Top
marketing sieciowy

Co to jest marketing sieciowy? Na czym polega ten biznes?

Marketing sieciowy to sposób dystrybucji produktów polegający na dostarczeniu ich od producenta bezpośrednio do klienta. Nie ma pośredników w postaci importerów, hurtowni czy sklepów stacjonarnych. Reklamą zajmują się osoby zaangażowane w ten biznes. Jeśli wiesz jak sprzedawać będziesz miał ułatwione zadanie.

Marża jest dzielona według planu marketingowego i wypłacana w formie wynagrodzenia za osiągnięty wynik sprzedaży. W tradycyjnym modelu marża jest przeznaczana na zyski dla pośredników.

Biznes MLM daje możliwość zbudowania własnej struktury dystrybucyjnej i czerpania z niej profitów w formie przychodu pasywnego. W dobie internetu działalność osób zaangażowanych w marketing sieciowy jest znacznie łatwiejsza niż kiedyś. Polega na pokazaniu produktu i zarejestrowaniu klienta w sklepie internetowym. Klient samodzielnie zamawia produkt, a dystrybutor każdorazowo otrzymuje prowizję od sprzedaży.

Przeczytaj wpisy powiązane:

Co to jest marketing sieciowy?

Marketing sieciowy to w przeważającej ilość szkolenia związane z szeroko pojętą motywacją. Tego rodzaju wiedza jest jak najbardziej potrzebna i przydaje się przy budowaniu własnej struktury dystrybucyjnej. Nie należy jednak z tym przesadzać. Motywacja tak, ale w dawce rozsądnej. Jeśli nie będziesz potrafił wykonać prawidłowo kolejnych działań bardzo szybko motywacja zniknie. Brak wyników powoduje, że odpowiednie nastawienie znika, a w jego miejsce pojawia się frustracja i zniechęcenie.

Jeśli chcesz osiągać dobre rezultaty powinieneś posiąść umiejętności praktyczne. Warto poznać techniki sprzedaży bezpośredniej. Mam tu na myśli konkretne umiejętności sprzedażowe, które możesz wykorzystać podczas rozmów z kandydatami na współpracowników lub realizowania podstawowych obowiązków takich jak umawianie spotkań przez telefon.

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że każdy kto jest zaangażowany w network marketing potrzebuje tego rodzaju informacji na równi z motywacją, albo nawet bardziej. Zwłaszcza gdy dopiero zaczyna swoją przygodę w tej branży.

Marketing sieciowy to działanie. Wiedza zgromadzona na blogu nie wpłynie w żadnym stopniu na Twoje wyniki jeśli nie zechcesz wcielić jej w życie. Od samego przeczytania artykułów Twoja struktura się nie rozrośnie.

Najważniejszym elementem budowy każdego dużego przedsięwzięcia jest aktywne uczestnictwo. Dotyczy to zarówno branży marketingu sieciowego, jak również wszystkich innych czasochłonnych projektów. Dodatkowo trzeba znaleźć równowagę między szkoleniem i działaniem. Zdecydowanie więcej czasu należy poświęcać na to drugie. Najłatwiej uczymy się poprzez doświadczenia. Dlatego szkolenie teoretyczne powinno być tylko uzupełnieniem praktyki, nigdy odwrotnie.

Czy marketing sieciowy jest legalny?

Tak, w Polsce oraz na całym świecie ten sposób prowadzenia działalności jest legalny.

Czy warto angażować się w marketing sieciowy?

Warto, ale pod pewnymi warunkami. Tylko jeśli jesteś gotowy przed długi czas systematycznie działać w kierunku rozwoju struktury sprzedażowej. Możesz wykorzystywać metody tradycyjne lub online. Jeśli na działanie w marketingu sieciowym chcesz poświęcić dwie godziny w tygodniu i po miesiącu zrezygnować to nie warto.

Czy marketing sieciowy to piramida finansowa?

Nie. W przypadku klasycznej sprzedaży marżę zarabia właściciel sklepu. W marketingu sieciowym marża jest dzielona według zasad planu marketingowego. Jest to ekonomicznie zdrowy model. Problem pojawia się, gdy przedmiotem sprzedaży w marketingu sieciowym są fikcyjne produkty. Wtedy możemy mówić o piramidzie finansowej.

Twórca tego portalu. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w budowaniu i szkoleniu zespołów sprzedażowych. Osiągnął znakomite wyniki w kilku firmach marketingu sieciowego. Stworzył organizacje konsumenckie liczące kilka tysięcy osób, które po dziś dzień generują pokaźny obrót handlowy.

Post a Comment