Ciągły rozwój powinien być celem prowadzenia sklepu. Im większy obrót, tym wyższy zarobek oraz większe możliwości. Zatem jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Sposobów jest naprawdę sporo. Nawet jeżeli wydaje Ci się, że robisz wszystko perfekcyjnie, to znajdzie się coś, co możesz zrobić, aby do Twojej kieszeni wpadło nieco więcej.
Niezależnie od branży, w której działasz, możesz poprawić swoje działania marketingowe, zoptymalizować proces zakupu lub rozpocząć nową kampanię reklamową.
Pytanie z założenia jest dość proste. Odpowiedź również będzie prosta — wszystko! Wiem, że nie jest to dostatecznie satysfakcjonujące, w dalszej części artykułu będzie już więcej konkretów. Chciałem tylko uświadomić Ci, że nawet najmniejszy element działalności e-commerce może zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
- tylko przetestowane rozwiązania
- pełne wsparcie i pomoc od nas
Niektóre rzeczy wpływają na wynik bardziej niż inne. Na takich rzeczach powinieneś się skupić. Twoim celem powinno być poprawianie rzeczy, które najmniejszym nakładem pracy dadzą najlepsze rezultaty. Piszę o tym z tego powodu, że niektórzy potrafią popadać w perfekcjonizm. Zmieniają kolory ceny na stronie i sprawdzają rezultaty. Kolor ma wpływ na sprzedaż, ale co z tego, kiedy w tym czasie klient nawet nie wchodzi na stronę, bo marketing jest zaniedbany.
Skuteczne metody by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Sklep internetowy to platforma, którą klienci wykorzystują do robienia zakupów. Aby konwersja była wysoka, powinien być zaprojektowany zgodnie z zasadami User Experience (UX). Współczesne standardy są bardzo wygórowane. Sklepy internetowe są ładne, przejrzyste oraz charakterystyczne. Estetyka i szybkość działania zdecydowanie pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Zadbaj o to, aby każdy klient bez problemu odnalazł to czego potrzebuje. Przejrzystość strony to jedne z najważniejszych jej elementów. Powinna być ona intuicyjna oraz prosta w obsłudze. Jeżeli klient na którymś etapie zakupów napotka trudności, może zrezygnować z zakupu.
Strona sklepu powinna również działać szybko. Przeczytaj wpis na temat optymalizacji zdjęć, która poprawia szybkość wczytywania. Na prędkość strony wpływa wiele elementów takich jak:
- oprogramowanie, na którym działa
- zawartość (zdjęcia, opisy, filmy)
- design i liczba dodatkowych opcji
Im więcej, tym lepiej? Nie w tym wypadku. Warto zachować schludność sklepu. Nie zrzucaj na odwiedzającego masy banerów, kolorów, pop-upów itp. Wszystko to kradnie jakaś część jego uwagi. W konsekwencji może się rozproszyć i najzwyczajniej w świecie zapomnieć, że celem wizyty jest dokonanie zakup. Elementy odstraszające nie pomogą zwiększyć sprzedaży w sklepie. Wręcz przeciwnie.
- dożywotnie profity
- najlepsze warunki
- instrukcja krok po kroku
- wsparcie i pomoc od nas
Zastanów się jakie informacje mogą być ważne z punktu widzenia klienta, a następnie ułatw mu do nich dostęp. Możesz sprawdzić swój sklep pod tym kontem. Załóż sobie, że jesteś zainteresowany produktem i chcesz go znaleźć wśród kategorii. Spróbuj do niego dotrzeć na równe sposoby (przez wyszukiwarkę produktów oraz ręcznie). Zobaczysz w ten sposób, czy nawigowanie po Twoim sklepie jest intuicyjne.
- Przeczytaj wpis powiązany: Zakładanie sklepu internetowego
Płatność i wysyłka
Badania są zgodne, jednym z najważniejszych czynników, które pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym jest udostępnienie dogodnych metod płatności i korzystnych warunków wysyłki. Dopasowanie się do klienta w tej kwestii jest bardzo ważne. Obecnie ciężko jest mi wyobrazić sobie sklep internetowy, który nie wysyłałby do paczkomatów. Dostawa kurierem, odbiór w sklepie stacjonarnym, paczkomat, im więcej opcji dla klienta tym lepiej.
Podobnie ma się sprawa z płatnościami. Powinny być one przede wszystkim bezpieczne, obsługiwane przez zaufany system. Im więcej różnych opcji, tym większa szansa na to, że klient zapłaci. W końcu jeżeli nie ma czegoś na koncie bankowym, będzie mógł wykorzystać PayPala, a jeżeli zależy mu na wygodzie, wykorzysta BLIK.
Opisy i zdjęcia pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Sklepy internetowe oferują zazwyczaj sporą liczbę produktów. W związku z tym wiele sklepów rezygnuje z dokładnego opisywania każdego produktu lub wykorzystują ogólnodostępne opisy, udostępniane przez producentów. Warto jednak zadbać o to, aby opisy były przygotowane na wysokim poziomie. Przeczytaj na czym polega profesjonalny copywriting.
Jeżeli do tej pory nie przykładałeś do nich uwagi, przeprowadź audyt opisów. Sprawdź, czy wszystkie opisy produktów w sklepie internetowym są unikatowe i zgodne ze stanem rzeczywistym. Opisy powinny być napisane bezbłędnie i w sposób zachęcający do zakupu.
Profesjonalnie przygotowana karta produktu w sklepie internetowym to odpowiednia przestrzeń do przekonania użytkownika do zakupu. Opis produktu powinien zostać stworzony w oparciu o język korzyści. Dobrze jeżeli zawiera interesujące klienta techniczne informacje. Równie istotne jest zdjęcie produktu, to ono odpowiada za przykucie uwagi klienta.
Powinno być w dobrej jakości. Dobrze jeżeli kolory są intensywne. Wykorzystaj maksymalnie swoje możliwości sprzętowe lub budżetowe i zadbaj o odpowiednie grafiki. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalnego fotografa. Zapewni on odpowiednie tło oraz oświetlenie. Dzięki temu klienci znacznie chętniej będą dokonywać zakupu.
- otrzymasz plan działania krok po kroku
- dostaniesz skuteczne narzędzia online
Optymalizacja SEO i pozycjonowanie
Opisy produktów pełnią jeszcze jedną bardzo ważną funkcję. Wpływają na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu warto skorzystać z pomocy copywritera. Napisze on dla Ciebie teksty z uwzględnieniem zasad SEO. Jeżeli chcesz, aby Twój sklep zajmował wysokie lokaty w wynikach wyszukiwania, musisz wykorzystywać odpowiednie słowa kluczowe.
Równie istotne są opisy kategorii. Pisząc je, również należy uwzględnić zasady SEO oraz dobrać najlepsze możliwe frazy kluczowe ogólne i z długiego ogona. Najważniejszą cechą opisu jest jego unikatowość. Google często uznaje powielone opisy, za treść mało wartościową i nie pokazuje ich wysoko w wynikach wyszukiwania.
Warto przeprowadzić audyt SEO, który pomoże zlokalizować obszary wymagające poprawy.
Odpowiednio przeprowadzony potrafi znacznie zwiększyć ruch na stronie sklepu, co przełoży się na sprzedaż. Pozycjonowanie to jednak nie tylko to, co na stronie. Równie istotne jest to, co poza stroną. Mowa tutaj o wszelkiego rodzaju odnośnikach, które przekierowują do Ciebie odbiorców z innych stron. Im lepsza jakość takiej strony oraz im więcej odnośników, tym lepiej. Zobacz skuteczne metody na pozyskiwanie linków do witryny.
Blog firmowy
Świetnym sposobem na poprawienie pozycji sklepu w naturalnych wynikach wyszukiwania jest prowadzenie firmowego bloga. Możesz w ten sposób przyciągnąć do siebie ruch z wyszukiwarek. Dodatkowo pozwala Ci to umocnić swój wizerunek eksperta. Publikując regularnie artykuły, zyskasz odbiorców, którzy prawdopodobnie zamienią się następnie w Twoich klientów.
Tematyka bloga powinna być oczywiście spójna z Twoim asortymentem. Tylko w ten sposób uda Ci się przekonwertować czytelników w klientów. Wpisy powinny być merytoryczne, rozwiej wszystkie wątpliwości swoich klientów, a oni odwdzięczą się zakupami. Co więcej, blog jest świetnym narzędziem do promowania produktów, które poddawane są okresowym promocjom.
Optymalizacja pod urządzenia mobilne
Chyba nikogo nie muszę przekonywać do tego, jak olbrzymią rolę w obecnych czasach odgrywają urządzenia mobilne. Korzysta z nich każdy i coraz większa część zakupów przez internet pochodzi właśnie ze smartfonów. Wymusza to na właścicielach e-commerce dokonanie odpowiednich zmian.
Design sklepu powinien być przyjazny urządzeniom mobilnym. Oznacza to, że większość elementów ma być widoczna, łatwa do kliknięcia. Nic nie powinno nam uniemożliwiać sprawnego wykonania zakupów.
- wykorzystaj potencjał swoich portali
- zbuduj źródło stale płynących prowizji
Jedną z najgorszych rzeczy dla klienta jest sytuacja w której nie może wejść w jakąś zakładkę, bo obsługa sklepu przez urządzenie mobilne jest niewygodna. W takiej sytuacji po prostu zrezygnuje z zakupów. Brak optymalizacji mobilnej mocno zmniejszy sprzedaż w sklepie internetowym.
Płatny marketing to dobry sposób by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Słyszałeś o tym, że marketing to dźwignia handlu? Ja wielokrotnie i zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100%. Co z tego, że będziesz miał skuteczną ofertę sprzedażową. Możesz mieć produkty niedostępne nigdzie indziej, które są w stanie rozwiązać wszystkie problemy konsumenta. Jeżeli klient nie będzie wiedział o Twoim sklepie, nic u Ciebie nie kupi.
Współczesny marketing to temat rzeka. Specjaliści tworzą coraz to ciekawsze sposoby na zwrócenie uwagi klienta. Odpowiedni marketing jest kluczem, który pozwoli zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Dobry marketing jest jednak jak dobry garnitur — szyty na miarę. Oznacza to, że musisz wiedzieć, do jakiej grupy docelowej kierujesz swój przekaz. Określ najważniejsze cechy swojego klienta:
- wiek
- płeć
- miejsce zamieszkania
- zainteresowania
- potrzeby
Im więcej informacji zgromadzisz na temat Twojego „statystycznego” odbiorcy tym lepiej. Wszystkie takie informacje pomogą Ci lepiej dopasować Twój przekaz marketingowy, a co za tym idzie, zmaksymalizować skuteczność kampanii. Pamiętaj, że nie wystarczy stworzyć jeden model klienta, konieczne będzie przygotowanie różnych modeli dla różnych grup klientów.
Kampanie reklamowe Google Ads
Zależy Ci na szybkim zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym? Prawdopodobnie nie ma szybszej metody niż przeprowadzenie kampanii reklamowej. Dzięki wykorzystaniu Google Ads możesz reklamować się w wynikach wyszukiwania oraz w sieciach współpracujących z Google.
Pierwszy rodzaj reklamy polega na tym, że oferta wyświetla się nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Po wpisaniu przez klienta nazwy konkretnego produktu, na który wykupiłeś reklamę, Twój sklep będzie na samej górze.
Drugi typ reklamy polega na tym, że Twój sklep będzie reklamowany w wielu różnych miejscach. Potęga Google polega na tym, że możemy bardzo dokładnie określić do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. Spersonalizowane reklamy są znacznie bardziej skuteczne.
Podczas kampanii reklamowych realizowanych w Google Ads zbierasz również wiele wartościowych informacji. Na tej podstawie każda kolejna kampania może być skuteczniejsza. Będziesz miał już wiedzę na temat tego, jaki typ reklamy działa najlepiej oraz jaki orientacyjny budżet jest Ci potrzebny.
- Przeczytaj wpis powiązany: Retargeting i remarketing
Płatne kampanie Google Ads bardzo szybko pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Nieodpowiednia optymalizacja może spowodować, że mimo większych obrotów kampania będzie nieopłacalna. Aby tego uniknąć należy przeprowadzać testy A/B oraz korygować ustawienia kampanii i wygląd reklam.
Social Media a sprzedaż w sklepie internetowym
Gdzie można znaleźć Twój sklep? Czy istnieje on wyłącznie w postaci strony internetowej, na którą klienci muszą trafić? Jeżeli tak, to musisz wiedzieć, że marnujesz sporo potencjału. Obecność w mediach społecznościowych obecnie jest już koniecznością. Dlaczego? Ponieważ są tam Twoi klienci.
Prowadzenie profilu marki pozwoli Ci dotrzeć do tych odbiorców, którzy w normalny sposób nie miałby możliwości trafić na Twoją ofertę. Teraz pytanie, na których platformach warto działać? Wiele zależy od Twojej branży. W większości przypadków opłaca się jednak działać na wszystkich kanałach. Pozwoli Ci to sprawdzić, gdzie tak naprawdę Twoi odbiorcy są aktywni, a następnie skupić się wyłącznie na wybranych social mediach.
- Wpis powiązany: Komunikacja z odbiorcami w social mediach
Warto działać w social media szczególnie dlatego, że często umożliwiają uruchomienie kampanii reklamowej. Pozwala to dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców o konkretnych zainteresowaniach.
Media społecznościowe to naturalne środowisko influencerów, z którymi możesz wejść we współpracę. Jest to bardzo dobry sposób na zyskiwanie nowych klientów. Tacy ambasadorzy marki mają spory wpływ na swoich odbiorców, już jeden post potrafi wygenerować od kilku do kilku set transakcji.
Nie. Sposobów na zachęcenie odbiorców jest właściwie nieskończona ilość, wszystko zależy od Twojej kreatywności. Możesz zastosować różnego rodzaju rabaty, oferty ograniczone czasowo lub wprowadzić program lojalnościowy.
Pozytywne opinie zwiększają konwersję i sprzedaż bardzo dobrze. Jest to istotny element budowania wizerunku firmy w internecie, dlatego powinieneś dbać o to, aby jak najwięcej osób mówiło dobrze o Twoim sklepie. Pozwoli Ci to uwiarygodnić biznes w oczach nowych klientów.