Top
najlepsze programy partnerskie

Programy partnerskie i sieci afiliacyjne – jak wybrać te najlepsze?

Najlepsze programy partnerskie i sieci afiliacyjne to świetne narzędzia, które umożliwiają zarabianie osobom posiadającym strony z ruchem lub popularne profile w mediach społecznościowych. Jesteś właścicielem strony internetowej, poczytnego bloga lub influencerem? Możesz zmonetyzować zasięgi w łatwy sposób dzięki takim właśnie narzędziom.

Najlepsze sieci afiliacyjne gromadzą dziesiątki, jeżeli nie setki programów partnerskich. Warto zastanowić się nad tym, jak można wykorzystać ten potencjał. Jesteś zainteresowany? Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział, czym są programy partnerskie, jakie cechy muszą mieć najlepsze sieci afiliacyjne, na co zwrócić uwagę przy wyborze. Zamieściliśmy też przykłady i konkretne nazwy firm oferujących współpracę afiliacyjną.

Sprawdź darmowy portal do pozyskiwania poleconych
  • nawiązuj nowe kontakty i zarabiaj
  • rejestruj partnerów i klientów

Co to jest program partnerski?

Program partnerski to narzędzie wykorzystywane do marketingu internetowego. Jest to specjalna oferta, która umożliwia zarabianie poprzez promocję konkretnego produktu. Reklamodawca oferuje produkt lub usługę, często jest to oferta promocyjna. Partnerami są osoby, które dysponują własnymi kanałami przekazu. Mogą to być strony internetowe, czy popularne profile na social media.

Reklamodawca udostępnia partnerom materiały reklamowe, banery, grafiki, treść. Partnerzy umieszczają je na swoich kanałach przekazu. W zależności od umowy mogą to zrobić w niezmienionej formie lub po dostosowaniu przekazu pod swoich odbiorców.

W zamian za promowanie oferty reklamodawcy, partnerzy otrzymują wynagrodzenie, które zazwyczaj naliczane jest na podstawie wyników osiągniętych przez kampanię. Im więcej partner wygeneruje leadów (lead = cel, który kampania chce osiągnąć, może to być podanie danych, zakup, pobranie aplikacji itp.), tym wyższe wynagrodzenie otrzyma.

Co to jest sieć afiliacyjna?

Sieć afiliacyjna to podmiot, który pełni rolę łącznika. Przy jego pomocy reklamodawcy mogą współpracować z różnymi partnerami, zwanymi również wydawcami. W marketingu afiliacyjnym najczęściej spotykamy się z czterema różnymi podmiotami:

1. Klient – jest on najważniejszy, to do niego chce dotrzeć reklamodawca. Klienci bardzo często korzystają z kanałów przekazu, do których marka nie ma dostępu (prywatne grupy, social media influrencerów strony internetowe).

2. Reklamodawca – inaczej zwany usługodawcą. Jest to firma, która oferuje swój produkt lub usługi przy pomocy sieci afiliacyjnej. Określa on cel oraz stawki za kampanię. Bardzo często istnieje możliwość negocjowania stawek.

3. Sieć afiliacyjna – tak jak wcześniej napisałem, jest to łącznik pomiędzy reklamodawcą a wydawcą. Jest to system, który umożliwia korzystanie z intuicyjnego i przyjaznego interfejsu. Reklamodawca umieszcza tam swoje usługi, a wydawca poszukuje oferty, która spełnia jego warunki. Sieci mają zazwyczaj system, który wewnętrznie zlicza wygenerowaną konwersję.

4. Partner/wydawca – jest to właściciel kanału komunikacji. Korzysta on ze swojego kanału do promowania oferty reklamodawcy.

Odkryj najbardziej dochodową metodę monetyzacji ruchu
  • wykorzystaj potencjał swoich portali
  • zbuduj źródło stale płynących prowizji

Na czym zarabiają programy partnerskie?

Sieci afiliacyjne i programy partnerskie zarabiają na prowizjach, które pobierają od wynagrodzenia wydawcy. To taki sam model, jak w przypadku każdego innego pośrednictwa. Jest to uczciwy system, dzięki jaką roli odgrywają sieci afiliacyjne, połączenie pomiędzy stronami transakcji staje się znacznie łatwiejsze. Dodatkowo prowizje są zazwyczaj niewielkie i nie powinny stanowić problemu.

Sprawdźmy teraz, jak to wszystko funkcjonuje. Przyjmijmy, że mam dość popularnego bloga o finansach. Średnio odwiedza go około 300 unikalnych użytkowników dziennie. Jest to przyzwoity ruch dlatego chciałbym zacząć zarabianie na stronie internetowej.

Wyszukuję jedną z najlepszych sieci afiliacyjnych i przechodzę proces rejestracji. Rejestracja jest standardowa. Podaje niezbędne dane i gotowe. Loguję się na swoje nowo założone konto i zaczynam przeglądać oferty.

Sieci afiliacyjne i programy partnerskie oferują naprawdę duży wybór usług. Interesują mnie jednak najbardziej te z mojej branży. Z tego powodu wyszukuję kategorię bankowość i finanse. Moim oczom ukazuje się kilkadziesiąt różnych ofert. Dokładnie czytam wszystkie i wybieram jedną, która wydaje mi się najbardziej odpowiednia. Wybrałem najlepszy program partnerski, który był dostępny.

Kolejne kroki

Teraz opcje są dwie. Czasem oferta jest ogólnodostępna i wtedy od razu mam dostępny link przypisany do mojego konta. W niektórych przypadkach konieczne jest jednak wysłanie zgłoszenia. Zazwyczaj polega ono na podaniu sposobu, w jaki zamierzamy promować swój link. Opisuję więc, że prowadzę swoją stronę o tematyce finansowej i chcę tam umieszczać linki oraz kampanię banerową. Po akceptacji wniosku otrzymam dostęp do linku oraz innych materiałów.

Pozostało już wyłącznie napisać post, w którym umieszczę link do oferty. Mogę również umieścić na swojej stronie banery, które zostały mi udostępnione. Za każdym razem, gdy przejdzie z mojego linku lub banera na stronę reklamodawcy, a następnie zostanie wykonana określona akcja, zostanie to uznane za konwersję.

Po zalogowaniu się na stronę sieci mogę obserwować, ile osób kliknęło mój link oraz jaką mam na chwilę obecną konwersję. Wszystkie środki, które zostały wygenerowane, zostają dodane do mojego konta. Mogę je wypłacić po osiągnięciu kwoty minimalnej wypłaty.

Posiadasz strony generujące ruch? – wiemy jak go zmonetyzować
  • dożywotnie profity
  • najlepsze warunki
  • instrukcja krok po kroku
  • wsparcie i pomoc od nas

Jakie cechy musi posiadać najlepsza sieć afiliacyjna?

Każda zainteresowana osoba z łatwością znajdzie wiele sieci zrzeszających różne programy partnerskie. Nie każda jest jednak godna uwagi. Zastanówmy się, jakie są cechy najlepszej sieci afiliacyjnej.

Pierwszym kryterium, które przychodzi mi do głowy, jest duży wybór reklamodawców. Im więcej potencjalnych ofert do promowania, tym więcej możliwości. Warto zwrócić na to uwagę podczas wybierania sieci. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że zazwyczaj nie ma ograniczenia w ilości kampanii, które możemy prowadzić. Oznacza to, że z powodzeniem możemy zarabiać na różnych programach, z różnych kategorii. A im więcej takich ofert będzie w naszym zasięgu, tym większe prawdopodobieństwo, że uda nam się to osiągnąć.

Numer dwa

Drugą cechą najlepszej sieci afiliacyjnej, która w gruncie rzeczy jest najważniejsza, jest rzetelność. Sieć, z którą chcemy współpracować, powinna być wiarygodna. Zwróć uwagę na to, czy stawki są realne. Oczywiście, każdy z nas chce zarobić jak najwięcej, ale jeżeli jakaś sieć ma znacznie wyższe stawki od pozostałych, może to być pewien sygnał. Wybieraj więc firmy, które są wiarygodne, najlepiej takie, które działają od dawna na rynku, a o ich wypłacalności świadczą opinie osób współpracujących.

Trzecim elementem jest możliwość negocjowania stawek. Na początku Twojej przygody z marketingiem afiliacyjnym ta opcja prawdopodobnie nie będzie Ci potrzebna. Jednak wraz ze wzrostem Twoich umiejętności i doświadczenia, będziesz miał coraz więcej do zaoferowania. Jeżeli jesteś dobry w tym, co robisz, masz prawo negocjować swoje warunki.

Wiele sieci umożliwia najlepszym wydawcom opcję negocjowania lepszych stawek. W konsekwencji im jesteś lepszy, tym więcej zarabiasz.

Ostatnią już cechą, którą tutaj wymienię, jest jasny oraz prosty regulamin. Nikt chyba nie chce główkować nad tym, co oznacza konkretny zapis regulaminu. Im prostsze warunki, tym lepiej. Zwróć szczególną uwagę na to, jakie są minimalne progi wypłaty. Im niższy, tym lepiej, pozwoli Ci to znacznie szybciej wypłacić zarobione pieniądze. Wiele sieci ma również program polecający, on również musi być zrozumiały. Masz wiedzieć, ile prowizji lub pieniędzy otrzymasz, za zaproszenie znajomego do współpracy z Twoją siecią.

Najlepsze programy partnerskie, czyli jakie?

Najlepszy program partnerski, to taki, który oferuje najwyższą stawkę, kropka. Oczywiście to nie prawda. Stawka jest istotna, ale są inne cechy programów partnerskich, które są równie ważne, co wynagrodzenie.

Na sam początek weźmy pod uwagę rozpoznawalność reklamodawcy. Znaczenie łatwiej będzie nam nakłonić naszych odbiorców do skorzystania z oferty firmy, którą oni dobrze znają. Jest to dość istotne, ponieważ dzięki temu klienci, czyli nasi odbiorcy będą bardziej skłonni nam zaufać.

Płynnie przechodzimy do kolejnej cechy najlepszego programu partnerskiego, czyli wiarygodność i uczciwość. Nie chcemy wmanewrować naszych odbiorców w wadliwy produkt lub usługę, która nie spełni ich oczekiwania. Pamiętaj, że w pewien sposób ręczysz za ofertę swoim nazwiskiem lub wizerunkiem. Dokładnie sprawdzaj takie produkty, aby nie musieć później odpowiadać rozżalonym klientom, którzy byliby na Ciebie zdenerwowani (słusznie zresztą).

Potrzebujesz stałych zysków? – sprawdź na czym zarabiamy
  • tylko przetestowane rozwiązania
  • pełne wsparcie i pomoc od nas

Proste warunki przyznawania wynagrodzenia. Zazwyczaj, abyśmy otrzymali nasze wynagrodzenie, muszą zostać spełnione jakieś warunki. Dla przykładu klient musi założyć konto w banku i wpłacić na nie 100 zł. Dopiero gdy to się stanie, to otrzymamy wynagrodzenie. Im prostsze warunki do spełnienia, tym lepiej.

Dlaczego reklamodawcy wykorzystują sieci afiliacyjne?

Sieci afiliacyjne to niesamowicie wygodne rozwiązanie zarówno dla wydawców, jak i dla reklamodawców. Dzięki temu, że w jednym miejscu skupia się wiele osób, które prowadzą własne kanały przekazu, reklamodawcy mogą w prosty oraz szybki sposób do nich dotrzeć.

Nie ma również konieczności oddzielnego negocjowania stawek z każdą osobą, ponieważ stawki ustala się z siecią afiliacyjną. Taki rodzaj marketingu staje się coraz bardziej popularny. Po prostu daje świetne rezultaty. Osoby, które aktywnie działają w social media, mają bardzo wiernych odbiorców. Przekłada się to na wysoką konwersję. Dzięki temu modelowi marketingu reklamodawca płaci wyłącznie za efekt kampanii. Nie ponosi więc zbędnych kosztów.

Najlepsze programy partnerskie – kto może na nich zarabiać?

Na programach partnerskich zarabiać może KAŻDY! Co ciekawe, w obecnych czasach nie potrzebujesz do tego nawet strony internetowej. Oczywiście znacznie więcej oraz łatwiej zarobią ci, którzy mają duże kanały przekazu. Mniejsi twórcy lub nawet zupełnie przypadkowe osoby również mogą sobie dorobić.

Obecnie każdy z nas prowadzi social media. Co prawda, prawdopodobieństwo na to, że ktoś kupi polecany przez nas produkt, jest znacznie mniejsze, gdy mamy 100 obserwujących, niż gdy mamy ich 10 000. Nie oznacza to jednak, że zarabianie jest niemożliwe. Jeśli potrafisz pisać angażujące posty w social mediach prawdopodobieństwo zarobku wzrośnie.

Najwięcej zarobią osoby, które prowadzą swoje własne strony oraz aktywnie budują społeczność w social media. Osoby niemające takiego zaplecza mogą sobie co najwyżej dorobić. Istnieją również osoby, które zarabiają dziesiątki tysięcy złotych, nie prowadząc bloga oraz nie będąc influencerem. Jak to możliwe? Tacy ludzie tworzą własne kampanie reklamowe, korzystając z opcji wykupienia reklam na Facebooku, Google lub YouTube.

Najlepsze programy partnerskie – przykłady

  • XM Group
  • Ceneo
  • mBank
  • CupSell
  • Nazwa
  • Złote Myśli

Przykładowe sieci afiliacyjne

Na co należy uważać wybierając najlepsze programy partnerskie?

Jako początkujący musisz nauczyć się paru rzeczy. Zwróć uwagę, za co otrzymujesz wynagrodzenie. Czasem w kampanii chodzi o pozyskanie klientów, czyli wygenerowanie sprzedaży, ale nie zawsze. W niektórych kampaniach otrzymujemy wynagrodzenie, w momencie, gdy ktoś poda swoje dane lub nawet po prostu kliknie link.

Warto mieć również świadomość, że nie wszystkie metody promowania kampanii są dozwolone. W opisie kampanii zazwyczaj uwzględnione są metody, które są zabronione. Jeżeli pomimo regulaminu zdecydujesz się wykorzystać zakazane techniki, pieniądze które wygenerujesz, nie zostaną Ci zaliczone.

Ile można zarobić we współpracy z najlepszymi sieciami afiliacyjnymi?

Na koniec odpowiedzmy sobie jeszcze wprost na to istotne pytanie. Zarobki zawsze wzbudzają największą ciekawość. Odpowiedź na nie nie jest niestety prosta. Współpracując z najlepszymi sieciami afiliacyjnymi, można zarobić dużo, a nawet bardzo dużo. Żeby nie być gołosłownym, zarabiać w ten sposób można nawet kwoty rzędu 30 000 zł miesięcznie.

Wiemy jak generować stałe zarobki za pomocą internetu
  • otrzymasz plan działania krok po kroku
  • dostaniesz skuteczne narzędzia online

Wynik taki jest niestety dla większości nieosiągalny. Jak to zazwyczaj bywa, zdecydowana większość nie zarobi nic lub zarobi niewiele. Wynika to z tego, że osoby, które decydują się na marketing afiliacyjny, nie mają dostatecznie dużych kanałów przekazu. Jeżeli docierasz do szerokiego grona osób, szanse na to, że zarobisz, są znacznie większe.

Ci szczęściarze, którzy mają blogi, strony lub są influencerami mogą zasilić swój portfel sporymi cyframi. Marketing afiliacyjny to również świetny sposób na sprawdzenie tego, jak wierna jest nasza publika. Jak duży wpływ wywieramy na odbiorców i ile tak naprawdę możemy im sprzedać. Bo w końcu o to się w tym wszystkim rozchodzi. Im więcej naszych odbiorców wykona poleconą czynność, tym wyższe zarobki.

Co jest najważniejszą kwestią przy wyborze programu partnerskiego?

Najważniejsze są dożywotnie wypłaty z raz pozyskanego klienta. Chodzi o to, by prowizja była wypłacana zawsze gdy klient ponowi zakup, a nie tylko za pierwszym razem. Jest to ważniejsze od stawki, ponieważ z biegiem lat znacząco wpływa na zarobki. Sami promujemy tylko takie pogramy partnerskie.

Czy najlepsze programy partnerskie można promować na forach oraz grupach dyskusyjnych?

Wszystko zależy od regulaminu konkretnej kampanii. Każda kampania ma opisane dostępne oraz zabronione sposoby promowania konkretnej oferty.

Jak reklamodawcy mogą wspierać wydawców?

Kampanie oferowane przez programy partnerskie często zawierają dodatkowe rabaty ograniczone czasowo. Sprawiają one, że oferta staje się znacznie bardziej atrakcyjna dla odbiorców.

Twórca tego portalu. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w budowaniu i szkoleniu zespołów sprzedażowych. Osiągnął znakomite wyniki w kilku firmach marketingu sieciowego. Stworzył organizacje konsumenckie liczące kilka tysięcy osób, które po dziś dzień generują pokaźny obrót handlowy.

Post a Comment