Top
zarabianie na stronie internetowej

Zarabianie na stronie internetowej, czyli monetyzacja ruchu

Jeśli włożyłeś sporo pracy w stworzenie serwisu, który jest chętnie odwiedzany oraz czytany, teraz pora zebrać owoce swojej pracy. Zarabianie na stronie internetowej to etap, który następuje po zbudowaniu stabilnie prosperującego portalu. Pytanie, w jaki sposób zacząć zarabiać i osiągać największe korzyści?

Z artykułu dowiesz się, co to jest monetyzacja ruchu oraz jakie metody zarabiania na stronie internetowej wyróżniamy. Pojawią się zarówno popularne metody, jak i bardziej niszowe. Zachęcam do zapoznania się z całym poniższym tekstem. Mam nadzieję, że dzięki temu uda Ci się sprawnie i skutecznie dołożyć kolejne źródło dochodu do Twojej działalności.

Sprawdź darmowy portal do pozyskiwania poleconych
  • nawiązuj nowe kontakty i zarabiaj
  • rejestruj partnerów i klientów

Co to jest monetyzacja ruchu?

Monetyzacja ruchu to inaczej zarabianie na stronie internetowej. Słowo monetyzacja pochodzi od angielskiego monetization. W pierwotnej definicji oznacza zmianę aktywów rzeczowych lub finansowych na prawny środek płatniczy. Obecnie ta sytuacja nieco się zmieniła. Głównie za sprawą możliwości, które stworzył internet. Właściciele stron internetowych zdają sobie sprawę (a przynajmniej powinni) z tego, jak cenny jest ruch.

Ruch na stronie to bardzo ogólny parametr, który wskazuje jaka była aktywność użytkowników odwiedzających dany portal. Mówiąc o ruchu zazwyczaj mamy na myśli liczbę odsłon lub liczbę unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili stronę w konkretnym okresie. Na podstawie tego parametru możemy określać popularność naszej strony. Oczywiście nasze działania powinny skupiać się na zwiększaniu ruchu na stronie.

Monetyzacja jest więc działaniem, które ma na celu przekonwertowanie odbiorców na środki finansowe. Jest to czerpanie korzyści ze zbudowanego kanału przekazu. Jest kilka sposobów na zmonetyzowanie ruchu.

Zarabianie na stronie internetowej

Wymienione sposoby wymagają, by portal generował wejścia użytkowników i przyciągał ich uwagę. Monetyzacja ruchu nie będzie możliwa jeśli nikt go nie odwiedza i nie czyta treści. Oto najpopularniejsze sposoby na to jak zarabiać na swojej stronie internetowej:

  • Marketing afiliacyjny
  • Marketing sieciowy
  • Budowanie listy mailingowej
  • Sprzedaż własnego produktu
  • Przekierowanie ruchu na kanały umożliwiające zarabianie
  • Współprace z markami
  • Artykuły sponsorowane
  • Dotacje od społeczności

Jak zacząć zarabianie na stronie internetowej?

Każdy chce zarabiać na swojej pracy. Nie ma w tym nic dziwnego. Ta pokusa może czasem zesłać na nas nieco problemów. Jeżeli chcesz się przed nimi ustrzec, dokładnie przeczytaj ten fragment tekstu. Przedstawię w nim, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę podczas planowania swoich działań oraz podpowiem jak zacząć zarabianie na stronie internetowej.

Odkryj najbardziej dochodową metodę monetyzacji ruchu
  • wykorzystaj potencjał swoich portali
  • zbuduj źródło stale płynących prowizji

Przede wszystkim zastanówmy się nad tym, kiedy najlepiej zacząć monetyzować ruch? Czy robić to od samego początku, gdy ruch jest niewielki? A może lepiej poczekać na szersze grono odbiorców? Jaka strategia jest najlepsza? Jak zwykle w takich przypadkach nic nie jest czarno-białe. Zobacz dlaczego!

Plusem wczesnego rozpoczynania działań jest doświadczenie, którego nabierzesz. Początkowe artykuły sponsorowane, czy lokowania produktów mogą być, delikatnie mówiąc słabe. Łatwiej znosi się takie porażki przy mniejszej publice. W przypadku jakiegoś nieprzemyślanego posunięcia, konsekwencje, które z tego wynikają, będą prawdopodobnie mniejsze.

Z drugiej jednak strony, jeżeli zbyt wcześnie zaczniesz zarabianie na stronie internetowej, możesz się mocno zniechęcić. W sytuacji, gdy nie zarobisz nic, możesz uznać to za argument przeciw dalszym działaniom. Dotyczy to oczywiście osób, które wiedzą, że mają skłonności do takich zachowań. Jest jeszcze jedno ryzyko.

Jeżeli zbyt szybko zaczniesz monetyzować swoją działalność możesz zniechęcić do siebie część odbiorców.

Uznają oni, że jest to wyłącznie komercyjny projekt, a jeżeli Twoja treść nie będzie na tyle interesująca, aby obronić Twoją działalność, przestaną śledzić Twoje poczynania, co utrudni zarabianie na stronie internetowej. Oczywiście, tutaj również jest to ryzyko, które może być większe lub mniejsze, a nawet zerowe. Wszystko zależy od tego, kim są nasi odbiorcy.

Marketing afiliacyjny jako metoda monetyzacji ruchu

Marketing afiliacyjny polega na promowaniu produktów lub usług zewnętrznych marek. To powszechna metoda na zarabianie na stronie internetowej. Firmy oferują najróżniejsze programy partnerskie i udostępniają materiały promocyjne. Możesz umieścić je na stronie.

Jeżeli jakiś Twój odbiorca zdecyduje się skorzystać z oferty, to po spełnieniu koniecznych warunków zostanie Ci przyznane wynagrodzenie. Najbardziej popularne modele naliczania prowizji to CPS i CPL.

O jakich warunkach mowa? Wszystko zależy od tego, jaki produkt promujesz. Czasem do uzyskania leada (czyli celu) konieczne jest zakupienie jakiegoś produktu, innym razem chodzi o zapisanie się do listy mailingowej. W niektórych sytuacjach jest kilka warunków do spełnienia. Na przykład klient musi założyć konto, a następnie korzystać z niego przez okres dwóch tygodni.

Posiadasz strony generujące ruch? – wiemy jak go zmonetyzować
  • dożywotnie profity
  • najlepsze warunki
  • instrukcja krok po kroku
  • wsparcie i pomoc od nas

Jeżeli chcesz zacząć działać w marketingu afiliacyjnym, możesz to bardzo szybko oraz łatwo zrobić. Wystarczy, że skorzystasz z pomocy sieci afiliacyjnej. Jest to łącznik pomiędzy wydawcą, czyli osobą która posiada kanał przekazu i chce zacząć zarabianie na stronie internetowej, a reklamodawcą. Dosłownie każda pełnoletnia osoba, może zarejestrować się w sieci afiliacyjnej. Dzięki temu nic Ci nie ogranicza.

Zarabianie na stronie internetowej poprzez reklamę programów partnerskich

Na rynku znajduje się wiele różnorodnych ofert umożliwiających współpracę i zarabianie na stronie internetowej. Warto dobierać je w taki sposób, aby były spójne z tematyką, którą podejmujesz na swojej stronie internetowej. Sprawdź recenzje popularnych programów partnerskich:

Jeżeli prowadzisz bloga finansowego, możesz promować konta bankowe. Działając w branży beauty warto skorzystać z możliwości reklamowania sklepów z kosmetykami. Blog sportowy? Sklepy z takim asortymentem również są reklamodawcami.

Podane wyżej przykłady pokazują jedynie, jak działania w obrębie różnych branż mogą być monetyzowane poprzez reklamę programów partnerskich. Niezależnie od tematyki, jaka poruszana jest na Twoim blogu lub stronie, warto wybrać platformę, która posiada szeroką ofertę kampanii. MyLead będzie w tym przypadku dobrym wyborem.

Sieć afiliacyjna posiada bowiem ponad 4,5 tys. programów w kilkunastu różnych kategoriach i modelach rozliczeniowych, a co ważniejsze – platforma oferuje wsparcie na każdym kroku współpracy. Użytkownicy posiadający własne witryny mogą dodatkowo skorzystać z darmowego audytu stron WWW, a na wszystkich wydawców czekają materiały edukacyjne w postaci e-booków, artykułów blogowych i wideo tutoriali. Na czym więc polega zarabianie z siecią afiliacyjną i za co można w niej zarobić?

Otrzymujesz wynagrodzenie, które uzależnione jest od ilości wygenerowanych leadów. Każdy użytkownik, który wykona konieczną akcję, po wejściu na stronę reklamodawcy z Twojego linku zostaje przypisany do Twojego konta sieci afiliacyjnej. Podczas podejmowania się promocji danej kampanii widoczna jest informacja dotycząca wysokości prowizji za każdego leada.

Zarabianie na stronie internetowej poprzez sprzedaż własnego produktu

Twoja witryna to idealna platforma sprzedażowa. Możesz z niej skorzystać do promowania oraz sprzedaży własnego produktu. Zarabianie na stronie internetowej w ten sposób jest możliwe niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Na pewno jest coś, co możesz sprzedawać. Jeżeli nie masz pomysłu, to możesz stworzyć własnego e-booka, który zawierałby najważniejsze informacje z Twojej branży. Niech to będzie swoista pigułka wiedzy dla Twoich czytelników.

W ten sposób będziesz mógł po każdym artykule odsyłać ich do swojego produktu. Pozwoli Ci to skutecznie zmonetyzować ruch, na Twojej stronie. A co jeżeli nie masz umiejętności lub czasu na tworzenia e-booka? Możesz to zadanie zlecić. Z łatwością możesz znaleźć odpowiedniego copywritera, który podejmie się tego zadania. Tobie pozostanie już wyłącznie promowanie i zarabianie na stronie internetowej..

Opcja z własnymi produktami ma wiele zalet. Sam najlepiej znasz swoich odbiorców, wiesz więc jakich produktów oni potrzebują. Możesz dostosować się do ich oczekiwań. Jeżeli z jakiegoś powodu jeszcze nie wiesz, jaki produkt byłby im potrzebny, możesz po prostu o to zapytać. Społeczność na pewno doceni, że liczysz się z ich zdaniem.

Przekierowanie ruchu na kanały umożliwiające zarabianie na stronie

Ruch ze strony możesz dowolnie przekierowywać. W niektórych przypadkach dobrym rozwiązaniem jest przekierowanie Twoich odbiorców na Twoje inne kanały przekazu. Świetnymi opcjami jest YouTube lub Twitch. Są to platformy, które umożliwiają dostarczanie treści Twoim odbiorcom. Jednocześnie obie te strony wyświetlają odbiorcom reklamy, dzięki czemu Ty możesz realizować zarabianie na stronie internetowej.

Wiemy jak generować stałe zarobki za pomocą internetu
  • otrzymasz plan działania krok po kroku
  • dostaniesz skuteczne narzędzia online

W pełni rozumiem, że nie są to opcje dla każdego. Prowadzenie kanału na YouTube lub Twitchu wymaga sporego nakładu czasu oraz wiedzy. Jest to jednak bardzo ciekawy sposób na zmonetyzowanie ruchu, który udało Ci się wygenerować na Twojej stronie internetowej.

Wiele kanałów przekazu może wzajemnie się nakręcać. Jesteś w ten sposób zwiększyć ilość odwiedzających Twoją stronę poprzez skuteczne pozyskiwanie nowych odbiorców. Znajdą Cię oni dzięki innej platformie. Im więcej osób obserwuje Twoje kanały przekazu, tym łatwiejsze jest zarabianie na stronie internetowej.

Współprace z markami/artykuły sponsorowane

Wiele firm z chęcią zapłaci Ci za możliwość zareklamowania swojego produktu. Jest to jeden z przyjemniejszych sposobów umożliwiających zarabianie na stronie internetowej. Istnieje możliwość wykonania jednorazowego artykułu sponsorowanego, który zawierałby reklamę konkretnej marki lub produktu. Jest duża swoboda w tworzeniu tego typu treści. Trzeba jednak trzymać się konkretnych wytycznych. Wszystko zależy od warunków, jakie ustalisz z reklamodawcą.

Takie współprace możesz pozyskać samodzielnie poprzez zgłaszanie się do interesujących Cię marek. W niektórych przypadkach marki same się do Ciebie zgłoszą. Warto jednak zawsze dokładnie prześledzić, historię marki oraz jej wiarygodność.

Nie chcesz, aby Twoi odbiorcy zostali oszukani przez nieuczciwą firmę, która wykorzysta Twój kanał przekazu do promowania scamu (oszustwa).

Jeżeli tematyka Twojej strony będzie spójna z założeniami firmy, możesz liczyć na nawiązanie stałej współpracy. Warunki mogą być różne. Czasem taka współpraca polega na umieszczeniu kilku banerów, czasem jest to kwestia kilku postów miesięcznie. Zarabianie na stronie internetowej może być stabilnym źródłem dochodów jeśli zdobędziesz stałe zlecenia.

Dotacje od społeczności to coraz popularniejszy sposób na monetyzację ruchu

Zarabianie na stronie internetowej dzięki dotacjom staje się coraz popularniejsze. Wiele osób ma opory przed przyjmowaniem datków. Na samą myśl o tym, że ktoś miałby wysłać nam wsparcie w postaci kilku złotych, czujemy dziwny dyskomfort. Nie chcemy być przecież dla nikogo ciężarem. Warto pamiętać o tym, że nasi czytelnicy mogą chcieć wspomóc nasz rozwój ponieważ odpowiadają im treści jakie publikujemy.

Potrzebujesz stałych zysków? – sprawdź na czym zarabiamy
  • tylko przetestowane rozwiązania
  • pełne wsparcie i pomoc od nas

Właśnie dlatego możemy im to umożliwić. Istnieją strony, które umożliwiają wpłacanie tak zwanych „donejtów”, czyli dotacji dla konkretnego twórcy. Taka metoda monetyzowania ruchu jest raczej dość rzadko spotykana w przypadku stron internetowych. Znacznie częściej możemy spotkać się z taką formą w przypadku osób działających w social media. Dlaczego by jednak nie spróbować?

Zarabianie na stronie internetowej poprzez dobrowolne dotacje, można prowadzić poprzez odsyłające linki. Po umieszczeniu takiego linku w widocznym miejscu naszej strony każdy czytelnik będzie mógł samodzielnie zadecydować, czy chce nas wesprzeć finansowo, czy jednak nie. Taka forma sprawdza się tym skuteczniej, im bardziej zaangażowaną mamy społeczność.

Budowanie listy mailingowej przyspieszy zarabianie na stronie internetowej

Na samym końcu chcę napisać o czymś, co nie jest bezpośrednim sposobem umożliwiającym zarabianie na stronie internetowej, ale jest świetnym narzędziem do późniejszego monetyzowania ruchu. Mowa o liście mailingowej. Jest to nic innego, jak zbiór adresów e-mail Twoich odbiorców.

Żeby zdobyć adresy e-mail, musisz coś zaoferować swoim odwiedzającym. Najczęstszą metodą jest oferowanie jakichś ciekawych informacji w formie e-booka, który przesyłasz na maila po wpisaniu się na listę. Możesz w ten sposób zdobywać inne dane, jak imię czy płeć.

Taką listę możesz wykorzystać do promowania nie tylko swoich produktów, ale i firm, z którymi wchodzisz we współpracę. E-mail marketing, pomimo że przez niektórych zapomniany to wciąż doskonałe narzędzie ułatwiające zarabianie na stronie internetowej. Zdecydowanie warto rozpocząć budowanie swojej listy od samego początku działalności. Dzięki temu będziesz miała zawsze możliwość skontaktowania się ze swoimi odbiorcami.

Ile można zarobić na stronie internetowej?

Najbardziej dochodowe jest promowanie systemów oferujących dożywotnią prowizję. Idealną jest sytuacja, gdy z raz pozyskanego klienta zarabiasz od każdego zakupu. Sami skupiamy się tylko na takich programach partnerskich [ więcej informacji tutaj ]. Najważniejsze jest by zarabiać przez cały czas, a nie jednorazowo.

Jak reklamodawcy ułatwiają nam zarabianie na stronie internetowej?

Reklamodawcy często oferują kupony, które nasi klienci mogą wykorzystać podczas zakupów. Specjalne kody zapewniają im niższą ceną, bonusy lub darmową przesyłkę.

Co jest ważniejsze dobry kontakt ze starymi odbiorcami czy ciągłe poszerzanie grona odbiorców?

Wszystko zależy od tego, jaki model sprzedaży przyjmiesz. W zależności od Twojej strategi skuteczniejszy może okazać się węższy lub szerszy lejek sprzedażowy. Na sam początek warto jednak zadbać o stałych czytelników. Szerokie lejki zazwyczaj wymagają większego nakładu finansowego, który trzeba przeznaczyć na pozyskiwanie nowego ruchu.

Specjalistka od projektowania stron internetowych oraz optymalizowania kampanii reklamowych Google ADS. Stworzyła wiele dobrze konwertujących witryn dla małych i dużych firm. Nawet najbardziej zaawansowane narzędzia analityczne nie są jej obce.

Post a Comment