Top
real time marketing

Real Time Marketing, czyli działania marketingowe w czasie rzeczywistym

Świat przez ostatnie 10 lat rozpędził się do niespotykanej wcześniej prędkości. To, co dzieje się aktualnie, tematy które dzisiaj wzbudzają kontrowersję, za kilka tygodni, a nawet dni zostaną zapomniane. Ludzie bombardowani są taką ilością informacji, że niemożliwe jest zapamiętanie wszystkiego. Niektóre wydarzenia są bardzo popularne przez krótki okres. Na tym polega Real Time Marketing (RTM), czyli marketing w czasie rzeczywistym.

Real Time Marketing to dostosowanie przekazu marketingowego do aktualnych wydarzeń. Jak pokazują przykłady, poprawnie przeprowadzona kampania z uwzględnieniem realnych wydarzeń może przynieść bardzo dobre wyniki.

Warto wiedzieć nie tylko czym jest taki rodzaj marketingu, ale przede wszystkim jak go poprawnie wykorzystać. W końcu każdemu przedsiębiorcy chodzi o maksymalizację zysków.

Posiadasz strony generujące ruch? – wiemy jak go zmonetyzować
  • dożywotnie profity
  • najlepsze warunki
  • instrukcja krok po kroku
  • wsparcie i pomoc od nas

Real Time Marketing

Ważny mecz reprezentacji Polski w piłkę nożną. Walka o pas Jana Błachowicza w federacji UFC. Koncert międzynarodowej gwiazdy w naszym kraju. To przykłady wydarzeń, które elektryzują odbiorców. Ludzie na nie czekają, chłoną wszystkie treści, które są z nimi związane. Oglądaj wywiady, zapowiedzi, odliczają kratki z kalendarza. Dlaczego nie miałbyś z tego skorzystać?

Możesz, a nawet powinieneś, w końcu tylu odbiorców odczuwa emocje, które wiążą się z ważnymi wydarzeniami. To nie racjonalna część naszego jestestwa odpowiada za zakup, a właśnie ta szalona emocjonalna strona, która wiwatuje i czeka na ten jeden moment.

Podpięcie pod konkretne wydarzenie, może zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym lub pomóc w wykreowaniu wizerunku firmy. Twój post, wpis, zdjęcie, wideo zdobędzie nadspodziewanie duże zainteresowanie, ponieważ przyciągniesz do siebie publikę związaną z tym konkretnym zdarzeniem.

Przykłady zdarzeń na których można oprzeć RTM:

  • koncert znanego artysty
  • premiera filmu
  • finał sportowych rozgywek
  • wybory
  • rozdanie nagród

Na czym polega Real Time Marketing w praktyce?

Jeżeli chcesz wykorzystać Real Time Marketing, musisz nawiązywać do aktualnie popularnych wydarzeń. Tak, to tyle. To jednocześnie bardzo proste, jak i piekielnie trudne. Cała trudność polega na tym, że konieczne jest odpowiednie dostosowanie naszego contentu. Pamiętaj, że nie każda grupa osób będzie zainteresowana wydarzeniami sportowymi.

Potrzebujesz stałych zysków? – sprawdź na czym zarabiamy
  • tylko przetestowane rozwiązania
  • pełne wsparcie i pomoc od nas

Jeżeli prowadzisz stronę o muzyce klasycznej, to Twoi odbiorcy mogą nie być zainteresowani walką Jana Błachowicza. W takim razie odniesienie się do takiego wydarzenia może nie wywołać zamierzonego rezultatu. Co innego, jeżeli Janek zdecydowałby się wyjść do walki w akompaniamencie Ludwiga van Beethovena. W takim wypadku mogliby być żywo zainteresowani tym faktem.

No dobrze, ale skąd Ty masz wiedzieć o tym, do jakiego utworu wychodzi nasz polski zawodnik? Tutaj pojawia się kolejna trudność związana z Real Time Marketingiem, a mianowicie konieczność monitorowania internetu. Musisz być na bieżąco z tym, co się obecnie dzieje. Na tej podstawie musisz dokonywać selekcji wydarzeń i wybierać te, które będą interesujące dla Twoich odbiorców.

To jak szybko będziesz „wyłuskiwał” interesujące wydarzenia jest istotne. Im szybciej uda Ci się wykorzystać ciekawe dla odbiorców wydarzenie, tym lepiej. Będą oni wtedy przekonani, że dostarczasz im wartość, której szukają. Przełoży się to na większą skuteczność Twoich działań.

Wykorzystanie hashtagów wzmacnia Real Time Marketing

Real Time Marketing to bardzo skuteczna strategia w social mediach. Nie bez powodu. Ludzie spędzają na takich platformach jak Twitter, Facebook masę czasu. W związku z tym jest większe prawdopodobieństwo, że natrafią na Twój post w odpowiednim czasie. Dlatego jeżeli chcesz wykorzystać potencjał marketingu w czasie rzeczywistym w działaniach promocyjnych, zastanów się nad tym, jaki kanał przekazu wybrać.

Za mediami społecznościowymi przemawiają hashtagi. Są to krótkie odwołania do konkretnych tematów, które zapisuje się poprzez poprzedzenie słowa kratką. #hashtagi to sposób oznaczania oraz wyszukiwania informacji, który jest bardzo popularny w social mediach. Podpinając się pod popularne hashtagi jesteś w stanie znacznie wypromować swój post.

Odkryj najbardziej dochodową metodę monetyzacji ruchu
  • wykorzystaj potencjał swoich portali
  • zbuduj źródło stale płynących prowizji

Nawet jeśli nie chcesz wykorzystać Real Time Marketingu, angażujące posty w social mediach powinny być opatrzone powiązanym hashtagiem.

Dlaczego to wszystko działa? Ponieważ żyjemy w szalonych czasach, gdzie każdy z nas domaga się wszystkiego „w tej chwili”! Korzystamy z tak wielu urządzeń i portali jednocześnie, że wywiera to stałe zmiany w mózgu. Nawet ja piszące teraz ten artykuł co chwilę zerkam na smartfona. Czy jest to produktywne? Zdecydowanie nie, ale pomimo tego, ciężko nad tym zapanować.

Boimy się, że coś nas ominie. To zjawisko zostało już przebadane i otrzymało własną nazwę. FoMO, czyli Fear of missing out (strach przed tym, że coś mnie ominie). Właśnie z tego powodu Real Time Marketing jest taki skuteczny, zaspokaja naszą potrzebę bycia na bieżąco.

To wszystko się dopiero zaczęło

Zjawisko FoMO znamy mniej więcej od roku 2013. Obecnie nie uznaje się, aby cokolwiek w tej dziedzinie miało się poprawić. Raczej będziemy podążać w kierunku coraz większego uzależnienia od informacji. Taka rzeczywistość wielu może przerażać. Najwięcej zyskają jednak ci, którzy najszybciej się dostosują.

W takim razie warto zacząć wprowadzać Real Time Marketing do swojej działalności już teraz. Jeżeli prowadzisz kampanię afiliacyjną, wykorzystaj w niej elementy, które odnoszą się do bieżących wydarzeń. W ten sposób będziesz w stanie znacznie zwiększyć konwersję i ROI.

Największe zalety strategii Real Time Marketing

Za największą zaletę strategii opartej o Real Time Marketing należy uznać dostosowanie do oczekiwań użytkownika. Szybkie dostarczenie odbiorcy treści, których on oczekuje, przekłada się na przyciągnięcie jego uwagi. Przyzwyczailiśmy się już do tego, że informacje docierają do nas szybko. Można wręcz powiedzieć, że to standard w obecnym świecie.

Marketing w czasie rzeczywistym może stanowić również ciekawe urozmaicenie dla Twoich ofert. Każdy zna charakterystyczne oferty z ograniczeniem ilościowym: Dla pierwszych 100 osób zniżka 30%. Można wykorzystać tutaj założenia Real Time Marketingu i informować użytkowników o tym, ile rzeczywiście pozostało miejsc. Dla przykładu: Rozdaliśmy już 27 z 30 dostępnych paczek na mikołajki! To świetny sposób na zachęcenie ludzi do szybszego działania!

Wiemy jak generować stałe zarobki za pomocą internetu
  • otrzymasz plan działania krok po kroku
  • dostaniesz skuteczne narzędzia online

Real Time Marketing to świetny sposób na budowanie interakcji z odbiorcami. Znacznie chętniej zaangażują się oni w dyskusję na bieżące tematy. Prowadząc kampanię reklamową, zależy nam na wygenerowaniu określonej akcji. Podstawą jest jednak zbudowanie grupy docelowej. Im większa grupa zainteresowanych, tym wyższe wyniki wygeneruje Twoja kampania.

Pomoc w zdobywaniu contentu

Opieranie działań o Real Time Marketing, może pomóc w szybszym przygotowywaniu treści. Nie musisz bowiem wymyślać całej treści. Wystarczy, że odwołasz się do obecnych trendów oraz wydarzeń. Czyli śledząc to, co dzieje się w Twojej branży oraz na świecie zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na wymyślanie tematów treści.

Real Time Marketing to idealna okazja do wykazania się kreatywnością.

Możesz odnieść się do wydarzeń w sposób interesujący dla odbiorców, czym na pewno zyskasz ich uznanie. Różnorodność treści na Twoim kanale pzekazu wpłynie pozytywnie na to, jak odbierają Cię użytkownicy.

Real Time Marketing to świetne narzędzie, a tworzenie treści w zgodzie z jego założeniami jest po prostu przyjemne. Możesz więc odczuwać pokusę, aby wykorzystywać RTM nieco zbyt często. Oczywiście, jeżeli aktualnie dzieje się wiele na świecie lub w Twojej branży to świetnie.

Śmiało korzystaj z tej strategii. Pamiętaj jednak, aby nie publikować contentu, który jest nieciekawym, nie odnoś się więc do wydarzeń, które są po prostu mało interesujące. Wybieraj to co najbardziej wartościowe.

Jak stosować Real Time Marketing?

Jeżeli chcesz osiągać sukcesy w e-commerce, możesz wykorzystać Real Time Marketing. Musisz być czujny. Twoi odbiorcy mogą mieć różne opinie, na temat aktualnych wydarzeń. Nie umieszczaj w Twoich treściach opinii, które mogłyby się nie spodobać dużej części odbiorców.

Osoba, która decyduje się monetyzować ruch, musi dobrze znać odbiorców treści. Powinieneś na podstawie ich reakcji oraz komentarzy zrozumieć, jakie wartości wyznają. W ten sposób będziesz mógł dostosować ofertę sprzedażową. Im bardziej wpiszesz się w ich standardy oraz oczekiwania, tym wyższa konwersja oraz przywiązanie.

Krok 1: Dokładny reaserch

Wszystko zaczyna się od wydarzenia. W końcu to je masz wykorzystać w swoich działaniach. Dlatego dokładnie prześledź, co aktualnie wzbudza zainteresowanie. Dobrym pomysłem jest przeglądanie przyszłych wydarzeń. Dzięki temu będziesz gotowy. Możesz zapisać sobie najciekawsze z nadchodzących eventów i zaplanować odpowiednie posty.

Krok 2: Przygotuj komunikat

Jeżeli planujesz zastosować Real Time Marketing do budowania wizerunku marki lub chcesz zwiększyć ruchu na stronie sklepu, zastanów się, jak możesz wykorzystać konkretne zdarzenie do osiągnięcia zamierzonego celu.

Krok 3: Stwórz wartościowy content

Ubierz swoją początkową kreację w atrakcyjną i ciekawą dla odbiorcy formę. Przybierz odpowiedni styl komunikacji, jeżeli wydarzenie jest rozrywkowe, możesz spróbować humorystycznej komunikacji. Zasada jest prosta, wszystko musi być dobrane do okoliczności oraz publiki. Tak wiem, ciężko o bardziej ogólną wskazówkę, ale nic na to nie poradzę, tak działa Rel Time Marketing. Dlatego dopasuj content pod odbiorcę.

Krok 4: Zaplanuje emisję

Stworzyłeś ciekawą treść, teraz wystarczy, że Twoi odbiorcy ją zobaczą. By dotarła do, jak największej ilości osób musisz wybrać odpowiedni czas oraz kanał przekazu. Jeżeli prowadzisz bloga firmowego, profil na Facebooku i na LinkedIn, zastanów się, które miejsce będzie najlepsze do publikacji. Uwzględnij również to, w jakich godzinach odbiorcy są najbardziej aktywni.

Czy Real Time Marketing rzeczywiście działa?

W badaniach przeprowadzonych przez Smart Insight, około 80% respondentów odpowiedziało, że RTM poprawił zaangażowanie odbiorców.

Czy zawsze warto stosować Real Time Marketing?

Nie. Jest to strategia, którą należy stosować ostrożnie. Zdecydowanie odradzam wykorzystywania go w przypadku tragicznych wydarzeń, znacznie lepiej bazować na tych pozytywnych.

Specjalistka od projektowania stron internetowych oraz optymalizowania kampanii reklamowych Google ADS. Stworzyła wiele dobrze konwertujących witryn dla małych i dużych firm. Nawet najbardziej zaawansowane narzędzia analityczne nie są jej obce.

Post a Comment