Top
ruch na stronie sklepu

Jak zwiększyć ruch na stronie sklepu? Darmowe i płatne metody

Jaki ruch na stronie sklepu internetowego może mieć miejsce? Ruch w kontekście marketingu internetowego oznacza pewną ilość osób, które pojawiają się na naszej stronie. Możesz mieć świetny, rewolucyjny i tani produkt, ale jeżeli nie będziesz miał wystarczająco dużo wejść na stronę, to nie uda Ci się go sprzedać, ponieważ nie zobaczy go dostatecznie dużo osób. Na szczęście można zwiększyć ruch na stronie sklepu.

Jak zwiększyć ruch na stronie sklepu?

Zastanówmy się, czy tak naprawdę ruch jest istotny. Załóżmy, że sprzedajesz wodę, co więcej sprzedajesz ją na pustyni. Wydaje się to świetny pomysł w końcu, gdzie indziej może być większe zapotrzebowanie na wodę niż właśnie w miejscu jej pozbawionym. Niestety problem polega na tym, że na tej pustyni jesteś tylko Ty.

Tak właśnie można zobrazować bardzo dobrze skonstruowany sklep, z dobrym produktem, który niestety ma bardzo niewielki lub wręcz zerowy ruch.

Statystyki jasno pokazują, że konwersja w sklepach jest mniejsza niż 1%, oznacza to, że ponad 100 osób musi wejść na Twoją stronę, żeby wygenerować jedną transakcję.

Przyjmijmy, że istnieją dwa sklepy. Pierwszy odwiedza miesięcznie 1000 osób. Drugi jest znacznie mniej popularny, bo odwiedza go wyłącznie 20 osób w skali miesiąca. Nasz sklep numer jeden ma konwersję na poziomie 0,5%, natomiast drugi na wręcz niesamowitym poziomie 5%.

Oznacza to, że pierwszy sklep, który odwiedziło w tym miesiącu 1000 osób, pomimo dziesięciokrotnie mniejszej konwersji sprzeda 5 sztuk, czyli więcej niż sklep drugi, gdzie sprzedano tylko 1 sztukę. Wniosek wydaje się oczywisty, warto dbać o ruch.

Problem ze sprzedażą w sklepach internetowych

Przyjmuje się, że klient musi mieć od 10 do nawet 30 kontaktów z Twoim produktem, zanim nastąpi skuteczna sprzedaż. Pokazuje to tylko, jak wiele pracy i wysiłku trzeba włożyć w to, aby odwiedzający Twoją stronę kupił produkt. Problem polega na tym, że nie masz pewności, że osoby, które raz zobaczyły Twoją ofertę, zobaczą ją ponownie.

Właśnie z tego powodu musisz przyłożyć wszelkich starań, aby zbierać ruch w jednym miejscu. Najpowszechniejszą metodą jest budowanie listy mailingowej i wykorzystanie Messengera.

Jak zbierać dane kontaktowe do klientów? Musisz dać im coś w zamian. Zapewne niejednokrotnie spotkałeś się z sytuacją, w której mogłeś otrzymać darmowego e-booka, wystarczyło wyłącznie podać swój adres e-mail. I właśnie na tym to polega. Zaoferuj swoim odbiorcom coś wartościowego w zamian za pozostawienie danych kontaktowych, które będziesz mógł wykorzystać do dalszej promocji swojego sklepu.

Nie bój się, że klient nie będzie chciał podać swoich danych. Jeżeli nie będzie chciał tego zrobić to, po prostu zrezygnuje. W obecnych czasach jesteśmy wszyscy masowo atakowani przez reklamy. Wymusza to na Tobie konieczność przyjęcia agresywnego sposobu marketingu. Nie możesz być niewidoczny, musisz być nachalny. Być może kłóci się to z Tobą jako osobą, ale jeżeli Ty nie pozyskasz tego klienta, to zrobi to ktoś inny.

Jedno źródło ruchu na sklepie czy kilka?

Wielu przedsiębiorców popełnia błąd, skupiając się wyłącznie na jednym źródle ruchu. Najskuteczniejszą metodą jest wykorzystanie kilku kanałów do ściągania ruchu. Jeżeli tylko masz możliwość, to nie ograniczaj się do Facebooka, wykorzystaj też LinkedIn, Instagram oraz TikTok. Dodatkowo zareklamuj się przy pomocy Google Ads. Im więcej kanałów będzie przyciągało ruch, tym skuteczniejsza będzie komunikacja z odbiorcami w social mediach.

Suma niewielkich kanałów pozwoli uzyskać prawdziwą rzekę, która przepływa przez sklep internetowy.

Żeby lepiej zrozumieć, o czym mówię, wyobraź sobie górski potok. Niewielkich rozmiarów, płynie wąskim strumieniem, ale konsekwentnie. Im więcej tych strumieni się spotka, tym więcej wody zaczyna płynąć razem. Teraz wyobraź sobie, że jeden strumień to Facebook, drugi TikTok, trzeci Google Ads itp. W pewnym momencie te strumienie łączą się ze sobą, dzięki czemu na Twojej stronie pojawia się ruch, który już nie przypomina wyłącznie strumienia.

Jak zwiększyć ruch na stronie sklepu? – stwórz i rozwijaj bloga

Blog w e-commerce to potężne narzędzie pomagające przyciągnąć potencjalnych klientów. Sekret skuteczności tej metody polega na tym, że edukujesz osoby, które w przyszłości staną się Twoimi klientami. Jak to działa?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy sprzedający maszynki do nadziewania kiełbasy, to pozycjonując się na frazy kluczowe „maszynka do robienia kiełbasy”, „jelita wieprzowe naturalne” itp. ściągasz do swojego sklepu wyłącznie osoby poszukujące takich produktów, czyli zdecydowanych klientów.

Problem polega na tym, że znacznie więcej jest ludzi, którzy jeszcze nie wiedzą, że potrzebują Twoich produktów. Zanim ktoś przygotuje kiełbasę, musi wiedzieć, jak to zrobić. Dlatego logiczne jest, że zanim będzie wyszukiwał „maszynka do robienia kiełbasy”, będzie szukał informacji o samym procesie, czyli „jak zrobić domową kiełbasę”. Jeżeli nie masz bloga, nie masz możliwości wypozycjonować się na takie frazy.

Po tym, jak wyedukujesz swojego klienta, pokażesz mu, że Twój produkt jest mu potrzebny. Wtedy możesz przekierować go z artykułu do swojego sklepu, skoro już wie, jak to zrobić, wie również, czego potrzebuje, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaoferował mu kupno potrzebnych narzędzi. Ścieżka zakupowa powinna być odpowiednio zaplanowana.

Metoda ta sprawdza się w każdej branży. Jeżeli nie prowadzisz bloga, tracisz potencjalny ruch. Ta metoda może okazać się szczególnie skuteczna, jeżeli Twoja konkurencja zaniedbuje swojego bloga lub go nie prowadzi. Sklep internetowy pozycjonuj też na sezonowe słowa kluczowe, pomoże Ci to zwiększyć prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów.

Jak wykorzystać Google Ads i Facbook Ads by zwiększyć ruch na stronie sklepu?

W tym momencie należy wprowadzić pewne rozróżnienie. Wyróżniamy ruch:

  • Naturalny/organiczny
  • Płatny

Ruch naturalny są to osoby, które same nas znalazły, na przykład wyszukując frazę w wyszukiwarce. Ruch płatny są to wszystkie osoby, które dostały się na naszą stronę za pośrednictwem zakupionych reklam. Zazwyczaj chodzi o kampanie Google Ads i Facebook Ads.

darmowy ruch na stronie sklepu

Korzystając z płatnego ruchu, możesz przekierować do sklepu zdecydowanych klientów. Wpisując jakąś frazę w Google, na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania pojawiają się reklamy. Twój sklep może się znaleźć w tym miejscu.

Wybieraj frazy, które pomogą Ci ściągnąć do swojego sklepu klientów już decydowanych. Dobrym przykładem może być fraza „mycie okien Warszawa”. Poszukiwanie konkretnych informacji pokazuje nam, że dana osoba chce skorzystać z usługi.

ruch na sklepie

Facebook Ads i Google Ads umożliwiają Ci samodzielną optymalizację reklam. Jednym z elementów optymalizacji kampanii jest kierowanie reklam wyłącznie do grup generujących sprzedaż. Korzystając ze statystyk, masz możliwość sprawdzić, które frazy przekładają się na największy zysk oraz jakie cechy wpływają na skuteczność. Być może okaże się, że Twoja reklama jest skuteczna wyłącznie, gdy dociera do osób poniżej 30 roku życia. W takim razie wiesz już do kogo kierować resztę swoich kampanii.

Wykorzystaj mailing, aby zwiększyć ruch na stronie sklepu

Wiadomości e-mail mogą być bardzo skutecznym sposobem na odzyskiwanie osób, które dawniej zapisały się do Twojego newslettera, lub podały e-mail, aby otrzymać jakiś inny bonus. Stwórz specjalną wiadomość informującą o Twojej najnowszej ofercie, a następnie prześlij ją do swoich odbiorców.

Wiele osób uważa, że zbieranie maili jest już niepotrzebne. Jest wręcz przeciwnie, marketing wykorzystujący wiadomości e-mail, jest wciąż bardzo skuteczny. Korzystając z tej możliwości, możesz ponownie skierować do swojego sklepu osoby, które są zainteresowane Twoim asortymentem i przeprowadzić je przez cały lejek sprzedażowy.

Prowadź transmisje live

Bardzo wiele osób ma nieracjonalny lęk przed wystąpieniami publicznymi. Do tego rodzaju strachu często można zaliczyć również prowadzenie transmisji na żywo. Jeżeli Ciebie również dotyka taka przypadłość, to warto spróbować z nią walczyć. Dlaczego? Ponieważ transmisje live, zazwyczaj mają najlepszy ruch z social media.

Zarówno Facebook, Instagram, jak i Youtube bardzo chętnie informują Twoich odbiorców o tym, że prowadzisz transmisję na żywo. Jest to świetna okazja do przekazania jakichś nowych informacji Twoim odbiorcom. Im więcej osób zgromadzisz na transmisji, tym większa szansa na to, że pojawią się również osoby, które nie miały jeszcze kontaktu z Twoją działalnością. Prowadzenie transmisji live powinna uwzględniać skuteczna strategia w social mediach.

Dodatkowo jest to dobra okazja na pozyskanie adresów e-mail osób, które jeszcze nie zapisały się do Twojego newslettera. Przygotuj e-booka, który będzie interesował Twoich odbiorców, a następnie na transmisji powiedz, że masz prezent dla wszystkich obecnych.

Wystarczy, że napiszą komentarz, a Ty prześlesz im odpowiedni link. Oczywiście link przekieruje ich do landing page, na którym poprosisz o podanie adresu e-mail, abyś mógł przesłać wyżej wspomnianego e-booka.

Wykorzystuj trendy oraz nowości

Wyobraź sobie, że wchodzisz do rzeki, nurt spycha Cię na jedną stronę. Łatwiej będzie Ci pływać z nurtem, czy w przeciwnym kierunku? Oczywiście, że znacznie łatwiej pływa się z nurtem podobnie z ruchem tylko, że zamiast z nurtem to podążamy za trendem. Znacznie łatwiej pozyskać ruch z miejsca, gdzie jest dużo zainteresowanych osób.

Trendy na każdej z platform społecznościowych przybierają nieco inne formy. Możesz je jednak stale monitorować, korzystając z takich narzędzi jak Google Trends. Jeżeli zauważysz jakiś nowo powstały trend, który Twoim zdaniem interesuje Twoich odbiorców, wykorzystaj to w swoich działaniach promocyjnych.

SEO i optymalizacja, czyli organiczny ruch na stronie sklepu

Wcześniej poruszyliśmy temat płatnego ruchu. Wiesz już również, czym jest ruch darmowy. O ile reklamę możesz w każdej chwili zakupić, co przełoży się na ruch płatny, to darmowy ruch znacznie ciężej jest zwiększyć.

Podstawową techniką zwiększenia ruchu naturalnego jest optymalizacja witryny pod kątem SEO. Jest to niezwykle złożony proces polegający na optymalizacji obrazów, grafik, treści, które znajdują się na stronie. Elementem optymalizacji jest też dostosowanie oferty sprzedażowej i struktury kategorii w taki sposób by sklep spełniał wytyczne Google i był dobrze postrzegany przez wyszukiwarkę.

Co możesz osiągnąć, dzięki optymalizacji pod SEO? Taka działalność jest w stanie poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania bez inwestowania w to pieniędzy. Po wyszukaniu jakiejś frazy przez odbiorcę najpierw wyświetlą się wyniki płatne, czyli reklamy. Każda późniejsza strona będzie już stroną dobrze zoptymalizowaną.

Zwróć uwagę na to, jak Ty sam wyszukujesz informacje. Jeżeli szukasz np. grilla elektrycznego, to który wynik wyszukiwania wybierzesz? Przeważnie wybieramy jeden z trzech pierwszych stron. Bardzo rzadko zdarza się sytuacja, w której decydujemy się na przeglądanie dalszych zakładek. Z tego powodu optymalizacja jest tak ważna.

Google wybierając kolejność stron w wynikach wyszukiwania, bierze pod uwagę ponad 200 czynników. Praktycznie każdy szczegół ma znaczenie. Są jednak metody, które pomagają nawiązać walkę o wyższą pozycję. Jedną  z takich metod jest zadbanie o to, aby link do naszej strony znajdował się na innych witrynach.

Możesz zlecić to zewnętrznym firmom lub umieszczać linki na swoich innych stronach. Pamiętaj, tylko żeby nagle nie pojawiło się kilkadziesiąt linków, bo takie działanie zostanie potraktowane przez wyszukiwarkę, jako próba wpłynięcia na pozycję strony.

Jakie wyróżniamy rodzaje ruch na stronie sklepu?

Rozróżniamy ruch: Darmowy inaczej naturalny lub organiczny oraz płatny z reklam

Czy warto zbierać ruch z różnych kanałów?

Tak. Im więcej kanałów zaangażujesz w poszukiwaniu ruchu tym więcej użytkowników uda się przekierować na Twoją stronę. Statystyki wejść i zachowanie odbiorców możesz monitorować za pomocą narzędzia Google Analytics.

Jak przygotować treści po to by zwiększyć ruch?

Przygotowanie wartościowych treści nie musi być wcale trudne. Możesz wyciągnąć najciekawsze treści z Twojej ulubionej książki. Pamiętaj jednak żeby nie naruszać praw autorskich. Kilka stron pełne wartościowej wiedzy powinny skutecznie przekonać do Ciebie nowych odbiorców.

Specjalistka od projektowania stron internetowych oraz optymalizowania kampanii reklamowych Google ADS. Stworzyła wiele dobrze konwertujących witryn dla małych i dużych firm. Nawet najbardziej zaawansowane narzędzia analityczne nie są jej obce.

Post a Comment