiadomienie, gdy coś z kręgu Twoich zainteresowań zostanie udostępnione.

3. Narzędzia marketingowe do tworzenia infografik i prezentacji video

piktochart.com

Intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs jest dużym plusem tego edytora. Za jego pomocą wykonasz infografikę w czterech różnych formatach (infografika, raport, baner, prezentacja). W wersji free masz do wyboru 6 różnych szablonów. 12 kategorii ikon. Wykonaną pracę możesz udostępnić w mediach społecznościowych lub zapisać w pliku. Narzędzie przydatne w wersji płatnej. Projekty wykonane w wersji darmowej są opatrzone znakiem wodnym i można je pobrać tylko w słabej rozdzielczości.

visme.co

Bardzo rozbudowana aplikacja do produkowania różnego rodzaju treści wizualnych. Masz możliwość robienia w pełni interaktywnych projektów. Konto darmowe umożliwia stworzenie trzech infografik. Ten edytor działa trochę wolno, ale za to ilość funkcji i elementów graficznych jest duża. Powyższe video prezentuje przegląd możliwości oferowanych przez Visme.

wordle.net

Za pomocą tej aplikacji będziesz mógł wykonać grafikę składająca się z chmury wyrazów. Wystarczy wpisać słowa w odpowiednim polu, a narzędzie utworzy z nich określony kształt. Jest też opcja podania adresu strony posiadającej kanał Atom lub RSS, ale niestety nie funkcjonuje tak jak należy. Czas działania błyskawiczny i ciekawy efekt.

easel.ly

Narzędzie w pełni funkcjonalne w wersji darmowej. Brak znaków wodnych, czy utrudnień w przesyłaniu obrazów. Łatwa obsługa. projektowanie odbywa się na zasadzie przeciągania obiektów. Duża ilość szablonów oraz elementów, które możesz wykorzystać podczas tworzenia infografiki. Możliwość logowania przez Facebook lub Google.

xstockvideo.com

Krótkie filmiki do pobrania i dowolnego wykorzystania. Opcja filtrowania według daty dodania, czy ilości pobrań. Możliwość uzyskania jakości HD, oczywiście za dodatkową opłatą.

coverr.co

Co tydzień do bazy dodawane jest kilka nowych filmów. Materiał podzielony na osiem kategorii. Nic się nie zacina, strona działa płynnie co niewątpliwie jest dużym atutem.

4. Narzędzia marketingowe do obróbki zdjęć i grafik online

sumopaint.com

Ta aplikacja jest darmowa i do poprawnego działania wymaga wtyczki AdobeFlash. Za jej pomocą możesz edytować zdjęcia i tworzyć proste grafiki. Panel kontrolny przypomina PhotoShopa, ale oczywiście sama aplikacja nie posiada tak wielu funkcji. Program znakomicie nadaje się do dokonania drobnych korekt bez konieczności instalowania na twardym dysku. Możesz pracować na warstwach i używać dużej ilości filtrów, a także przycinać i zmieniać rozmiar obrazu . Masz możliwość ustawienia polskiego języka, co jest sporą zaletą.

picmonkey.com

Program podobnie jak poprzedni jest darmowy i wymaga wtyczki AdobeFlash. Możesz oczywiście wykupić więcej opcji dokonując rozszerzenia do wersji premium. Aplikacja daje możliwość pracy w czterech trybach: edycja, retusz, ozdabianie i kolaż. W każdym z nich masz do wyboru kilku opcji pozwalających podrasować wgrany obraz. Edytując zdjęcia osób możesz między innymi skorzystać z opcji wybielania zębów i odchudzania. Narzędzie nie zastąpi rozbudowanego programu do obróbki zdjęć, ale na pewno jest darmową alternatywą.

pixlr.com/editor

Aplikacja daje możliwość tworzenia warstw. Zapamiętuje też historię działań dzięki temu będziesz mógł skorygować wprowadzone zmiany. Oprócz tego cała paleta filtrów i duży wybór narzędzi. Panel kontrolny jest przejrzysty i ergonomiczny, co niewątpliwie ułatwia pracę. Do wyboru kilkadziesiąt języków, w tym polski.

Stocki ze zdjęciami

  • freerangestock.com – zdjęcia wysokiej jakości. Wszystkie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych. Konieczność darmowej rejestracji.
  • gratisography.com – zdjęcia wolne od praw autorskich do dowolnego wykorzystania. Zaletą serwisu jest jego szybkie działanie oraz częsta aktualizacja.
  • nos.twnsnd.co – zdjęcia do dowolnego wykorzystania. Dużo starych fotografii. Nie trzeba zakładać konta, aby mieć do nich dostęp.
  • picjumbo.com – zaletą jest częsta aktualizacja i dodawanie nowych zdjęć. Wszystkie możesz wykorzystać w dowolny sposób.
  • morguefile.com – najstarszy chyba portal ze zdjęciami do pobrania. Duża baza warta przeanalizowania.
  • pixabay.com – portal posiada polską wersję językową wyszukiwarki. Oprócz zdjęć grafika wektorowa i krótkie filmiki wideo.
  • pexels.com -portal zasugerował w komentarzu Łukasz. Niniejszym uzupełniam wpis. Strona zdecydowanie godna uwagi.

5. Narzędzia marketingowe do tworzenia animacji multimedialnych

powtoon.com

Aplikacja umożliwia tworzenie rysunkowych animacji. Masz do wyboru gotowe szablony i całą masę ruchomych elementów przydatnych przy tworzeniu własnej animacji. Możesz dodać własne zdjęcia i muzykę. Całość jest bardzo przyjemna dla oka i w przeciwieństwie do nudnych prezentacji angażuje uwagę oglądającego. Edytor łatwy w obsłudze.

prezzi.com

Narzędzie to umożliwia stworzenie nieszablonowych prezentacji multimedialnych. W odróżnieniu od PowerPointa układ projektu nie jest linearny tylko przypomina mapę. Widz jest prowadzony od jednego punktu do drugiego za pomocą przybliżania obrazu. Takie przedstawienie perspektywy sprawia wrażenie oglądania czegoś zupełnie nowego.

emaze.com

Za pomocą tej aplikacji stworzysz prezentacje 3D. Masz możliwość dodania filmów z YouTube i własnej ścieżki dźwiękowej. Wykonane prezentacje możesz udostępnić lub pobrać na swój komputer. Dużo szablonów i pomocniczych elementów. Narzędzie pozwala uzyskać ciekawe i zaskakujące efekty.

6. Analizatory SEO

pl.majestic.com

Mocno rozbudowane i chyba najbardziej znane narzędzie do analizy profilu linków. Pozwala sprawdzić jakość odnośników prowadzących do naszej witryny, a także podejrzeć z jakich źródeł linkuje konkurencja. Pokazuje procentowy rozkład anchorów, nowe i utracone backlinki oraz domeny na których umieszczony został nasz link. Majestic Seo oferuje również dodatek do Firefoxa i Chroma. Błyskawiczna instalacja i jednym kliknięciem sprawdzisz kondycję interesującej Cię domeny.

woorank.com

To narzędzie umożliwi Ci wykonanie audytu SEO. Pokazuje parametry witryny wpływające na jej pozycję w wyszukiwarce plus kilka dodatkowych opcji. Szybko sprawdzisz tytuł, meta opis, rozkład nagłówków, opisy obrazów i występowanie słów kluczowych. Woorank sprawdzi też czy dana strona wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych. Korzystając z niego uczynisz swoją witrynę bardziej przyjazną dla wyszukiwarek internetowych.

keywordtool.io

Narzędzie sugeruje frazy kluczowe. Działa na podstawie wyników auto uzupełniania w wyszukiwarce Google. Dobrze nadaje się do wyszukiwania fraz z tak zwanego długiego ogona. Bardzo proste w obsłudze. Wystarczy wpisać interesujące słowo, a Keywordtool wyświetli powiązane z nim wyrażenia.

Przeczytaj poradnik: Jak znaleźć sezonowe słowa kluczowe idealne pod pozycjonowanie?

seo-stat.pl

Sprawdzanie pozycji strony w wyszukiwarce. Po rejestracji wpisujesz domenę następnie interesujące Cię słowa kluczowe. Narzędzie codziennie sprawdza i pokazuje aktualne pozycje wybranej strony. Możliwość monitorowania nie tylko wyników Google, ale również Bing, Yahoo, Yandex, Sezam i innych. Monitoring 20 fraz za darmo. Dużo możliwości i przystępna cena.

7. Inne narzędzia marketingowe

  • apowersoft.pl – rejestrator ekranu. Zrzuty z ekranu, konwerter video, rejestrator ekranu, ściąganie filmów z YouTube, rejestrator dźwięku. Kompleksowe rozwiązanie wielu problemów. Aplikacje dostępne dla użytkowników Mac.
  • developers.google.com/speed/pagespeed/insights – szybkość strony. To narzędzie sprawdza szybkość ładowania strony, która jest jednym z czynników rankingowych decydujących o pozycji  wyszukiwarce. Narzędzie pokazuje elementy, które trzeba poprawić i podpowiada jakie czynności w tym kierunku wykonać. Napisałem o na ten temat osobny artykuł: Jak zwiększyć szybkość ładowania strony?
  • zecerka.pl – korekta tekstu. Typograficzna korekta tekstu. Wklejony tekst zostanie sformatowany zgodnie z polskimi zasadami pisowni. Zecerka usunie niepotrzebne spacje i w razie potrzeby przeniesie wyrazy do nowej linii. Posiada opcję ulepszonego justowania.
  • hotjar.com – analiza zachowań użytkowników strony. Narzędzie to przedstawia zachowanie użytkowników stron internetowych w oparciu o kliknięcia i ruchy myszą. Dane prezentowane są jako mapa cieplna. Najbardziej aktywne obszary strony Hotjar zaznacza kolorem czerwonym.
  • noisli.com – dźwięki relaksujące. Ta aplikacja emituje dźwięki, które pomogą Ci się skoncentrować i zrelaksować. Masz do wyboru odgłosy szumiącego lasu, deszczu, czy wiatru. Możesz mieszać dźwięki i komponować własne melodie. Posiada funkcję odliczania czasu.
  • grammarly.com – sprawdzanie angielskich tekstów. Za pomocą tego narzędzia poprawisz błędy w tekstach napisanych w języku angielskim. W brew pozorom grammarly radzi sobie całkiem nieźle. Dodatkowo narzędzie posiada detektor plagiatu. Wyszukuje skopiowane treści na stronach internetowych. Darmowa rejestracja i okres próbny.
  • hashtags.org – analiza hashtagów. Pokazuje popularność hashtagów. Sprawdza czy dany hashtag był już kiedyś zastosowany. Warto testować słowa przed ich użyciem. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której Twoja treść będzie przypadkowo powiązana z nieodpowiednim produktem lub tematem.
  • developers.facebook.com/tools/debug – podgląd udostępnianego posta. Pozwala sprawdzić jak będzie wyglądał Twój post po udostępnieniu go na Facebooku. Jeśli dokonasz zmian grafiki lub opisu w artykule, koniecznie skorzystaj z tego narzędzia. W przeciwnym razie Facebook będzie wyświetlał wersję z przed poprawki.
  • awesomescreenshot.com – opisywanie screenów. Za pomocą tego narzędzia edytujesz zrzuty z ekranu lub grafiki. Masz możliwość dodawania adnotacji i oznaczeń. Zalogujesz się korzystając z konta Google.
  • autreplanete.com/ap-social-media-image-maker – rozmiar zdjęć i grafik. Narzędzie dostosowuje rozmiar zdjęć do wymogów portali społecznościowych. Możesz wybrać 15 najpopularniejszych portali. Dzięki temu masz pewność, że zdjęcia, reklamy lub tła które dodasz będą poprawnie wyświetlane.
  • wordoid.com – kreator nowych słów. Generator nowych słów pozwoli Ci wykreować ciekawą i niepowtarzalną nazwę dla domeny, produktu lub marki. Narzędzie sprawnie podsuwa nowe pomysły. Sprawdzisz też od razu, czy jest możliwość zarejestrowania wygenerowanej domeny.
  • optimizilla.com – kompresja zdjęć. Kompresor obrazów online. Intuicyjna obsługa i optymalizacja obrazów. Możliwość podglądu kompresowanych obrazów. Możliwość procentowego korygowania stopnia kompresji. Działa sprawnie i bezproblemowo.

Przedstawiłam narzędzia marketingowe pomocne w marketingu internetowym i ułatwiające copywriting oraz prowadzenie bloga e-commerce. Wybrałem aplikacje z których korzystam i te polecane przez innych. Być może coś ciekawego mi umknęło. Jeśli znasz godne uwagi narzędzia marketingowe, których nie umieściłem na tej liście skontaktuj się ze mną. Z przyjemnością uzupełnię wpis.

Czy warto kupować płatne wersje narzędzi i aplikacji?

W niektórych przypadkach tak, ponieważ wersje bezpłatne są pozbawione najbardziej przydatnych funkcji.

Czy wymienione narzędzia marketingowe posiadają licencję trial?

Część z nich tak. Licencja trial pozwala bezpłatnie korzystać z pełnej wersji aplikacji przez określony czas, po to by móc ją wypróbować.

Specjalistka od projektowania stron internetowych oraz optymalizowania kampanii reklamowych Google ADS. Stworzyła wiele dobrze konwertujących witryn dla małych i dużych firm. Nawet najbardziej zaawansowane narzędzia analityczne nie są jej obce.

Comments

  • Ola Gościniak
    25 kwietnia 2016

    Bardzo przydatne zestawienie, część z nich używam, ale większości nie znałam, dzięki! 🙂

  • IMOMO.pl
    25 kwietnia 2016

    Ogromnej większości nie znałam! Wielkie dzięki! [Maja]

  • Mikołaj "Michael" Korsak
    25 kwietnia 2016

    Zebra­łeś ogromną bazę przy­dat­nych narzę­dzi, na pewno sko­rzy­stam z tych które kładą nacisk na video con­tent. Wiel­kie dzięki!

    • Grzegorz Szymański
      25 kwietnia 2016

      Nie ma sprawy, dzięki za komentarz

    • Crea
      8 stycznia 2017

      Witam. Świetna baza narzędzi. Super Blog! Wielkie dzięki.

    • Grzegorz Szymański
      9 stycznia 2017

      Dzięki za miłe słowa 🙂

  • Mikołaj Winkiel
    25 kwietnia 2016

    Dzięki za polecenie Brand24.pl 🙂

    • Grzegorz Szymański
      25 kwietnia 2016

      Nie mógłbym pominąć Waszej aplikacji w tego rodzaju zestawieniu. Nie da się ukryć, że to przydatna maszyna. Poza tym ogromny sukces. Gratuluję:)

  • Gralingrad
    25 kwietnia 2016

    Fantastyczny materiał, mnóstwo przydatnych narzędzi, z których na pewno będę korzystał. Dziękuję.

  • My Home Rules
    27 kwietnia 2016

    Bardzo dużo przydatnych narzędzi, dla mnie jak znalazł 🙂

  • Esencja
    27 kwietnia 2016

    O rany, człowiek uczy się całe życie. Spróbuję przetestować kilka proponowanych przez Ciebie narzędzi. Super, że zebrałeś ich tyle w jednym miejscu.

  • Art
    27 kwietnia 2016

    fajne zestawienie 🙂 polecam również tą kompilację dla blogerów:

    blog.bloomboard.co/2016/04/05/200-darmowych-narzedzi-ktore-rozwina-kazdy-biznes-e-commerce/

  • MyCookBookSoko
    27 kwietnia 2016

    Super zbiór, na pewno się przyda 🙂

  • Łukasz z Finanseodpodstaw.pl
    30 kwietnia 2016

    Cześć,
    Super artykuł, ale na liście stocków zdecydowanie zabrakło pexels – niewiele zdjęć, ale jakość naprawdę dobra 😉

  • Michał z Interaktywni.pro
    9 maja 2016

    Dzięki za fajny i przydatny zestaw. Sporo znanych rozwiązań ale też niezła dawka nowości. Biorę się za analizę …

    • Grzegorz Szymański
      26 października 2016

      Zgadza się – wyszła mieszanka znanego z nieznanym 🙂

  • Kasia
    26 października 2016

    Narzędze do analizy hashtagów przyda się w Social Mediach. Na pewno przetestuję 🙂 Jako uzupełnienie podsyłam artykuł o kilku darmowych narzędziach do analiz marketingowych brandpro.pl/5-nietypowych-narzedzi-do-analiz-marketingowych

  • Patrycja Bonczewska
    14 sierpnia 2017

    dzięki za ten post 😉 dzięki niemu odkryłam genialne nowe narzędzia!

    • Grzegorz Szymański
      15 sierpnia 2017

      Cieszę się, że narzędzia marketingowe zaprezentowane w artykule okazały się przydatne 🙂

  • Marcin Filipkowski
    25 października 2017

    Ten post dostaje ode mnie 10/10

    • Grzegorz Szymański
      25 października 2017

      Dzięki Marcin 🙂 Post napisałem jakiś czas temu, ale narzędzia marketingowe cały czas aktualne.

  • Gerard
    26 listopada 2018

    Fajny artykuł. Wstyd się przyznać ale o wielu narzędziach nie słyszałem, a części nie miałem przyjemności jeszcze wykorzystać. Muszę to zmienić. Musimy zrozumieć jak ważny jest content. Niektórzy nie zwracają na to uwagi, a później żałują gdy strona spada na 5 stronę w Google. Myślę, że laicy powinni przeczytać i pomyśleć jeśli chcą by ich biznes przynosił korzyści.

Post a Comment