Nawet jeżeli prowadzisz swój sklep internetowy, to warto zastanowić się nad rozszerzeniem działalności, ponieważ sprzedaż na Allegro to duża część handlu internetowego. Ten serwis aukcyjny jest również miejscem, w którym wielu początkujących sprzedawców rozpoczyna działalność. W porównaniu do własnego sklepu koszty są niewielkie, a korzyści znaczące.
Platforma kojarzy się raczej z mniejszymi firmami. Małe oraz średnie firmy, które nie dysponują ogromnym budżetem, wykorzystują to narzędzie, ponieważ oferuje dużą bazę klientów. Na Allegro występują również znane marki, które również wykorzystują potencjał tej platformy do maksymalizacji zysków.
Jeśli nie prowadzisz działalności na największym polskim portalu aukcyjnym być może po przeczytaniu poniższego tekstu zdecydujesz się na rozszerzenie swojego e-commers o sprzedaż na Allegro. Można prowadzić sprzedaż jako osoba prywatna bez firmy. Niestety w takim przypadku funkcje platformy są mocno okrojone.
- otrzymasz plan działania krok po kroku
- dostaniesz skuteczne narzędzia online
Jak zacząć sprzedawać na Allegro?
Wielu początkujących przedsiębiorców rozważa by zacząć sprzedaż na Allegro. Czy jest to dobre rozwiązanie? Zacznijmy od kosztów, które związane są z prowadzeniem sprzedaży na platformach pośredniczących.
- Przeczytaj wpis powiązany: Jak sprzedawać produkty i usługi?
Allegro, jak zdecydowana większość platform, które umożliwiają handel, pobiera prowizję od każdej transakcji. Wysokość tej opłaty jest zależna od tego, jaki produkt sprzedajemy. Różne kategorie produktów obciążane są różnymi prowizjami. Dla przykładu, jeżeli towar jest sprzedany za mniej niż 100 zł, to Allegro pobierze 9% od ceny.
Oznacza to, że każdy produkt, który wystawiamy, przyniesie nam zysk pomniejszony o prowizję od sprzedaży. Pomimo tego, wciąż jest to opłacalne. Wystarczy, że zastanowimy się nad tym, jak wysokie koszty niesie ze sobą założenie sklepu internetowego.
Osoba prowadząca sklep internetowy, musi pokryć koszty stworzenia strony, optymalizacji SEO i UX, prowadzenia bloga, prowadzenia bazy danych, projektowania struktury kategorii i itp. Kosztów związanych z pozyskaniem ruchu na stronę sklepu jest naprawdę dużo. Przedsiębiorcy, którzy zainwestują w e-commerce często muszą czekać, zanim inwestycja się zwróci, a dopiero później zaczynają zarabiać.
Allegro umożliwia szybki start. Zarabiasz już od pierwszego produktu, który umieścisz na platformie. Oczywiście zapłacisz prowizję od sprzedaży, ale wciąż pozostanie Ci spora część zysku. Allegro jest więc idealnym środowiskiem do prowadzenia testów.
Sprzedaż na Allegro jako pole do testów
Masz świetny produkt, ale nie jesteś pewien czy jest na niego realne zapotrzebowanie? Możesz to naprawdę łatwo sprawdzić przy pomocy Allegro. Znajdziesz tam olbrzymią bazę klientów, którzy wyszukują dosłownie wszystkich możliwych produktów.
Po wprowadzeniu swojego produktu do systemu otrzymasz cenny odzew od klientów. Jeżeli będą oni zainteresowani produktem, to śmiało możesz stwierdzić, że również prowadząc samodzielnie sklep internetowy, znajdziesz grupę docelową. Jeżeli natomiast pomimo tego, że Twoja oferta wyświetla się już jakiś czas, nie znalazłeś kupca, to być może Twój produkt wymaga dopracowania lub innego podejścia.
- tylko przetestowane rozwiązania
- pełne wsparcie i pomoc od nas
Czasem nawet nie trzeba rozpoczynać sprzedaży. Wystarczy przejrzeć Allegro w poszukiwaniu produktów, które chciałbyś sprzedawać. Możesz zobaczyć, ile jest aukcji, jak oceniają produkty kupujący oraz ogólnie jak dużym zainteresowaniem się cieszą.
Prostota
Kolejną zaletą Allegro jest jego prostota. Prowadząc samodzielnie sklep internetowy, musisz się nauczyć, tego jak dodawać produkty, jak obsługiwać program zaimplementowany na stronę.
Allegro maksymalnie ułatwia zadanie. Otrzymujesz prostą, przyjazną oraz gotową do użycia platformę. Dodając produkt, wystarczy, że będziesz postępował zgodnie z instrukcjami. Wypełniasz takie pola jak nazwa produktu, opis, wgrywasz zdjęcie i udostępniasz ofertę. Po kilku minutach możesz już pakować oraz wysyłać potencjalne zamówienia.
Allegro jest platformą łatwą i wygodna w obsłudze dla klientów.
Dzięki temu chętnie oraz często z niej korzystają. Codziennie tysiące osób decydują się na zrealizowanie zakupów przez ten portal. Dlaczego? Ponieważ jest dobrze znany, prosty w obsłudze oraz bezpieczny.
Sprawia to, że coraz więcej osób chętnie z niego korzysta. A to oczywiście dobra wiadomość dla sprzedawców. Im więcej potencjalnych klientów aktywnie działa na platformie, tym lepiej.
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Prowadzenie działalności na portalu aukcyjnym ułatwia budowanie wizerunku firmy. Pamiętaj o tym, wybierając nazwę konta. Powinna być ona profesjonalna, zgodna z Twoją ofertą. Klienci będą wiązać nazwę z przebiegiem procesu transakcji. Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, być może zostaniesz doceniony wysoką oceną co pozwoli zwiększyć sprzedaż na Allegro.
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż na Allegro zadbaj o swój wizerunek tak samo, jakbyś prowadził samodzielny sklep internetowy. Zadowolenie klientów jest istotne. Jeżeli chcesz dbać o rzetelność swojej marki, musisz zadbać o kluczowe elementy.
Przede wszystkim warto profesjonalnie opisywać sprzedawane towary. Zupełnie inaczej odbierane są aukcje, które opisane są jednym, dwoma zdaniami, niż takie z dokładnym i rozbudowanym opisem.
- dożywotnie profity
- najlepsze warunki
- instrukcja krok po kroku
- wsparcie i pomoc od nas
Zdarzają się sytuacje, w których klienci piszą bezpośrednio do sprzedawcy, z jakimiś pytaniami dotyczącymi produktu lub transakcji. W takim przypadku istotny jest czas odpowiedzi. Jeżeli zaniedbasz swoją skrzynkę odbiorczą bardzo możliwe, że wyślesz paczkę bez świadomości, że klientka poprosiła o zmianę wersji kolorystycznej.
Jeżeli przytrafią Ci się jakieś pomyłki, reaguj szybko. Pamiętaj, że w większości przypadków ludzie Ci wybaczą, jeżeli usłyszą po prostu „przepraszam”. Szybko przyznaj się do błędu, przeproś i zaoferuj jakieś rozwiązanie, a klient będzie zadowolony. Być może uzna Cię dodatkowo z prawdziwego profesjonalistę.
- Przeczytaj wpis powiązany: Skuteczne techniki sprzedaży
Pamiętaj, że im lepsze opinie oraz oceny, tym więcej klientów zdobędziesz. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż na Allegro wysyłaj paczki szybko, zaoferuj klientom różne opcje płatności oraz wysyłki. Wpłynie to pozytywnie na Twoją markę.
Sprzedaż na Allegro a podatki
Tak na dobrą sprawę to nie ma wielkiej różnicy pomiędzy prowadzeniem własnego sklepu internetowego a korzystaniem z Allegro pod kątem podatkowym. Prowadząc działalność gospodarczą, rozliczamy się z urzędem skarbowym dokładnie w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku jakiegokolwiek innego dochodu.
Można sprzedawać na Allegro jako osoba prywatna bez firmy, jednak w takim wariancie handel jest bardzo ograniczony.
Jeżeli realnie chcesz zająć się sprzedażą na Allegro, będziesz musiał prowadzić działalność gospodarczą. Pamiętaj, że w Polsce istnieje możliwość prowadzenia niezarejestrowanej działalności gospodarczej, jeżeli przychód nie przekracza połowy stawki minimalnego wynagrodzenia.
Budowanie zaufania poprzez zdobywanie opinii
Sprzedaż na Allegro w wielu aspektach jest bardzo podobna do samodzielnego prowadzenia sklepu internetowego. Zarówno na Allegro, jak i podczas samodzielnego handlu musisz rywalizować z konkurencją. Klienci, którzy korzystają z Allegro, mają na wyciągnięcie ręki ten sam produkt, w wersji od wielu różnych sprzedawców.
Jak myślisz, co będzie decydującym czynnikiem? Bardzo często jest to cena. Nie ma się tutaj co oszukiwać. Duża liczba klientów decyduje się na zakup w konkretnym miejscu właśnie ze względy na cenę. To nie jest jednak jedyny istotny parametr. Jest coś, co prawdopodobnie ma równie duży wpływ na decyzję. Tym czynnikiem jest zaufanie.
- wykorzystaj potencjał swoich portali
- zbuduj źródło stale płynących prowizji
Zaufanie jest walutą, która w obecnym handlu jest znacznie cenniejsza niż cokolwiek innego. Sprzedawcy, którzy mają więcej pozytywnych opinii, więcej pomyślnie zakończonych transakcji są odbierani lepiej. Co za tym idzie, klienci są bardziej skłonni wydać u nich swoje pieniądze.
To wiarygodność decyduje o tym, czy ktoś zechce przesłać Ci swoje pieniądze. Internet to cudowne narzędzie, które zapewnia wiele możliwości. Są tutaj również zagrożenia i duża część klientów ma tego świadomość. Profil bez żadnej historii, bez opisu nie wzbudza zaufania. Dlatego postaraj się, wypełnij wszystkie możliwe informacje na stronie. Pozwoli Ci to zwiększyć szansę na to, że klient Ci zaufa.
- Przeczytaj wpis powiązany: Jak zacząć dropshipping?
Wady sprzedaży na Allegro
Do tej pory ten teks poruszał pozytywne aspekty sprzedaży na Allegro. Każda moneta ma jednak dwie strony. Zastanówmy się teraz nad znaczącymi wadami tej platformy. Oczywiście wady oraz zalety często bywają relatywne. Coś, co przeszkadza handlarzom z jednej branży, dla innych sprzedawców może być neutralne.
Wadą, która jako pierwsza przychodzi mi do głowy, jest duża, a momentami wręcz olbrzymia konkurencja wewnątrz platformy. W tym konkretnym przypadku wiele zależy od tego, jakim produktem handlujesz. Nie sposób ukryć, Allegro jest bardzo popularne. Efektem tego jest duża ilość sprzedawców.
Siłą rzeczy, jakaś część z nich będzie oferowała te same produkty co Ty. Im bardziej niszowy produkty, tym mniejsza konkurencja. Ciężko znaleźć jednak niszę, która byłaby całkowicie pozbawiona konkurencji.
- Przeczytaj wpis powiązany: Dropshipping czy magazyn, a może fulfilment?
Następstwem konkurencji jest ciągła wojna cen. Niestety walka o klienta wiąże się z licznymi problemami. Częstą praktyką jest zaniżanie cen. Klienci często decydują się na zakupienie produktu najtańszego. Niestety to zjawisko kończy się patologicznym obniżaniem stawek. Jeżeli chcesz rywalizować z konkurencją ceną, możesz spodziewać się prawdziwej batalii. Znacznie rozsądniejsze wydaje się budowanie marki oraz wyróżnienie się poprzez jakiś inny element.
Wiele osób uważa, że prowizje na Allegro są wysokie. We wcześniejszej części tekstu pisałem o tym, że są znacznie niższe niż koszty związane z prowadzeniem własnego sklepu internetowego. Problem polega na tym, że różne kategorie mają różne prowizje. Najwyższe prowizje sięgają nawet kilkunastu procent. Może to zniechęcać sprzedawców, którzy się we właśnie takich specjalizują.
Nie. Jedyny koszt sprzedaży na Allegro to prowizje za utrzymanie oferty oraz przebieg transakcji. Wysokość tej prowizji zależy od kategorii produktu.
Allegro umożliwia Ci promowanie ofert oraz samej marki. Opłaca się współpracować z Allegro i dodać możliwość darmowej wysyłki związaną z Allegro Smart.