Top
najlepsze programy partnerskie

Programy partnerskie i sieci afiliacyjne – jak wybrać te najlepsze?

Jesteś właścicielem strony internetowej, poczytnego bloga lub influencerem? Możesz zmonetyzować zasięgi w łatwy sposób dzięki odpowiednim narzędziom. Najlepsze programy partnerskie i sieci afiliacyjne umożliwiają zarabianie osobom posiadającym strony z ruchem lub popularne profile w mediach społecznościowych. 

Najlepsze sieci afiliacyjne gromadzą dziesiątki, jeżeli nie setki programów partnerskich. Warto zastanowić się nad tym, jak można wykorzystać ten potencjał. Po przeczytaniu artykułu będziesz wiedział, co to są programy partnerskie, jak wybrać te najlepsze oraz jak zacząć na nich zarabiać. Zamieściliśmy też przykłady i konkretne nazwy firm oferujących współpracę afiliacyjną.

Sprawdź darmowy portal do pozyskiwania poleconych
  • nawiązuj nowe kontakty i zarabiaj
  • rejestruj partnerów i klientów

Co to są programy partnerskie?

Programy partnerskie są to narzędzia umożliwiające zarabianie na stronie internetowej poprzez promocję konkretnych produktów. Jest to forma współpracy pomiędzy reklamodawcą, czyli podmiotem chcącym sprzedać swoje produkty i wydawcą, czyli podmiotem, który dysponuje kanałem przekazu.

Celem reklamodawców jest pozyskanie nowych klientów. Muszą dotrzeć do grupy osób potencjalnie zainteresowanych ich ofertą. Takie osoby zrzeszają kanały przekazu wydawców – tematyczne strony internetowe, czy popularne profile w social mediach..

Najlepsze programy partnerskie udostępniają materiały reklamowe, banery, grafiki, treść. Partnerzy umieszczają je na swoich kanałach przekazu. W zależności od umowy mogą to zrobić w niezmienionej formie lub po odpowiednim dostosowaniu.

W zamian za promowanie oferty reklamodawcy, partnerzy otrzymują zarobki naliczane na podstawie wyników osiągniętych przez kampanię. Im więcej partner wygeneruje leadów tym większe zarobki osiągnie.

Przykłady programów partnerskich

CeneoBinanceHome
mBankVolsorNutriProfits
CupSellTravelLeadinTurs
Nazwa500 affiliatesEasyprofits

Czym są sieci afiliacyjne?

Sieci afiliacyjne to agregatory zbierające różne programy partnerskie. To niesamowicie wygodne rozwiązanie zarówno dla wydawców, jak i dla reklamodawców. Dzięki temu, że w jednym miejscu skupia się wiele osób, które prowadzą własne kanały przekazu, reklamodawcy mogą w prosty oraz szybki sposób do nich dotrzeć. Wydawcy natomiast mogą wybierać programy partnerskie z różnych branż.

Przykłady sieci afiliacyjnych

MyLeadeBrokerPartnerLeadStar
Bankier.plComperiaLeadLeadNetwork
CashinPillsTradeDoublerAwin(Zanox)
AdsenseMoney2MoneyAdmitad

Jak wybrać najlepsze programy partnerskie?

Najlepsze programy partnerskie – czyli jakie? To zależy od niszy w której chcesz działać oraz od kanałów przekazu, którymi dysponujesz. Inne rozwiązania będą lepsze jeśli prowadzisz tematycznego bloga, inne jeśli masz popularny profil na Facebooku, a jeszcze inne jeśli rozwijasz kanał na You Tube.

Dlatego nie da się jednoznacznie określić, które sieci afiliacyjne i programy partnerskie są najlepsze. Można natomiast określić elementy, którymi warto się przy wyborze kierować.

Wybierając programy partnerskie zwracaj uwagę na:

  • Dożywotnie wypłaty – rzecz najważniejsza, a prawie niespotykana. Chodzi o to by otrzymywać wynagrodzenie z każdego zakupu klienta, a nie jednorazowej akcji. Nasza grupa promuje tylko takie programy partnerskie. Znajdziesz je w ofercie na tej stronie.
  • Wysokość prowizji – wysokość prowizji jest istotna ponieważ od niej w dużej mierze będą zależały zarobki.
  • Rozpoznawalność reklamodawcy – znaczenie łatwiej będzie przekonać odbiorców do skorzystania z oferty firmy, którą oni dobrze znają. Jest to istotne, ponieważ dzięki temu klienci, czyli nasi odbiorcy będą bardziej skłonni do zakupów.
  • Wysoką jakość produktów – nie chcemy wmanewrować odbiorców w wadliwy produkt lub usługę, która nie spełni ich oczekiwań. Pamiętaj, że w pewien sposób ręczysz za ofertę swoim nazwiskiem lub wizerunkiem. Dokładnie sprawdzaj produkty, aby nie musieć później odpowiadać rozżalonym klientom, którzy byliby na Ciebie zdenerwowani – słusznie zresztą.
  • Rodzaj wynagradzanej akcji – programy partnerskie płacą głównie za pozyskanie klientów, czyli wygenerowanie sprzedaży. W niektórych kampaniach otrzymujemy wynagrodzenie, w momencie gdy ktoś poda swoje dane lub kliknie link. Przed rozpoczęciem promocji wybierz rodzaj wynagradzanej akcji najbardziej pasujący do Twojego kanału przekazu.
  • Zakazane metody reklamy – niektóre programy partnerskie nie pozwalają wykorzystywać danej formy reklamy, na przykład Google ADS. W opisie kampanii uwzględnione są metody, które są zabronione. Jeżeli pomimo regulaminu zdecydujesz się wykorzystać zakazane techniki, zarobki które wygenerujesz nie zostaną zaliczone.
  • Łatwe do spełnienia warunki – abyśmy otrzymali wynagrodzenie, muszą zostać spełnione określone warunki. Na przykład: klient musi założyć konto w banku i wpłacić 100 zł. Dopiero gdy to się stanie otrzymamy wynagrodzenie. Im łatwiejsze warunki do spełnienia, tym lepiej.
Posiadasz strony generujące ruch? – wiemy jak go zmonetyzować
  • dożywotnie profity
  • najlepsze warunki
  • instrukcja krok po kroku
  • wsparcie i pomoc od nas

Wybierając sieci afiliacyjne zwróć uwagę na:

  • Duży wybór reklamodawców -im więcej potencjalnych ofert do promowania, tym więcej możliwości dobrego dopasowania reklam do odbiorców. Warto zwrócić na to uwagę podczas wybierania sieci afiliacyjnej. Nie ma ograniczenia w ilości kampanii, które możesz prowadzić. Możesz zarabiać na różnych programach partnerskich, z różnych kategorii.
  • Dobra reputacja – sieci afiliacyjne z którymi chcesz współpracować, powinny być wiarygodne i wypłacalne. Zwróć uwagę na to, czy stawki są realne. Oczywiście, każdy z nas chce zarobić jak najwięcej, ale jeżeli jakaś sieć ma znacznie wyższe stawki od pozostałych, może to być pewien sygnał. Wybieraj więc firmy, które są wiarygodne, najlepiej takie, które działają od dawna na rynku, a o ich wypłacalności świadczą opinie osób współpracujących.
  • Jasny regulamin – nikt chyba nie chce główkować nad tym, co oznacza konkretny zapis regulaminu. Im jaśniej sformułowane warunki, tym lepiej.
  • Próg wypłaty – im niższy, tym lepiej ponieważ znacznie szybciej będziesz mógł wypłacić zarobki z programów partnerskich.
  • Program poleceń – możliwość polecania może stanowić źródło dodatkowych zarobków. Stawki za zaproszenie znajomego do współpracy powinny być jasno określone.
  • Możliwość negocjowania stawek – na początku przygody z programami partnerskimi ta opcja prawdopodobnie nie będzie istotna. Jednak wraz ze wzrostem  umiejętności i doświadczenia, będziesz miał coraz więcej do zaoferowania. Jeżeli jesteś dobry w tym, co robisz, masz prawo negocjować warunki wynagrodzenia.

Jak zarabiać na programach partnerskich?

Programy partnerskie pozwalają promować wybrane oferty reklamodawców i otrzymywać za to zarobki. Skąd będzie wiadomo, że dana osoba zdecydowała się na zakup lub wykonanie akcji dzięki Tobie? Otrzymasz swój link referencyjny (w skrócie reflink).

Osoby, które skorzystają z tego linku, zostaną przypisane jako Twoi poleceni. Aby skutecznie zarabiać na programach partnerskich trzeba skłonić jak najwięcej osób do wykonania danej akcji po kliknięciu w reflink. Na tym polega Twoje zadanie. Jak to zrobić?

Odkryj najbardziej dochodową metodę monetyzacji ruchu
  • wykorzystaj potencjał swoich portali
  • zbuduj źródło stale płynących prowizji

Jak promować programy partnerskie?

Programy partnerskie możesz promować korzystając z różnych kanałów przekazu. Najważniejsze by generowały one duży ruch, a promowana oferta była tematycznie dobrana do treści.

  • Blog tematyczny – możesz założyć bloga dotyczącego konkretnej niszy (na przykład finansowej) i publikować artykuły w których będą zamieszczone reflinki.
  • Profile w mediach społecznościowych – linki partnerskie możesz udostępniać na Facebooku lub w opisach filmów na You Tube.
  • Listy mailingowe – pamiętaj aby wysyłać wiadomości do osób, które zapisały się na Twoją listę mailingową. Wysyłanie niechcianych wiadomości to spam. Takie działanie nie przyniesie rezultatu finansowego.
  • Fora dyskusyjne – jeśli ktoś szuka konkretnego produktu lub usługi i prosi o rekomendację, wyślij mu swój reflink.

Spróbuj połączyć różne metody. Na przykład możesz napisać artykuł zawierający linki do programów partnerskich, a następnie udostępnić go na portalach społecznościowych.

Reklamodawcy często wprowadzają ograniczenia. Pamiętaj, aby zawsze sprawdzić jakie metody promocji są zabronione w przypadku danej kampanii.

Ile można zarobić na programach partnerskich?

Na programach partnerskich najwięcej mogą zarobić osoby, które prowadzą własne strony oraz aktywnie budują społeczność w social mediach. Mówimy o kwotach rzędu 50.000 złotych. Osoby niemające takiego zaplecza mogą dorobić kwoty rzędu 500 – 1000 złotych miesięcznie.

Wysokość zarobków uzależniona jest też od modeli rozliczeń w programach partnerskich, czyli sposobu naliczania prowizji. Najbardziej dochodowy jest model CPS (Cost per Sale), czyli prowizja od sprzedaży. Może ona wynieść nawet 50%.

Najniższe zarobki oferuje model CPC (Cost per Click), czyli kliknięcie w link. Na przykład uczestnicząc w programie partnerskim Google AdSense ze stroną generującą 300 tysięcy wyświetleń miesięcznie, możemy liczyć na zysk w wysokości 1000 – 2000 złotych. W porównaniu do olbrzymiego ruchu zarobki są bardzo małe.

Wiemy jak generować stałe zarobki za pomocą internetu
  • otrzymasz plan działania krok po kroku
  • dostaniesz skuteczne narzędzia online
Co jest najważniejsze przy wyborze programu partnerskiego?

Najważniejsze są dożywotnie wypłaty z raz pozyskanego klienta. Chodzi o to, by prowizja była wypłacana zawsze gdy klient ponowi zakup, a nie tylko za pierwszym razem. Jest to ważniejsze od stawki, ponieważ z biegiem lat znacząco wpływa na zarobki. Sami promujemy tylko takie pogramy partnerskie. Znajdziesz je tutaj.

Czy najlepsze programy partnerskie można promować na forach oraz grupach dyskusyjnych?

Wszystko zależy od regulaminu konkretnej kampanii. Każda kampania ma opisane dostępne oraz zabronione sposoby promowania konkretnej oferty.

Jak reklamodawcy mogą wspierać wydawców?

Kampanie oferowane przez programy partnerskie często zawierają dodatkowe rabaty ograniczone czasowo. Sprawiają one, że oferta staje się znacznie bardziej atrakcyjna dla odbiorców.

Twórca tego portalu. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w budowaniu i szkoleniu zespołów sprzedażowych. Osiągnął znakomite wyniki w kilku firmach marketingu sieciowego. Stworzył organizacje konsumenckie liczące kilka tysięcy osób, które po dziś dzień generują pokaźny obrót handlowy.

Post a Comment